283 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Rusten motor GPZ500s ?????????? Rusten motor GPZ500s ??????????

Øv!! jeg fik et problem med min mc. for ca 2-3 uger siden sprang den ud gear ud af gear mens jeg kørte ( selvfølgelig mens jeg kørte på motorvejen, men jeg fik den rimeligt hurtigt i gear igen. men da jeg skulle hjem om aftenen kunne jeg næsten ikke starte, men lykkedes da. så jeg fik fat på en mekaniker, han åbner motoren så er det hele temmeligt rustent, (da jeg så det med egne øjne blev jeg også lidt overrasket), og kan næsten ikke dreje rundt....................han troede at den havde stået stille i et år eller mere, . men har den ikke, hele vinteren har den stået i et opvarmet rum (i 3 måneder)...............Han kunne godt redde motoren men han ville ikke garantere at det ville holde, og det ville koste en halv krig. så han har skaffet en ny motor til en hel krig. nåhh men det var ikke lige meningen, jeg købte den i efteråret, for i år skulle jeg hygge mig med den, og shine den mere op, men nu går det budget til en ny motor øv øv............

lige et superærgeligt opstød..........................

jeg sidder bare tilbage med spørgsmålet var motoren allerede død da jeg købte eller hva'

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rusten motor GPZ500s ??????????
  • #1   1. jun 2005 Jeg tror at jeg var sprunget i luften, hvis jeg kom ud for det smiley

Men det kunne godt lyde som om mcen måske har stået stille meget længe uden at være igang. Så kunne man godt forestille sig at den måske ville begynde at ruste indvendig i motoren. træls træls træls
    Føler sgu med dig...

• #2   1. jun 2005 Tak for det, jeg er sq lidt bitter i øjeblikket...........

• #3   1. jun 2005 det er bare træls sådan noget! :o( sådan noget sker også altid for mig! ;o)

• #4   1. jun 2005 ha ha ha ha ja det er da bare typisk, men jeg får en motor der kun har gået 8000 km med en mekaniker garanti, så nu må vi bare håbe. jeg er lidt spændt på det får den er vist sølvfarvet i stedet for sort.......................

• #5   1. jun 2005 okay, det var da ikk særligt meget, det skal nok blive godt! hvad render det så op i? ellers skal jeg bare lade være med at spørge?

• #6   1. jun 2005 et sted mellem 10000-11000 regner med det bliver inden de er færdige. men jeg forventer også meget af den når den er færdigt........................... og jeg er klar til at køre igen, jeg har lige kvæstet en finger, så jeg håber at jeg snart kan komme ud køre, inden sæsonen slutter *G*

• #7   1. jun 2005 ja det koster sgu kassen at være "to-hjulet"

• #8   1. jun 2005 det er ellers en fin maskine du har

• #9   1. jun 2005 ja jeg er også glad for den!

bortset fra at jeg lige har hentet den fra mekanikeren pga af en smadret potte og en løs forbindelse!

men den er bare sjov at køre på, godt med bundtræk!

• #10   1. jun 2005 Søren, du har ikke selv mulighed for at skifte motoren, for ellers vil jeg da råde dig til at købe en tysker, du får nemt en hel motorcykel for 10- 11k smiley

• #11   1. jun 2005 Jeg lider med dig, og beder samtidigt til at din oplevelse er eneståendeden motor... Min er jo af samme støbning. Jeg tror at du har været meget uheldig, for normalt har den motor et godt ry for at holde, og oben i købet at holde godt og længe. Jeg håber at du får mange gode timer på landevejene med din nye motor. Check lige om det er en motor fra den nye model EN500(sølvfarvet) Den har vistnok 'kun' 50 hk.

• #12   1. jun 2005 Beklager de mange stavefejl...:0((

• #13   1. jun 2005 Jeg tilslutter mig Jesper, find en i Tyskland. Der skal jo ikke betales afgift når det bare er motoren.

>>>Martin

• #14   2. jun 2005 damn er lige ved tjekke hvilken motor de erved at sætte. men det bliver gjort på et værksted som kun har fået god kritik........................ hmmmmmmmmmmm jeg har lige fået svar det er en ER500 motor så må vi se hvordan den ter sig

• #15   2. jun 2005 og der er færre Hk i den motor ØV

• #16   2. jun 2005 gad hvordan man hive mere ud af den................?
    Nogen forslag.................?

• #17   2. jun 2005 Du skal som udgangspunkt først sikre dig at den ikke er neddroslet til tyske 34 hk... For så skal du i gang med kaburatoren. Dernæst skal du checke om den motor kan anvende de luftindtag som du harforan på din 1994-model kåbe... Luftfilterboksen fra din gl. motor skal passe til den nye motor. Ellers skal du nok have fat i nogle 'rigtige' tunings eksperter...

• #18   2. jun 2005 Jeg har lige været nede at tale med mekanikeren. motoren som er sat på har flere kræfter op til 9500 omdrejninger ift. den originale motor dvs den skulle have få et bedre bundtræk. På den måde jeg kører på, passer det mig fint. Jeg kører IKKE ræs med den, og sandelig ikke topfarten alligevel...............................men nu må jeg jeg afprøve den, jeg kan hente den på mandag.........., det ser nu meget godt ud med en sølvfarvet motor på den.
    samtidigt har han lavet andre småfejl/mangler på den smiley

så det bliver en helt anden maskine jeg får hjem............

Søren

Kommentér på:
Rusten motor GPZ500s ??????????

Annonce