1.443 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Køb af touring MC Køb af touring MC

Hej
Håber der er nogen der kan gøre mig klogere på denne maskine. Suzuki GSF 650 S Bandit Fra 2012. Jeg skal bruge den til ture med ungerne og evt længere ture i Norden. Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på og hvilken prisleje skal jeg forvente ?
Mvh Tommy

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af touring MC
  • #1   5. maj 2019 Det er en utrolig fin maskine. Bare køb du sådan en. Du bliver glad for den.

• #2   5. maj 2019 lidt ældre design og billige komponenter end de fleste konkurrenter. Men normalt utrolig god value for money. Jeg har selv en mc fra samme familie

• #3   5. maj 2019 #2: Ældre design? Er det pga rørstellet du mener det?

• #4   5. maj 2019 der er flere grunde til det, men model 2012 var allerede 5 år gammel og mangler ABS.

Men så længe du finder et velholdt eksemplar, så er det en super maskine især til prisen.

• Carsten D
    Carsten D Tilmeldt:
    sep 2012

MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 27
    #5   5. maj 2019 Min er fra 2009 og den er med ABS, modellen hedder så GSF 650 SA, er i øvrigt super glad for den, nem at håndtere og kører rigtig godt, har masser af kræfter til en overhaling.

• #6   5. maj 2019 #4: Hvis du mener 5 år ældre teknologi gør en mc til ældre konstruktion, så kører der godt nok noget gammelt ud fra fabrikkerne den dag i dag. Og den model havde ABS allerede fra 2008.

• #7   6. maj 2019 ikke som standard

• #8   6. maj 2019 Er denne årgang med ABS bremser ?

profilbillede
  • #9   6. maj 2019 #7: Den blev solgt både med og uden ABS. Ligesom honda’s CBR modeller de årgange.
    Så det er helt standard, at en GSF650SA K8 har ABS bremser

• #10   6. maj 2019 #8: Nej. Det er modellen med den gamle oliekøler motor. Du skal op i årgang 2008, før ABS er en mulighed. Den har også den nyere vandkølet motor

• #11   6. maj 2019 Hvad tænker i så om prisen ift det i nævner ? Vil i smide lidt ekstra i ? Mit behov er rent hygge kørsel med ungerne og måske fruen smiley

• #12   6. maj 2019 Du kan gerne se om cyklen er med ABS hvis du kigger nede ved forbremseskiven, inde ved den inderste del ag skiven sidder der en tand/hullet skive, den sidder gerne på venstre side, jeg har prøvet en 1250 Bandit, den kørte dælme godt, og var meget smidig i motoren, held og lykke med din søgen smiley

• #13   6. maj 2019 ABS er absolut ikke en nødvendighed, folk har kørt motorcykler i 100 år helt uden. Det er nice to have, men forvent også at cyklen koster et par kroner mere smiley

• #14   6. maj 2019 Det er lidt sjovere ikke at have brug for den ABS man har, end at ligge på jorden fordi man manglede den. smiley

• #15   6. maj 2019 Absolut, men folk behandler det som om det er nødvendigt og umuligt vil købe en motorcykel uden, og det er noget pjat smiley

• #16   6. maj 2019 Mine 2 forrige mc’er havde ABS. Min nuværende har ikke.
    Hvis jeg er lun på en mc, og modellen findes med ABS, så er det et til alt jeg vil gøre. Men jeg vil ikke fravælge en mc, svare fordi den ikke har ABS.

• #17   6. maj 2019 #16 samme her, to af mine har abs, og jeg vil gerne give lidt mere for at få det, men absolut ikke fravælge. Når først man har kørt med det, så ved man bedre hvor hårdt man kan bremse også uden. Mine tager først ved på dårligt underlag, som vand eller grus, på tør vej med varme dæk løfter de baghjulet, også den uden abs smiley

• #18   8. maj 2019 Jeg ville aldrig anbefale at købe motorcykel uden ABS. Når du samtidig vil rulle med børnene og køre i Norden, hvor grus på bjerg- og skovveje ikke er noget særsyn. ABS er super vigtigt sikkerhedsudstyr. På offentlig vej får du kun EN chance for at bremse optimalt

• #19   8. maj 2019 #18: Hvordan overlevede du dog +5 år på din blackbird?

• #20   8. maj 2019 Den havde ABS. Husk jeg ikke siger, at man ikke kan bremse uden ABS. Jeg siger bare, at på offentlig vej er der rigtig mange faktore der afgøre bremselængden, og her er ABS en kæmpe hjælp for alle motorcykelister...også os der er skrappe til at bremse.

• #21   9. maj 2019 #20: Balckbird har aldrig været lavet med ABS. Så det havde din helt bestemt ikke. Du tænker på CBS

• #22   9. maj 2019 Undskyld - du har ret. Ingen ABS på Blackbirden. Det var CBS - Combined Break System.

• #23   9. maj 2019 Jeg købte en årgang 2008 m. abs til ca 34000. Det er en dejlig maskine. Det ser ud til at du får et komplet taskesæt med, hvilket jo også er en besparelse og praktisk til det angivne foremål.

Jeg endte med at gå op i pris for at få indsprøjtning og abs. Man klare sig jo sagtens uden men hvis jeg skal skrue i maskinen er det på p-pladsen, hvilket ikke er helt optimalt. Og inden belæringsarmeen sætter igang - der behøver jo ikke at være mere arbejde i en maskine unden sprøjt men læser nu trods alt en del om karburator "bøvl" herinde smiley

• #24   16. maj 2019 Tak for alle input. Det endte med et køb af maskinen. Fik presset prisen så fik den for 30500 kr, men alle taskerne plus en tanktaske. Maskinen er super velholdt og har ganske få ridser. Så nu er jeg forelsket igen :). Hold op jeg har savnet landevejene på en to hjulet.. Vi havde den fedeste tur hjem i går. Sol og en svag vind. Kæmpe fornøjelse.
    Nu går jeg og overvejer at skifte original udstødning. Nogen der har input til køb ?

• #25   16. maj 2019 Har aldrig haft en mc, med abs, og har dælme haft mange maskiner, har bremset 5.000.000 gange og på alle slags belægningen, uden problemer. Den bil jeg har nu, er den første med abs bremser, og syntes faktisk den er dårligere til at bremse på glat underlag. Jo flere hjælpemidler, vi får i køretøjer, jo dårligere bliver vi til at køre.

Kommentér på:
Køb af touring MC

Annonce