{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Zündapp Problemer - ØV! {{forumTopicSubject}}

Hey Mcg.

Det var meningen at jeg skulle have været fyn rundt på min Zündapp her i weekenden, men det bliver jeg desværre nød til at aflyse.

Idag var jeg ude at prøve den af. Da jeg havde kørt ca 70 km, begyndte den at lyde træls fra motoren. En blanding af en skrabende lyd, og larm fra stempelringene.
Jeg kørte ind til siden, og den gik direkte i stå.
Hmm - det første jeg tænkte var en varmesætning. Det kunne det ogaå sagtens være, for stemplet gik meget trægt i den da den stoppede. Den plejer altid at slå et par slag mere med stemplet når man drejer nøglen, og det gjorde den ikke.
Jeg fik den startet op igen, og stempelringene ringene rigtigt meget på den. Så pludselig holdte de op.
Jeg tog chancen og fortsatte på den, men inden for en km eller 2 begyndte den at "skrabe" fra koblingen, og koblingsgrebet begyndte at mærkes mærkeligt.
Ind til siden, og fik motoren stoppet. Jeg var kun 1 km fra ´destinationen, så jeg startede den igen, og kørte det siidste stykke, uden andre problemer, end at koblingsgrebet mærkes mærkeligt. Det forsvandt dog efter 500 meter.

Fremme ved målet (værkstedet hvor jeg arbejder) så jeg at den var begyndt at dryppe med olie. PIS. Det har den ellers ikke gjort siden den kom ud at køre igen.
Jeg fik rykket et tændrør op, og farven var perfekt brun.

Nogen der har et forslag til hvad stemplets ringen skyldtes så? Kan det være et par 100% opslidte ringe eller stempel? Det er det ogiginale stempel og cylinder den kører med, så man må da sige det under alle omstændigheder har holdt godt.

Nå, men turen til fyn på den er aflyst, og jeg tager en tur til fyn/sjælland i stedet i min søndagsbil - http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=71462&ipc=226731

Træls, men sådan kan det jo gå.

/Jesper!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zündapp Problemer - ØV!
Kommentér på:
Zündapp Problemer - ØV!

Annonce