6.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 65 Svar

Mekaniker snyder mig? Mekaniker snyder mig?

Hej. Jeg er helt ny MC kører og siden august 2018 ejer af en kawasaki zxr 750 fra årgang 1993. Jeg gav 21.000 for den. Det er en mangeårig drøm, der endelig er gået i opfyldelse, men desværre er drømmen blevet til et mareridt smiley

Problemet er, at motorcyklen ikke vil starte ordentligt og at den går ud, når jeg holder i tomgang. Det skete 2 uger efter, jeg havde købt den. Jeg tog derfor MCen til en mekaniker første gang i oktober 2018. Det var også det, som mekanikeren fik at vide, at han skulle fikse, da jeg afleverede den til ham + 2 blinklys og bremser. Da jeg hentede den kørte MCen kun nogle få hundrede meter, og så gik den i tomgang igen i første lyskryds. Jeg fik rullet den tilbage til mekanikeren, som sagde han ville udskifte nogle flere dele. Han var færdig med anden omgang reparationer i februar 2019. Alt i alt er det blevet til mekanikeregninger for 28.000.

Så sker det idag en måneds tid efter, jeg hentede den, at den ikke vil starte og nu lækker den også benzin.

Er der nogen, der kan hjælpe mig med et godt råd, om jeg overhovedet kan stille noget op over for mekanikeren ift garanti for hans arbejde eller måske for de udskiftede reservedele?

Jeg er virkelig ked af det, så jeg håber, at der er nogle herinde, der kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 400 kr.
  • Drill in concrete 300 kr.
  • Ophængning af lampe i loft udtag 500 kr.
  • Reparation af plæneklipper 880 kr.
  • Vakskemaskine tilslut 1.200 kr.
  • Ikea Pax Skab Estimat 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mekaniker snyder mig?
  • #1   30. mar 2019 Bestemt ikke for at lyde nedladende, men har du styr på at betjene en mc med karburatorer ?
    Det er jo ikke altid bare at trykke på knappen, som en ny med indsprøjtning/motorstyring.
    Til at begynde med har du vel fået forklaret af din mekanikker, hvad problemet er og hvad han har gjort for at løse det ? Hvis ikke du vil betale en anden for at reparere din mc, er du nød til at trække den tilbage og spørge din mekanikker hvordan han vil løse opgaven og om du skal betale yderligere for at han gør det.

• #2   30. mar 2019 Det er umuligt for os at sige om det er hans arbejde der er fejlen, eller maskinen bare har flere problemer.
    Du må tage snakken med ham, og ikke fremmede folk på internettet.

• #3   30. mar 2019 28k? - så har han nærmest udskiftet hele maskinen.... smiley

• #4   30. mar 2019 28.000kr ? Det er da løgn?....

• Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #5   30. mar 2019 Ikke et ord om hvad der lavet ved mc'en, hvilke dele der er skiftet, hvor mange timer der er brugt på den, alligevel er det mekanikeren der snyder dig?
    Upload venligst billede af regningen, den er spændende at se?

• #6   30. mar 2019 28000????????? Shit shit shit! Det er jeg sg ked af at høre!!

• #7   30. mar 2019 28.000......:O

• #10   30. mar 2019 Tja, nogen "snyder" nok, her har vi en profil oprettet for 2 timer siden, ikke online den sidste time (hun er måske død af grin?), og absolut ingen oplysninger om hvad pengene er blevet brugt på! Så jo, jeg tror sgu også at der er snyd med i spillet, skulle det så ikke være tilfældet, er min medlidenhed ca. ligeså stor som dem der sender penge til net svindlere fra Nigeria smiley

• #11   30. mar 2019 Der er noget Fake over det her opslag,,,,,
    Lad os da se den 28000 KRs regning,,,,,,,
    Du må da have noget papir fra det værksted som har lavet det....
    det kan jo umuligt være sort til den pris...

• Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
    #12   30. mar 2019 Jeg går ud fra det er noget i har aftalt på forhånd, inden han er gået i gang med så omfattende en reparation at det kan løbe op i 28000kr, eller måske der lige røg et 0 for meget på ? smiley

• #13   30. mar 2019 Har jeg forstået det rigtigt ?.
    Du gav 21000kr for mc’en
    og har brugt 28000kr i rep
    Hos en mekaniker, undskyld hvordan syntes du
    Selv det hænger sammen. Til de penge 49.000kr
    Kunne jeg ha fundet en MC i langt langt bedre stand. Mennesket har det med at stirre sig blind
    På det de er forelsket i. Og lige præcis derfor har jeg ikke gamle biler og motorcykler BASTA, nu får
    Jeg nok en over nakken men jeg starter og køre hver dag.

• #14   30. mar 2019 Først og fremmest tak for jeres svar smiley Jeg vil gøre mit bedste for at svare på alle kommentarerne.

Jeg har vedhæftet et par billeder af regningerne med detaljer om reperationerne på MCen. Jeg vil ikke hænge nogen ud, hvis repperne er helt på sin plads, så jeg har ikke taget navn med. Det vil ikke være fair. Som skrevet er jeg ny i gamet, men det føles som en voldsom omgang især på pengepungen. Det er ikke sort arbejde.

I har helt sikkert ret i, at det er en omstændig omgang tidsmæssigt og i dele at reparere, men jeg havde som det mindste regnet med, at den ville være køreklar efter de to omgange. Jeg fornemmer ikke, at der er så meget at stille op ift garanti.

profilbillede
  • #15   30. mar 2019

profilbillede
  • #16   30. mar 2019

profilbillede
  • #17   30. mar 2019

profilbillede
  • #18   30. mar 2019 Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til f.eks. FDM eller en advokat. Der må være en hel del der hører under reklamationsretten.

• #19   30. mar 2019 2159 kr for blinklys. hvis de skal være original så koster de jo. Hvad aftale har du haft med ham da du kom med ned den..

• #20   30. mar 2019 Hvad var aftalen inden han gik i gang? At han skulle lave det der var i stykker?

• #21   30. mar 2019 Der er jo ik så meget,,,du skal jo bare ned og brokke dig over hans arbejde..
    .men det ser jo også ud som om du har købt en mc med en masse ting som ikke har været i orden...

• #22   30. mar 2019 Der står jo meget udførligt hvad der er lavet.
    Og det er MEGET. Og mange nye dele,
    Når så den nu smider benzin, og ikke vil starte, så er spørgsmålet jo om det har relation til noget af det udførte arbejde.
    Så man er nød til at få undersøgt hvad der er galt.
    Og derefter kan man se om det er noget mekanikeren har haft rodet med.
    Det at man har betalt 28.000 for nye bremseskiver, renovering af forgaffel og hvad der ellers står, berettiger jo ikke til at klage over en mør benzinslange.

Det virker desværre som om det er lidt en gang bøttejern du har købt dig (...sorry...), og det er sgu ærgerligt - man maskinen er også næsten 30 år gammel, så meget kan være hændt i dens levetid, og meget gummi kan være hårdt eller mørt.

Har somme tider tænkt når man ser en der laver brænder, så forrørene gløder rødt at bare man ikke ved et uheld kommer til at købe sådan en maskine brugt.

Nogen har også flosset moral. Kendte engang en pige som brokkede sig vildt over noget lort hun havde købt. Hun solgt så videre og stod så og grinede over at køber slet ikke havde opdaget at forgaflen var utæt og bla. bla. - nå det er en anden historie.

• #23   30. mar 2019 Det der er jo kun en regning på 14000,-
    Og nærlæser man den så er der intet at komme efter, med mindre arbejdet ikke er udført... en del er faktisk noget billigere end man ofte ser.

Hvorfor hulen har du dog købt sådan noget gammel forkneppet lort ?

