{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.791 visninger | Oprettet:

(30) knallert, motorcykel look alike {{forumTopicSubject}}

Hejsa, Jeg bliver 15 år lige om lidt og jeg skal så i gang med at tage knallert kørekort, jeg har sparet en del sammen så derfor leder jeg efter en (30 Knallert) som ligner en fed sport mc
, såsom en rieju rs2 eller Aprilla rs4, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om de gode/fede at køre på for den høje pris, men jeg vil være rigtig glad hvis i kunne hjælpe mig med at finde en fed Knallert som ligner en sport motorcykel, men hvis i har noget gode foreslag eller har i haft en fed en. den må gerne have en 125cc motor installeret skal bare have mulighed for at downgrade den til en 50cc så den cirka kun kan køre 30, håber i kan komme med nogle gode foreslag og tak på forhånd

Jeg har et budget på cirka 20.000 kr. jeg vil fortrække at holde prisen under 20.000

Mvh. Willads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  (30) knallert, motorcykel look alike
  • #1   1. maj 2019 De er ihvertfald ikke fede at køre på med kun 30 km/t nogen af dem! At skulle igennem 6 gear (selv hvis de to er fjernet) inden man rammer de 30 er simpelthen bare træls.. mit aller bedste råd er at gemme de 10k til kørekort, finde en brugt knallert for maks 10 og gemme hvad der måtte være tilbage til en opsparing til bil/mc..

  • #2   1. maj 2019 Jo men altså kan man da ikke finde en fed en til under de tyve, self er det ikke så fedt at kører 30 km/t men jeg har ikke planer om race eller køre alt for stærkt altså jeg vil nok købe en af dem jeg snakkede om, også når jeg er blevet større så få en kraftigere motor i men jeg vil bare gerne have en fed en som man så kan opgrader hen ad vejen hvis du forstår hvad jeg mener..

  • #3   1. maj 2019 Kan godt se at de fleste står til svimlende summer smiley den gang jeg skulle have mig en knallert, drømte jeg lidt om Derbi GPR50, Aprilia RS50 og Yamaha TZR50, som alle var for dyre og desuden 45’ere.. købte så en Yamaha FS1 4-gear, for ca 2000kr istedet..
    men du skal jo købe lige den du selv synes smiley siger bare at 30 km/t og gear er træls..

    Forstår udmærket din ide med at opgradere, men som dansk lov er, så er det ikke realistisk. Du må skifte ud med en gradvist større/sjovere maskine efterhånden som du bliver ældre.. endnu en grund til ikke at skyde samtlige spareskillinger af på en knallert der er sjov i højst 3 år smiley


  • #7   1. maj 2019 Jeg er ked af at briste dine drømme, men du er lige nød til at sætte dig ind i reglerne for kørekort.

    Knallert 30, 30 km/t, knallertkørekort, max 50ccm, og må ikke opgraderes/tunes.

    knallert 45, 45 km/t, max 50ccm, bilkørekort, må heller ikke tunes.

    MC kørekort som 18 årig, A1 kort, max 125 ccm og 15 hk, må ej heller tunes.

    Læs mere her: http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort

    Det er surt, men sådan er reglerne.

    Køb en ok scooter/knallert, og spar op til drømmecyklen du kan få når du er gammel nok.


  • #8   1. maj 2019 Du kan få en rigtig fin brugt 125cc knallert for under 10k http://www.123mc.dk/annonce/mcid-175883
    Den kan du få kørekort til når du er 18 og må først køre på noget større når du bliver 20..


  • #9   1. maj 2019 Hey tak for alle jeres kommentarer men det jeg har kigget på er en fuldstændig restueret riejo rs2 125cc til 15.000 personen har de lovlige dele til at gøre sådan den kan 30 kmt og når jeg bliver ældre gøre sådan at den kan køre hurtigere men altså jeg leder bare efter en fed Motorcykel lignende knallert som jeg kan køre i skole på osv det skal jo så være en knallert jeg bruger til jeg er 18 eller lign også eventuelt købe en bedre. Men som det ser pt tænker jeg ikke at købe en større og bedre længere hen i fremtiden da jeg helst bare gerne vil have en knallert i et par år og så muligvis købe en ny kvern. Men det jeg vil spørge efter det var om der er nogen i kunne forslå til en snart 15 årig knægt som mig der bare gerne vil have en knallert til sommer og hygge sig med;)

  • #10   1. maj 2019 Men altså det er også fordi jeg gerne vil køre rundt med vennerne uden at skulle side bagpå vil bare have en fed og lækker kvern i et par år og så se hvad der sker.

