516 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kim J
Kim J
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 17

Minde dag!!! Minde dag!!!

hej i forumet!!
ja jeg ville lige lægge en forespørgelse ud her på galleriet.
Det er sådan at i tyskland har de en bestemt dato hvor de hvert år køre en rute gennem tyskland, hvor de mindes alle de mc folk som er blevet dræbt i trafikken.
Og her kommer så mit foreslag,,, hvad med at vi her i dette lille land lavede noget ligende, altså fastsatte en dato hvor vi køre en rute rundt i dk til minde og ære for alle som har mistet livet i trafikken???
er det noget som kunne tænkes ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Minde dag!!!
  • #1   1. jun 2005 hvem skal betale broen ??

• #2   1. jun 2005 Hvem siger man skal kører over den, man kan vel lave en tur på Sjælland-Fyn og så fremdeles bare det er samme dato og tid ???

Men god ide !!!

MVH Tonny

• #3   1. jun 2005 jeg er med det er en god ide.
    hilsen rené c

• #4   1. jun 2005 Er også med.

• #5   1. jun 2005 Synes det lyder rigtig OK.

Måske kunne vi bære et mærke med antallet af MC-dræbte.
    Det kan vel skaffes fra Danmarks statestik, evt. være tallet fra det forgangne år.
    (et hvidt stykke papir i en plastiklomme)

• #6   1. jun 2005 synes også det lyder som en fed idé....

• #8   1. jun 2005 Ved første øjekast lyder det som en rigtig proper ide at mindes de faldne.

Men, skal passe på man ikke skaber fokus på det. Så regeringen lige pludselig ser det som deres snit til at lave mere lovgivning imod Mc'ister.

Kan osse være jeg tager helt fejl?

• #9   1. jun 2005 Synes ikke om ideen. Der er garanteret mange der har mistet en de kender ved uheeld på mc som ikke vil mindes yderligere om det. Derudover er vi jo ikke specielle - der dør også mange billister, cyklister osv i trafikken hvert år. Vi løber selvfølgelig en risiko ved at være forholdsvis usynlige og ubeskyttede i trafikken, men det er en risiko vi alle må kalkulere med inden vi sætter os op på en motorcykel. Fint at mindes folk, men skal det gøres nationalt - skal det være fordi det er noget specielt. Det er jo ikke regeringens skyld, at der sker uheld i trafikken.
    Venlig hilsen Simon K

• #10   1. jun 2005 hvorfor ikke hare aftale at mødes og køre! Det er jo det det hele går ud på! I parader som den du gerne vil have op at stå, er det som regel pårørende og lign. der er involveret. Jeg synes da det er sørgeligt for alle de mcister og andre trafikanter der har mistet livet, og håber da heller ikke det vil ske for mig. Men synes det er lidt kunstigt at "køre for dem", når jeg ikke aner hvem de er. Hvis nu jeg kendte en der havde været involveret i noget så sørgeligt som et traffikuheld med døden til følge, var jeg med på ideen.

• #11   1. jun 2005 Vedr. personlig tilknytning...

Jeg har haft 2 - meget tæt på - der mistede livet på mc.
    Jeg kommer ofte forbi de steder, hvor de blev dræbt og tænker over det dagligt.
    Faktisk har disse ulykker været årsag til, at jeg først i år har taget mig sammen til at komme op på en MC og det er trods alt mere end 10 år siden.

Min positive indstilling til forslaget skyldes til dels de tanker, der kommer dagligt og også, at det for mig at se, (forhåbentligt) vil virke som en reminder om risikoen for de, der har "meget bøjelige håndled i højrehånden" og derfor udsætter sig selv - og andre(!) for en større risiko end nødvendigt.

• #12   2. jun 2005 hejsa igen
    jeg skrev dette indlæg med tanke på det som galler skriver.....vi kan samles mange cykler for at åbne og lukke bakken...............jeg syndes at det ville være en god reminder som galler skriver hvis vi kunne samles til en landsdækkende tur, til minde om de faldende, og det være sig om vi kender dem eller ej.........det med et sort armbind eller et tal på de faldende syndes jeg ikke om.
    jeg syndes at man kan samles om alt muligt andet og måske knap så tankevækkende.....sååå hvorfor ikke lave en landsdækkende tur som virkelig tætter tankerne lidt i sving.
    der er jo trods alt mange der køre med hovedet under armen, og det var derfor jeg kom på denne ide, for at se folk samles om noget som tætter tanker i sving og som også opmunter til alvorlig og seriøs kørsel fra vores side

Kommentér på:
Minde dag!!!

Annonce