• #24   30. mar 2019 Nu griner de andre når de læser det her, men: Jeg føler med dig. Her kommer man som newbie og stoler på, at mekanikeren er en ærlig mand som tjener sin løn på hæderlig vis. Og helt ærligt, så er der godtnok lavet meget og mange ting på din cykel....hvis altså fakturaen passer bare nogenlunde. man kan ihvertfald undersøge mange af de ting der er skrevet på som udført...om de også er udført. Men det har jeg på fornemmelsen at de er. Og at dit problem ligger i jeres kommunikation. Rettere: din måde at kommunikere med og forstå en mekaniker på.
    Med forlov tegner jeg et Scenarie: En person...ikke ulig dig eller jeg, som har en drøm om at have en kværn og ikke meget mere forstand på emnet end det....Finder en cykel som ligner een personen gerne vil have. Den køber vedk så, og den har problemer med motoren. Mcen bliver afleveret til mekker med beskeden at den ikke kører. Eller: den går ud i tomgang også når den er varm osv osv. Dette problem finder mekanikeren så og skiller karbsene ad og skifter dele eller whatever der skal til. Hokus pokus og cyklen starter og kører fint de 5 min i tomgang den stod på værkstedet. MEN...eftersom det er en gammel cykel som måske ikke er blevet behandlet som den skulle ha været, eller bare er gammel og slidt. Så sker der det, at ved det første lyskryds går noget andet som er slidt, i stykker med havari til følge. Tilbage til mekanikeren med beskeden at cyklen ikke vil køre igen nu. Her opstår den anden misforståelse mellem lægmand og fagmand så: Lægmand synes absolut at mekker skal reparere cyklen så den kører. Det har han jo betalt for. Men det har han også fået. Nu er den bare gået istykker igen. Så mekker kan da godt lave den....men dette er selvf en ny reparation med deraf følgende tid og dele som kunden faktureres for. Her står du så. og måske får du den samme tanke som jeg fik: Måske er det ikke mekanikeren som er problemet, men sælgeren som har solgt dig katten i sækken. Man kan da godt bebrejde mekker at han ikke fortæller dig, at det er noget lort du har gang i.(Det synes jeg han skulle ha gjort.) Men er det hans job? Ikke rigtigt vel? Måske føler han endda at han har forsøgt at hjælpe dig med din kværn. som han jo sikkert helt tydeligt har kunne se og høre at du er glad for at ha fået....Jeg ville ønske at jeg vidste hvad du skal gøre. Bortset fra at lære hvordan man får lavet det, man beder om og ikke andet....før man har snakket med værkstedet igen ihvertfald. Igen: Jeg er mere eller mindre grøn ligesom dig. Men jeg tror ikke at du kan komme efter mekanikeren. Og du får jo ikke noget ud af at konfrontere sælgeren. Slet ikke nu, hvor cyklen er blevet lavet for alle de penge...det er jo nærmest ikke den cykel som du købte længere, med alle de ting, der er lavet på den.
    Jeg håber virkelig på det bedste med din lorte historie her. Endda at en af de andre brugere modsiger mig og kommer op med en løsning istedet. Men er bange for at det bedste der kan komme ud af det her, er det du kan lære. Øv, øv og atter øv! ØV!

• #26   30. mar 2019 En kvittering bliver ikke billigere af at blive skrevet ud af et ofte dyrt edb system, og forstår godt hvis 1 eller 2 mandsfirma ikke gider ofre på sådan noget.

• Bertil A
    nov 2008

#27   30. mar 2019 En ordentlig mekaniker burde da sige til en begynder der kommer ind at det vidst ikke kan svare sig at bruge så mange penge på sådan en gammel en, medmindre altså det er noget man virkelig brænder for.
    Det ved jeg personligt at min ville gøre ihvertfald smiley

Når alt kommer til alt lever de jo af glade kunder.

• #28   31. mar 2019 Ja ikke de billigste blinklys til 2159+2000 i montering 4159 for 4 nye monteret blink!! +moms
    mangler der ikke billede af fak 1672 på 5323kr hvad er der udført der??
    på de 3 der er der= 14 timer x 400 = 7000 ink moms
    Udmidbart ikke de billigeste dele og mange timer. men indtil videre uden at ha set den sidste faktura så lyder det fair nok med alt det der er lavet. ville nok klage over at det skulle tage 1 time per blinklys. Han er nok ikke den hurtigste mekanikker.

• #29   31. mar 2019 man må da godt nok sige at nu skulle maskinen da fremstå som ny med alt det der er blevet lavet

du skal hvis overveje dig at finde en anden mekaniker for den cykel du har købt dig er ikke raketvidenskab

• #30   31. mar 2019 I har et fælles ansvar her.
    Din mekaniker burde have udvist en vis mængde moral og guidance. Og du burde have været tydelig i, hvor meget du ville ofre.

