3.226 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

vandslibe appelsinhud (lak)? vandslibe appelsinhud (lak)?

jeg har søgt Google tyndt, men synes ikke der er 2 svar som er ens. Så jeg prøver lykken herinde.

jeg skal ha malet min baneged og forsøgte med forskærmen som en test.
alt gik utrolig godt indtil klarlakken kom på. den fik en appelsinhud lignende overflade som kan mærkes meget lidt.

hvad skyldes dette?
og kan man evt vandslibe og polere for at få den blank og jævn? eller skal jeg slibe ned og starte forfra?

hvordan skulle fremgangsmåden evt være ved at vådslibe det? korn 1200 og så korn 2000?

det er spraymaling fra berner. hvis dette har noget at sige.

da den formegentlig skal kysse asfalten et par gange behøver resultatet ikke være perfekt, men gerne så det ser nogenlunde ud.

jeg har vedhæftet et billede af overfladen. i skal ikke tage jer af alt det støv som har lagt sig efter den røg ind i garagen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vandslibe appelsinhud (lak)?
  • #1   29. apr 2019 Hvis det kun ligger i klar lakken er det bare slibe med en vandslibnings papir, korn 1000-1200 og polere derefter. men er det rigtig slemt ender du i værste fald med at slibe igennem klar lakken.
    Du kan evt slutte af med en korn 2000 for lette poleringen, jeg personligt bruger nu aldrig finere end 1200.

Ps. en billig kraftig slibende polish er ned i brugsen og køb en "autosol" til crome og sølvtøj. den er faktisk skide go smiley

• #2   29. apr 2019 det fineste jeg har liggende er k1000. så jeg må ud og handle i morgen.

sliber jeg igennem klarlakken gør det ikke så meget. Alternativet var jo at slibe det ned alligevel smiley

• #3   29. apr 2019 mon man kan tage det med noget let slibende polermiddel i stedet for at vandslibe? eller bliver det for svært at styre?

• #4   29. apr 2019 Det kan du ikke, det skal vand slibes, korn 1000 tror jeg nu også du kan polere op med en autosol, det tager måske bare lidt længere tid.

• #5   29. apr 2019 Det er en baneged, så gør endeligt INTET ved det..Den uskrevne regel siger at har man brugt krudt på udseendet så ryger man i sandkassen..
    (Skrevet med højre arm i gips efter en påske på slovakiaring smiley )

• #6   29. apr 2019 jeg må igang med at vandslibe så smiley

Brian, måske den bare skulle have appelsinhud over det hele?
    så godt dit pokal eller hospitals billede. eller var det ét samlet billede for begge smiley

• #7   30. apr 2019 En årsag til at der kom appelsin hud, kan være temperatur forskelle på lak og emne, eller bare generelt for koldt.

Søg eventuelt på youtube: Paint orange peel.

Der er et hav af videoer, måske noget der kan give lidt tricks.

• #8   30. apr 2019 rigtig god idé med YouTube smiley

• #9   30. apr 2019 Det der ligner at farven ikke har været tør inden klarkak er sprøjtet på...

• #10   30. apr 2019 Robert
    hvordan kan man se forskel?
    og hvis det er grunden skal jeg vel slibe det helt ned?

• #11   30. apr 2019 og når du sprøjter med spraydåse, kan det anbelafes at lægge dåserne i varmt vand inden du sprayer... Dette vil give en pænere forstøvning

• #12   30. apr 2019 klarlakken var stue temperatur (,det stod bag på den). jeg vil helt sikkert prøve tricket med at ligge dem i varmt vand

jeg kan godt fjerne det med vandslibning, men jeg er i tvivl om jeg er gået igennem klarlakken
    hvis jeg vandsliber det, vil jeg så kunne male sort ovenpå igen, for at starte forfra. eller skal det slibes i bund?

• #13   1. maj 2019 Hvis jeg var dig, ville jeg slibe hele lortet glat ugen med korn 400 eller 500.. Male det en gang til... Alt det vandslibning og polingering tager alt for lang tid, istedet for at male det om... Gi det farve, vent 3-4 timer, og giv det så 2 gange klarlak.. Første gang et tyndt lag, så venter du Ca 5 minutter, så giver du en fuld gang.. Hvis du har poleret på det så vask det godt af, der er meget silicone i de produkter...

• #14   1. maj 2019 Det bliver jo fuldstændig mat når du vandsliber, så det er ikke sikker du er igennem.
    Det kan du vel se på vandet, eller på papiret? har det farven du har malet, eller er det grå, så er det bare klar lak. Prøv at polere på et lille stykke og se resultatet.

Men jo du kan fint male oven på noget du har vandslibet, om du er igennem eller ej. Hvis det er det vil.

• #15   1. maj 2019 der er et enkelt sted det gik igennem. jeg har slebet den godt ned, og starter med at give farve.

vil der være fordele ved at have rummet varmere end 22 grader?

Kommentér på:
vandslibe appelsinhud (lak)?

Annonce