  • #11   1. maj 2019 Det skal også bare være en kvern man kan køre rundt på en smule ikke hver dag og den skal også kunnes registers som en lille knallert

  • #12   1. maj 2019 Du kan ikke selv bestemme om det er en MC eller en 30 knallert, heller ikke selv om du skifter motor! Det afhænger af typegodkendelsen! Og så kan du forsøge alt det du vil, men det er fakta og bliver ikke ændret "lige om lidt"! Gør nu bare som alle andre unge knægte smiley

  • #13   1. maj 2019 Nej jeg ser hvad du mener men en riejo rs2 kan registers som en lille knallert har jeg kigget på

  • #14   1. maj 2019 #13 Nej, har den været på plader som MC kan den aldrig som i ALDRIG blive til en 30 knallert! Men hvorfor spørge her? Ring dog til politiet, de burde kunne rådgive dig, og hvis ikke du har drillet dem fornyeligt er de vel ikke "farlige"??

  • #15   1. maj 2019 @ #9
    smiley yeps..
    men som Claus nævner i #7 kan det desværre ikke lade sig gøre..
    du har kun 50ccm tilrådighed.. din ven med den feeeede 125ccm - kan umuligt have en 50ccm cylinder/stempel der passer på en 125ccm blok.. smiley sorry..

    Jeg er desværre også voksenkedelig..! smiley
    Find en billig brugt knallert (det kunne måske være en RS50..!! smiley )og lev med det, til du kan bruge dine surt sammensparede gysser på en fed A1 “racer” smiley smiley

    Du lyder fornuftig.. så lad nu være med at lade dig friste af de knaldperler der kører ulovligt, Policen spotter jer lynhurtigt.. og det koster dig hurtigt hele kassen + yderligere vente tid inden du må få et kørekort.. smiley dobbelt surt, med surt på..

    Alternativt - køb en brugt 125ccm TT og meld dig ind i din nærmeste TT klub og hav en masse sjov mens du venter på dit kørekort.. og så er du tilmed en super god MC kører allerede fra dag 1 med A1 kortet.. smiley smiley

    Husk at lade os se hvad du ender ud med at købe.. altid interessant..


    profilbillede
  • #16   1. maj 2019 Henrik det billede er det rs50?

  • #17   1. maj 2019 Og er prisen ikke like 25.000

  • #18   1. maj 2019 Og Clausen den har ikke have MC plader på nej

  • #19   1. maj 2019 Ok Henrik har du måske mulighed for at finde et link til en god brugt RS50?

  • #20   1. maj 2019 Rs50 er ikke lavet som 30er
    Jeg kan kun komme i tanke om rieju rs2 matrix som "MC ligende" knallert.
    Alternativt, kan du kigge efter derbi senda, smx, rmx og de andre motard / crosser ligende 30er knallerter.
    Fælles for dem alle er at de er røv og nøgler at køre lovligt på, men umiddelbart ret underholdende når de er afdroslet.


  • #21   1. maj 2019 Rs50 bliver lavet i 30 https://koehler-knallerter.dk/produkt/aprilia-rs4-50/ men jo riejo gør også

  • #22   1. maj 2019 Og så glem tanken om at "bytte rundt" på motordele.
    Lovgivningen på knallert området er STRAM, hvilket kort fortalt betyder at du absolut intet må foretage dig. Ingengang et skift af udstødning til en anden droslet version.


  • #23   1. maj 2019 Ja men på det punkt finder jeg ud af noget


  • #24   1. maj 2019 Det der er en RS4 50cc.
    Rs50 fra slut 90erne findes ikke som 30er smiley


  • #25   1. maj 2019 smiley smiley smiley
    @ #19 rooolig nu kammerat.. smiley du misser pointen... du må læse heeele indlægget smiley smiley
    jeg skriver ‘det kunne måske være’..

    Pointen jeg kan se vi er flere der forsøger pege på er blot..
    1) lad dig ikke sweet talke af en der lyder overbevisende fordi du har forelsket dig i en 125ccm der måske endda har været indregistret..!! Den bliver aldrig en lovlig knallert.! (Og tro nu ikke du ved at du ved bedre..)
    Og Policen spotter dig i første sekund du er ude af indkørslen..
    2) en ‘ren’ 50ccm sport racer knallert koster stort det samme som en lille motorcykel at fremstille, sælge osv.. derfor er det at hælde penge ud af vinduet, du vil ikke overhovedet kunne få andet end den første måned sjov OG et fedt billede i scrapbogen.. (plus måske bekymringen over om den bliver stjålet lige om lidt, syv, 9, tretten - guderne forbyde!)
    3) spar kassen til du virkelig får en MC fornøjelse ud af det.. alene MC kortet koster jo.. smiley
    (Men det får du måske af de gamle, fordi du stadig ikke ryger når du bliver 18.. smiley smiley )
    4) spændingen og sjov ved mc/knallert er SÅ meget større når man kan fyre den max af lovligt, i en klub, på en fed bane..!! OG du vil lære så meget du ikke anede du ikke vidste at du troede du ku..!! smiley smiley

    Og det var den korte version..
    Hygge mæ’et..


  • #26   1. maj 2019 Der er ikke så meget at "finde ud af" Enten kører du lovligt, ellers kører du ikke lovligt.
    Kører du ulovligt så kan du ligeså godt vælge den billigste måde.. ALT der oprindeligt har været en 125cc eller større på, giver IKKE den billige bøde smiley


Kommentér på:
(30) knallert, motorcykel look alike

Annonce