• #31   31. mar 2019 5161 kr. for rep. af 2 blinklys, måske det bare var pærerne
    der skulle skiftes, eller en ledning med løs forbindelse.

• #32   31. mar 2019 Det er ikke din mekaniker der snyder dig, for det klarer du udmærket selv. Du har helt uden at opdage det, købt en 26år gammel udkneppet racer som trænger til hovedrenovering eller skrotning. Sådan en maskine skal ikke købes af folk som ikke har evner til, og finder glæde ved at skrue selv. Og så kan det endda blive en dyr omgang. Så den skulle du ALDRIG have købt i første omgang. Din næste fejltagelse gør du ved at køre den til en mekaniker, som så bliver sat til at ordne alle de fejl den har, uden at du sætter en realistisk grænse for hvor meget du vil ofre. Jeg er ikke i tvivl om at de reparationer mekanikeren har udført har været nødvendige, men det løber bare helt af sporet med 500kr i timen på sådan en gammel maskine. Og lige meget hvor mange penge du fyrer af på den mc, bliver den aldrig så driftsikker som du forventer. Så derfor, du har fået opfyldt din drøm om at eje en lille racer fra det herrens år 1993, og du skal nu overveje kraftigt om den drøm er vigtigere for dig end en nyere og dyrere mc som ikke skal på værksted hele tiden. Du har trods alt haft 49000kr mellem hænderne indenfor det sidste års tid, (lærepenge) så det må da være muligt at skrabe lidt sammen igen, og man kan vel også få et par håndører for den gamle... Og så sørger du for at få en mc kyndig person til at tjekke din nye mc inden du køber.

• #33   31. mar 2019 Der er såå nemt at være bagklog.
    Vi har vel alle stået og været forelsket i noget eller en som man så først bagefter finder ud af ikke er det rette valg?
    På så gammel en maskine skal man forvente der skal laves lidt, men hvis sælgeren virker troværdig i salgssituationen, så kan man godt komme til at vælge forkert.
    Jeg mener stadig der må være visse ting der kan komme ind under reklamationsretten.
    Hvad var der galt med blinklysene? Har køber selv ødelagt dem eller var de fejlbehæftede fra start? Det er jo ret væsentligt.

• #34   31. mar 2019 Kører en mc fornuftigt på en 30 minutters test tur, så er den primære side af sagen jo i orden, men har den en masse hakken og huggen og derudover flere synlige defekter, så stiller sagen sig noget anderledes, det er så lotto vi er ovre i.
    Er det din første mc, så er det uvidenhed, men har du haft flere, så burde du have noget brugbar baggrundsviden?

Min onkel solgte sådan en for et par år siden, den fik han 40.000 for, men den stod også som et juletræ, 40-45.000 km.

• #35   31. mar 2019 Hvor står der at den er købt hos forhandler? Forstår ikke helt at folk snakker om reklamation, det er der intet af i privat handel

• #36   31. mar 2019 Hvis sælger er vidende om fejl SKAL han oplyse om det!
    Bevisbyrden er dog umulig at opretholde.

GDSGD!
    ( går den, så går den)

• Bertil A
    nov 2008

#38   31. mar 2019 93..den er da næsten ny ? smiley
    Men altså hvis man køber sådan nogle ældre modeller, så skruer man som regel selv på dem og nøjes med at få prof. til at lave det man ikke selv magter, sådan gør de fleste vidst.
    Med alle de penge du har smidt i den der, synes jeg da du skal beholde den..du købte den vel fordi du kan lide modellen og den må da være ved at være fin, men find lige en anden mekanikker og køb dig en Haynes og noget værktøj og næste gang den f.eks skal have nye blinklys, så skifter du dem selv smiley

• #40   31. mar 2019 ...originale blinklys til den model koster 30 euro.

ved ikke om han selv tager til japan for at hente dem, eller....

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #41   31. mar 2019 #37
    Kærligheden gør en blind? Passer ikke. Min nabo elsker sin kone meget.. nok fordi han kan se noget i hende vi andre ikke kan..... smiley

• #42   31. mar 2019 Eller han mangler briller. smiley

• #43   31. mar 2019 Det fandme træls smiley

• #45   3. apr 2019 Føler med dig, hvis man ikke selv kan eller vil skrue bør man have en nyere cykel.
    Du er langt fra den første der har kvajet sig med at købe en gammel havelåge som den første cykel.

