{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Drosling af en z900 {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.
Har forelsket mig i en Kawasaki z900 og bliver nødt til at drosle den når jeg køber den, da jeg kun har A2. Men når jeg endelig får A kortet, så har jeg et spørgsmål som er: er det muligt at få den op på 70kW og 95Hk igen? Hvad vil det cirka komme til at koste? Er det overhovedet muligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drosling af en z900
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   6. apr 2019 Du skal først finde en med 95hk - standard har den vist 125...

Men du finder en, som du så drosler ned til de lovlige 48hk (montering af kittet + syn) og kører til du får A, hvorefter du så piller droslingen af igen, syner den og kører videre med de 95hk.

• #2   6. apr 2019 Tak for svar.

Har fundet den med 95 hk her https://www.kawasaki.dk/da/products/Street/2019/Z900__A2_/overview?Uid=07F9CVxcClEOClhQUFtcXApfWlANCVlfW1lYWF4MWF9bWFE
    Er lidt af en noob angående det hele, hvad er en drosling egentligt? er det en dims man putter på for at mindske styrken, og så er den så simpel som bare at pille af igen?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   6. apr 2019 Korrekt.

Det er et sæt modelspecifikke dimser (f.eks skiver i indsugningen), som man eftermonterer på motoren, som så begrænser hvor meget luft motoren kan trække ind - og det giver så en lavere effekt, så du lovligt kan føre den på A2 kørekort.

De bestilles til cyklens stelnummer, og der medfølger så noget dokumentation, som synsmanden skal se så han kan anføre den nye lavere effekt på registreringsattesten, når han har synet den.

Når du så engang får dit A kørekort, kan du afmontere dimserne igen, syne cyklen med standard effekt - og så køre videre.

• #4   7. apr 2019 På de nye kawasakier er det ren ECU drosling og intet andet.

Der er ikke nogen forhandlere der har sådan en Z900 hjemme med de hestekræfter.
    Det er kun noget der tages hjem på bestilling.

Kommentér på:
Drosling af en z900

Annonce