867 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Reperation for 14.500 Reperation for 14.500

Jeg har næsten lige købt en Kawa ZXR400, sendte den så til service plus dæk og lidt xtra. Fik at vide at jeg skulle regne med en 7-8.000 og det var så vidt okay, lidt dyrt men det oster jo sådan noget! Vi aftalte at han skulle ringe hvis det blev dyrere. Så ringede han i går og sagde at den var færdig og at det blev 14.500... WHAT sagde jeg men det var altså prisen... Så er mit spørgsmål, hvad kan man gøre ved sådan noget??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reperation for 14.500
  • #1   2. jun 2005 Tjaa, hvis du har bedt om et fastpris tilbud, er det jo for såvidt bindende for begge parter - også selvom det er mundligt. Problemet er at du skal bevise at det forholder sig sådan.
    Objektivt set - er det færdige arbejde pengene værd, på trods af at han har overskredet budgettet. Altså har du retfærdigvis fået dele/arbejdstid for pengene - eller har han kort og godt taget måsen på dig?

Hvilken forhandler var det - ham skal jeg da holde mig fra :o(

Hygge
    Claus

• #2   2. jun 2005 Hvad har du fået lavet for de 14.500,-????
    I min verden kan man lave meget for den sum penge...

/
    Jesper

• #3   2. jun 2005 Man får sku da voldsomt meget for de penge,
    en nyrenoveret motor monteret og det hele endda(måske)

• #4   2. jun 2005 du kan nok ikke gøre noget ved det da det er dig der har bevisbyrden.
    du må ikke engang svine ham til på nettet det er strafbart.
    du kan sige det til alle dem du kender og sprede et dårligt rygte om ham.
    mvh rené c

• #5   2. jun 2005 du må godt navne hvad by og gade han bor.
    det er mange penge over den aftalte pris.
    har selv være ude for det sammen det er sur røv.mvh rené c

• #6   2. jun 2005 Ja arbejdet og materialer er da sikkert pengene værd, problemet er bare at det var mig der skulle tage stilling til om det skulle laves, vil jeg da mene, da jeg ikke har sagt til ham at ALT bare skulle laves 100%

Er faktisk ikke helt klar over alt der er lavet men:
    skiftet knastkæde og strammer, nye dæk, stillet ventiler og karb. omdysset og just., skiftet hjulleje, skiftet et sæt bremseklodser, skiftet "olierør"... det er hvad jeg lige umiddelbart kan komm i tanke om!

• #7   2. jun 2005 Og vil godt lige vente med at fortælle hvem det er til i morgen hvor jeg skal hente den, kan jo være jeg kan få ham på bedre tanker??

• #8   2. jun 2005 fornuftigt nok

• #9   2. jun 2005 hmm jeg fik ny bundkæde, ny knastkæde, nye hjul lejer,nye bremser(skiver og klodser) i for, nye klodser i bag, repkit i alle calbre, justering af ventiler, nye tændrør, nyt olie og oliefilter, justering af kaburator.... for omkring 12000kr havde mekanikeren i røret jævnligt og han ydede sku en god service.... men det lyder da ikke så vildt igen med prisen bare surt at man ikke selv fik lov at bestemme...

• #10   2. jun 2005 Hej Kim V
    som claus (kbh) skrev er det ikke et "tilbud" du har fået. det er såkaldt "overslag". prisen på et overslag må godt overskrides - men skal begrundes. altså at du har fået materialer og arbs.tid for pengene. Og det kan han jo nok godt. Dermed ikke sagt at det er ret pænt gjort.

• #11   2. jun 2005 Du er fra østjylland, så jeg har en mistanke om hvem det kan være, én som nemlig også har taget røven på et par af mine kammerater. Det lyder i hvert fald ret genkendeligt det der. Trist.

>>>Martin

• #12   2. jun 2005 Tror ikke umiddelbart at det er en man forbinder med svindler, da de efter sigende har et godt ry! Men Martin, kan du give et hint?

• #13   2. jun 2005 Ja, firmaet starter med R, og ligger uden for Århus.

• #14   2. jun 2005 Lad os få navne frem Martin G.. For hvis jeg jeg tror det er den det er, ja så skal jeg nok betakke mig for at få lavet noget der!! Og det er jo det der er vidunderligt ved dette net, man undgår de samme uheld som andre har haft (læs betalt sig fra)

• #15   2. jun 2005 send lige en mail tak: xhibit@sol.dk

• #16   2. jun 2005 Altså, jeg kan sagtens skrive hvem det er, men jeg gider ikke hvis man kan få problemer med det. Men stedet jeg snakker om er nemlig også et velkendt og rost sted, men som ikke altid er lige fair over for folk.

>>>Martin

Kim: Er skrevet:-)

• #17   2. jun 2005 Det lyder meget dyrt.... Der må vel være brugt originale reservedel i den til den pris....

