719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Larmer den for meget .... ?? Larmer den for meget .... ??

Har lige monteret nye bagpotter her til aften, som jeg har fået fra USA. Der er et pænt stort hul - direkte igennem smiley Men de er også udviklet til et racing firma i USA som kører på samme model som min.

Jeg synes egentlig de lyder fine nok - men er måske en anelse højre, hvad synes i? (det er måske svært at bedømme ud fra lyd/video)

Video hvor min far sætter igang - stille og rolig:
http://thuesen.biz/kawasaki/sarachu.avi

Og 2 minutter lydklip hvor jeg havde mobilen i lommen (jeans) og optog mens jeg kørte:
http://thuesen.biz/kawasaki/sarachu.wav

Kan man få en eller anden løsning der kan sænke lydniveauet bare en anelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Larmer den for meget .... ??
  • #2   1. jun 2005 lyder godt... hva mærke er de

• #3   1. jun 2005 Mærket er Sarachu - købt her (eneste distributør):
    (link fjernet)

OK - så I mener ikke jeg behøver frygte at de larmer for meget? smiley
    Er bare ikke vant til det niveau - standard rørerne siger dælme ikke meget...

Må lige lægge lidt mere mærke til jeres andre bikes hvad niveau de ligger på, til at sammenligne smiley

Her er lidt flere billeder:
    (link fjernet)

• #7   1. jun 2005 Jyden, der var da en (hvis navn jeg har glemt) der skrev herinde for nogen måneder siden at han havde fået pillet noget ud af hans nye potte og så larmede den af helvede til - han ville hvertfald få det monteret igen smiley

Bandit - jahh man skal nok ikke parkere i en synshal hehe...

Nu må vi se - hvis jeg undgår folk der render ud på vejen med store kæpper og begynder at slå baseball efter mig - eller hvide æggeskalle der sætter efter, så går det nok..

Men kan man få noget og montere til at fjerne lidt db?

• #8   1. jun 2005 Bandit - billeder af udstødningerne, eller ... ?
    de er her:
    (link fjernet)

- smider lige et par ind på min profil også.

• #10   1. jun 2005 Tillykke Klaus, så kan Martin da høre når du kommer til Vejle. Ej, må jo lige op og se din kværn engang. smiley

• #12   1. jun 2005 @Bandit;
    Hehe tak ... jah jeg er da også tilfreds med dem. Lidt synd de er lidt spinkle, men jeg tror man vænner sig til det - det er hvertfald ret anderledes. Som regel er der jo en kæmpe potte smiley

@Jesper;
    Joh det er der vist ingen tvivl om - og resten af beboerne i gågaden smiley

• #13   1. jun 2005 @Jesper...
    - ja du kommer bare ... husk Kawa'en smiley

• #14   1. jun 2005 Så skal i sgu høre min Tuono hvis i syntes det her larmer ... hø hø

• #15   1. jun 2005 Jan - det vil jeg gerne... hvor kan jeg høre den og hvornår? smiley
    Jeg så noget med gug mc på din profil - er det noget med det der "ulvene" at gøre?

• #16   1. jun 2005 Klaus, kunne da ikke drømme om at komme uden den, men jeg mangler sådan set bare at vejret bliver godt til langture igen, for det er godt nok lidt trælst at køre langt i dette møjvejr. smiley

• #17   1. jun 2005 Den larmer sgu ikke for meget, sådan skal den lyde! Det lyder da hammer-godt. Den minder lidt om den laserpotte jeg havde på min gamle gs'er.

• #18   1. jun 2005 @Jesper;
    Ja vi har haft en træls uge her synes jeg - håber dog vejret er til at køre fra Aalborg til Vejle på søndag smiley

@Martin Gade;
    Ok det var betryggende nok at høre - så kan jeg godt sove roligt smiley Nu er det selvfølgelig ikke nær så højt når man afspiller lyd/video, men jeg tror godt det kan blive et indblik i hvor højt det er, til de af jer som har prøvet åbne potter før.

- og ja, det prutter lidt smiley Men det synes jeg ikke gør noget...

• #19   1. jun 2005 Min gs'er pruttede også lidt, men det var charmerende, og det er jo yderst sjældent det er det normalt:-)

>>>Martin

• #20   1. jun 2005 Den lyder godt Klaus....
    Det gør ikke noget at der er lidt musik, når man kører.
    Min gamle Mille, kunne også høres rundt omkring.
    Det skal da lyde af lidt når man kommer kørende...:-)

• #21   1. jun 2005 Jo mere den larmer, jo mere er folk advaret om at du kommer kørende.....

>>>Martin

• #22   1. jun 2005 @Martin;
    Ja den drejning kan man jo også foretage hvis der er nogen som begynder at brokke sig - få dem forklaret at det giver større sikkerhed smiley

• #23   2. jun 2005 @Henrik;
    Det var da ikke pænt sagt at din larmede af helvede til, hvis det lyder ligesom mine smiley

Hvad kostede din dbkiller, og er det en universal en? Har du et link, evt. billede?

• #24   2. jun 2005 @Henrik,
    Jo det var lidt overvældende må jeg indrømme - derfor jeg oprettede tråden smiley Men det lyder jo åbenbart til at det er "meget normalt" smiley

Hvordan er det - man kan også putte noget ståluld i potten, ik? Bliver det siddende eller pustet ud engang imellem? (virker det overhovedet?)

• #25   2. jun 2005 Er der forresten nogen der ved om der er nogen regler for typegodkendelser til den/de potte(r) man kører med? hvis f.eks. politiet stopper en fordi de synes den larmer, og vil vide om den er lovlig eller se en TÜV godkendelse - kan det blive tilfældet?

Har ingen TÜV på dem smiley

• #27   2. jun 2005 @Kim;
    2100 kr inkl porto fra USA - plus 500 kr i dansk moms da de kom til tolden. Det tog vist en 3-4 uger at få dem.

@Niels;
    Nej jeg har ikke fået den dysset om, det skulle ikke være nødvendigt. Jeg har snakket en del med ham der bruger de potter til hans racer cykler (GPZ 500), som siger at den bedste indstilling til GPZ'en, endda med de potter, er standard indstillinger. Det KAN være nødvendigt med en lille skive under nålen (for at give lidt mere flow går jeg ud fra?) - men så er det fordi problemet også har været der før, altså med standard potter - det er bare blevet mere tydeligt med de åbne potter.

Som der også står på hans side:

"Maintaining the original headers, keeps also strong midrange power of the EX500. No need to rejet the carburators. Bike will run very well with stock jets."

Der sidder en cross-pipe på standard forrørret til stadig at give det nødvendige backpressure - derfor ikke nødvendigt at omdysse med disse potter.

Men jeg har endnu ikke været ude og "tænde den af", så kan ikke sige om der er kommet mere midrange power - eller mindre.

• #29   2. jun 2005 @niels;
    jo der er gennemgang i potterne - men jeg har jo holdt fast i standard forrør, og den cross-pipe der sidder imellem dem. Den sørger nemlig for back-pressure.

men alle dem på ex500riders.com forummet som kører med dem, har hvertfald ikke oplevet det har været nødvendigt at dysse om - og ingen har brændt noget af smiley

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #30   9. feb 2007 Hej.

Fandt lige dit indlæg her om Sarachu potter. Jeg er blevet tilbudt et sæt for 1000 brugt, men er lidt i tvivl om jeg skal slå til. Er du blevet glad for dit?

Mvh

Grosen

Kommentér på:
Larmer den for meget .... ??

Annonce