716 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

A2 uden erfaring med A1? A2 uden erfaring med A1?

Hej MG. smiley

Et veldiskuteret emne but here goes..

Jeg har været i tvivl om hvorvidt jeg skulle vente til jeg fylder 20 med at tage A2-kortet. Jeg er pt. 19 år.

Ud fra min forståelse siger loven, at man skal have minimum 2 års erfaring med A1 + en praktisk prøve til A2 for at få A2-kort.

Eller

Undervisningsforløb med A2-motorcykel, når man er 20 år.

Jeg har kontaktet en kørelærer, og hun hævder, at jeg blot kan tage A1 hos dem nu som 19-årig, hvorefter jeg kan tage en praktisk prøve til A2 som det eneste for at få kørekortet som 20-årig.

Jeg hører forskellige ting fra højre og venstre, bl.a. at jeg skal igennem køreundervisning 2 gange, hvis jeg vælger A1 nu, og vil have A2 under 2 år efter.

Derfor vil jeg høre jeres erfaringer. Hvordan fik opgraderet til A2? Skulle I have 2 x undervisningsforløb eller A1 efterfulgt af en A2 praktisk prøve? Er min kørelærer forkert på den her?

Mange tak for svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A2 uden erfaring med A1?
  • razark
    razark Tilmeldt:
    jun 2018

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #1   3. maj 2019 Så vidt jeg har forstået og hvad der står i reglerne så skal du have A1 kortet i mindst 2 år før du kan gå til opgraderende prøve.

A2: "Du er fyldt 20 år og har:

Haft MC-kørekort til ”lille motorcykel” (Kategori A1) i mindst 2 år og bestået pratisk prøve til kategori A2"

Eller at man tager hele undervisningen som 20 årig og får det den vej.

Hvis jeg var dig ville jeg nok vente til at blev 20, så du kan få A kortet hurtigst muligt.

• #2   3. maj 2019 Det er en fejl i loven om man vil. Hvis du tager som 19 årig skal du vente til du er 21 før du kan nøjes med en praktisk prøve, ellers skal du betale fuld pris. Så hvis hun skulle ha ret, så skal reglerne ha været lavet om fornyligt smiley

• #3   3. maj 2019 Kørelæren er desværre misinformeret (man skulle ellers tro de havde styr på det..)
    Det du hentyder til kan kun lade sig gøre fra A2 til A. Så du kan nøjes med den praktiske prøve selvom du kun har fx 4 måneders erfaring på A2 (men er fyldt 24 i mellemtiden)

Jeg havde ventet indtil du kunne få A2, 12000kr for en sæson med 125cc er lige at stramme den imo smiley

• #4   3. maj 2019 som de andre også siger, så er din kørelærer misinformeret. Det bliver lige til 2 gange prisen på et kørekort, hvis der skal opgraderes inden de 2 år er gået

Kommentér på:
A2 uden erfaring med A1?

Annonce