/
    Jesper

• #18   2. jun 2005 Det tror jeg også der er, ventede ihvertfald på en original del fra Holland i 1 uge.

• #19   2. jun 2005 Kim, det kan jo ikke være rigtigt at du kører din MC på værksted, og får en anslået pris til ca 8000kr. Hvor efter manden laver lidt her og der, uden at snakke med dig overhovedet, for til sidst at kræve 14000kr i regning. Det er jo en slags bondefangerri, og det er ulovligt ! Hvis han har lavet noget ud over det du har bestilt, skal du da ikke betale ! Så kan jeg jo køre på værksted, for at få skiftet olie. Men hovsa ! -Så finder de lige et par fejl ,og vupti er prisen langt over det dobbelte ! Og det forventer de så man betaler for ?! Hvis det var mig ville jeg eder***** snakke med store bogstaver !

• #20   2. jun 2005 Jeg tør sq godt nævne navne... jeg fik lavet noget ved Probike hvor jeg var uilfreds med prisen... 1900kr for montering af bundkar jeg selv havde skaffet, olieskift og gennemgang af cyklen...
    Tag ikke fejl, jeg har stor respekt for probikes arbejde, det er altid maks. iorden det man henter. Men jeg syntes satme at han tager ved når han skriver regningen...

/Jan

• #21   2. jun 2005 Det er som jeg siger Martin T, han havde fortalt mig at jeg skulle regne med 7-8000 og så foreslog han selv at han ville ringe hvis det blev dyrere.
    Jeg snakkede så efterfølgende med dem 3 gange for at høre hvornår den var færdig men fik at vide at de ventede på en del fra Holland, og ikke en gang nævnte de noget om at det ville blive dyrere!

• #22   2. jun 2005 Jeg har også engang prøvet at bestille et kædekit til min gamle cykel (CB-1'eren) hvor jeg fik at vide at jeg blev nødt til at købe et orginalt sæt, da "det ikke fandtes uorginalt"... Jeg skulle regne med at det blev omkring 1400kr... Ok, det var der jo ikke noget at gøre ved. Da sættet så kom hjem fra Holland ringede han til mig og sagde stolt: "Den er færdig, det bliver 3000kr" Det viste sig så at sættet havde kostet 2500kr istedet for 1400kr.
    Jeg blev så sur at jeg sagde til ham han bare kunne pille det af igen og at jeg nok selv skulle finde på noget andet.
    Så ringede jeg til mc-butikken, og efter 2 min. samtale havde de skaffet et uorginalt sæt til 970kr...

Skal lige siges at det IKKE var probike.

/Jan

• #23   2. jun 2005 Det ville jeg også gøre, det er jo bare lidt svært at bede dem om at pille alt det af de har skiftet på min, skal så også siges at jeg er sikker på at de har helt styr på det de laver, bare ikke et sted jeg kommer igen, ikke med den behandling!!

• #24   2. jun 2005 Surt show ! Det gør man bare ikke hvis man går op i sit arbejde.

Ligesom en episode min far havde med Mercedesen.. En 250D fra 1995 (tror jeg nok, 113hk)

Nå, men mekanikeren sagde ca. 8.000,-, og da bilen var færdig lød regningen på 19.000,- (mener jeg det var), de havde så skiftet en masse, min far vidst ikke havde bedt om, men som "trængde".

Det var hos Mercedes.

• #25   2. jun 2005 jeg har lige fået sat ny motor på for mindre, + nogle andre ting smiley

• #26   2. jun 2005 prøv at ringe til fdm og hør hvad du kan gøre.
    eller sig du ikke vik betale for resten så kommer du nok til et forligs møde med mekkeren og en dommer men så her du bevisbyrden hvis mekkeren vil have sagen i retten.
    så skal du have syn og skøn på det der er lavet og det skal du betale i første omgang ca 5000 kr.
    så kommer du i retten nok først til vinter. taber du sagen henger du på det hele.nok ca 15000 plus regningen for mekkeren.
    mit råd er at du kontakter fdm og fobrugerrådet.
    hilsen rené c
    og held og lykke

• #27   2. jun 2005 Jan, det er ikke Probike vi taler om.
    Jeg har for nyligt fået lavet noget ude ved probike, det var godt nok en dyr fornøjelse, men det havde han fortalt mig, og som du selv siger, så er det bare MAX i orden når man har haft sin kværn ude ved ham. Hans værksted er klinisk i orden!
    Jeg har intet dårligt at sige om Probike, og jeg vil gerne anbefale andre at tage derud.

>>>Martin

• #29   3. jun 2005 på dmcn.dk er der en ganske god anmelder-side.....

/
    Jesper

• #30   3. jun 2005 Lyder surt, men du kan altså ikke komme i problemer ved at oplyse navnet, du må da gerne dele dine erfaringer.

Kommentér på:
Reperation for 14.500

Annonce