• Bertil A
    nov 2008

#46   3. apr 2019 Hun er nok på arbejde..

• #47   3. apr 2019 Øv.
    Føler med dig og alle de bagkloge, der bare smider yderligere salt i såret.
    Håber ikke de selv kommer i samme situation.
    Mon ikke du kan få mekanikeren til at yde lidt kulance?
    Held og lykke med den.

• #48   3. apr 2019 Desværre har du lavet en klassisk begynderfejl. Du kan ikke skrue selv, men har købt en gammel cykel tilsyneladende uden erfaren hjælp.
    Det kan kun ende galt. Afskriv cyklen og pengene som dyre lærepenge. Se om du kan sælge den i en ærlig handel. Hvis du herefter stadig har mod på mc, så skal du købe nyere/dyrere, og få noget uvildig hjælp. Kontakt evt. en lokal mc-klub.

• #49   3. apr 2019 Kan man ikke skrue selv, bør man købe med garanti. Dette er et eksempel.

Den er købt privat, går jeg ud fra?

• #50   3. apr 2019 Hvor har du dog fundet den mekaniker?

En håndskrevet regning uden oplysninger om Moms eller CVR nummer? Hmmm..

Måske du næste gang skal køre den på et værksted.. Og ikke til en som laver den hjemme i skuret..

Hvis denne regning er korrekt og din historie er sand kan du intet gøre..

Kør den på en autoriseret MC værksted og få et overslag over fejl og mangler samt et tilbud på reparation af din cykel.

• #51   3. apr 2019 Der er mange små mekanikere som laver et godt stykke arbejde, men jokeren i det her spil, hvilken generel stand var hendes mc i da operationerne begyndte?

• #52   3. apr 2019 28.000. OMG. Ny motor på??

• #53   3. apr 2019 Se nu regningerne i tråden................

• Henning J
    Henning J Tilmeldt:
    okt 2009

MC-er: 1 Svar: 2
    #55   3. apr 2019 Kærlighed gør blind. Ægteskabet gir synet tilbage.

• Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Svar: 17
    #57   4. apr 2019 Det er da utroligt så mange herinde, der har travlt med at nedgøre en person, der søger hjælp omkring helt åbenlyse overdrevne regninger. Man skulle tro hovedparten, var mekanikere selv og dermed ikke helt upartiske (hviske, tiske, sladre....) Prøv da lige at se urimeligheden i at bruge kr. 28.000 på en maskine til 23.000. Og det er jo den samme mekaniker, som har kunnet følge forløbet og for længst burde have givet nogle gode råd, i stedet for bare at skrive regninger ud. Forløbet stinker langt væk af den udnyttelse af naive/uvidende kunder, som branchen, berettiget, har ry for, omhyggeligt opbygget over årtier smiley

• #58   4. apr 2019 Tom, helt enig. Og netop derfor mister branchen kunder...

• Kurt N
    Kurt N Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #59   4. apr 2019 Personligt ville jeg, efter at have læst de mange nedlade bemærkninger, søge om hjælp her på tråden. Personligt beder jeg min mekaniker ringe hvis det koster mere end 5000.
    Er bare ked af det på branchen vegne.

• Bertil A
    nov 2008

#60   4. apr 2019 Så er det vel heller ikke værre, det er trods alt bare en klat penge og der er hverken nogen der er døde eller nogen der er kommet til skade.
    Og hvem har ikke prøvet at miste et større beløb i forbindelse med mc hobby ?
    Enten ved køb af noget man troede var godt som så viste sig var noget værre lort, som i det her tilfælde.
    Eller købe noget der er i stykker som man troede man lige kunne lave billigt.
    Eller købe for dyrt så man mister en masse penge når man skal sælge igen.
    Eller bøder, eller dyre ting der går i stykker, eller alt muligt andet..
    Tror sgu jeg kan vinge de fleste af der smiley
    Dermed ikke sagt at det ikke er pisse surt lige når man står i det,
    men man glemmer det hurtigt igen når solen skinner og baby spinder som en mis smiley

• Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

#61   4. apr 2019 Jeg synes det er et ærgerligt forløb, når vi egentlig bare gerne vil have så mange som muligt indlemmet i "klanen", altså MC klanen. På den her måde bliver de sgu' skræmt væk i stedet for. Det eneste det kræver er bare, at man, båd sælger og køber, ikke lyver, fortier, snyder, men kommunikerer ærligt om tingenes tilstand. Har selv været på sælgende side af skranken (ikke MC!) og guderne skal vide, at kunder også kan opføre sig akkurat lige så slemt som mekanikeren her. Til Kelly: klø på, find ud af om du vil fortsætte og gør hvad der skal til, ellers sælg og kom videre (husk at oplyse alle fakta ved salg smiley Ses derude, vejret er ved at være til det!

• #62   4. apr 2019 #61 Jeg er imponeret over at du kan vurdere mekanikeren til at være en platugle! Og samtidigt have SÅ stor sympati for Kelly, som du ser som en forfulgt uskyldighed! Og denne "sandhed" er du kommet frem til, helt alene kun ved at læse denne tråd!
    Hvad nu hvis det er lige modsat, at mekanikeren bare har lavet det han er blevet bedt om, og at det for sent er gået op for Kelly at hun har betalt mere end cyklen en værd? Hvis hun følte sig snydt, skulle hun jo ikke have sluppet pengene! Men det kan jo være at hun er en lille naiv pige, eller måske bare generelt det man kalder nem, måske kan du også lige komme "frem" til noget om det, ved at læse her?

• #63   4. apr 2019 Gad nok vide hvorfor vi ikke hører fra Kelly? Der er flere spørgsmål der mangler forklaring på.

• #64   4. apr 2019 Altså nu behøver gamle maskiner ikke at være lort. Det kan være Kelly har været uheldig og det kan være at der ikke er meget mere der skal laves ved maskinen.

Min maskine er fra 1996 og der har intet været med den siden jeg købte den sidste år (VFR 750) - slet ingenting overhovedet.

Kelly må man spørge om den smed benzinen efter længere vinterhi uden at være startet op ? Hvis den ikke bliver ved med at smide benzin men bare gjorde det få sekunder efter første opstart behøver det altså ikke at være særligt alvorligt, det kan bare være lidt overløb. Sådan en maskine kan finde på at smide lidt af vært.

• Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

#66   4. apr 2019 #62, Hvorfor skal vi nu have endnu et forsvar for den professionelle i denne sammenhæng? Hvem er den mekanisk kyndige, hvem har erfaring med MC reparation, hvem ved hvad reparationerne vil koste, hvem har haft bedst mulighed for at gennemskue om maskinen var en "fuser"? Alle spørgsmål kan besvares med et ord: Mekanikeren! Jeg siger ikke K. er en forfulgt uskyldighed, måske h a r hun købt en dårlige maskine, måske har hun urealistiske forventninger, osv.. Der er mange ting vi ikke ved i denne sag, men vurderet ud fra de afgivne oplysninger har mekanikeren et stort ansvar, vi kan diskutere nuancer, men det synes jeg står tilbage som et faktum. Og så har du ret, noget endeligt kommer vi aldrig til at kunne konkludere, dertil er fakta for få og udefinerede....

• #67   4. apr 2019 Mathis: Måske magter han/hun det ikke....Profilen har ihvertfald været online, senest igår. Så mon ikke han/hun har set tråden.

• Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #68   5. apr 2019 #66
    Hej Tom. Du viser en ret principiel stilling og den er jeg helt enig i. Man skal altid bevare proportioner i steden for at gå i udspekulerede detaljer og blæse dem op til et problems størrelse. Gammel populistisk trick der forvirrer tilskuere og drejer ethvert debat af spåret.. Lige meget hvem service personen er, en snedker , en mekaniker, en murer er det den persons pligt at oplyse den formodet uvidende kunde om muligheder og pris for dem.
    Kunden er uvidende da ellers ville kunden løse problemet selv. Kunden er sårbar og derfor kommer og forventer hjælp. Mekanikeren i stedet for at se chancen til at hjælpe kunden så en chance til at snyde sig til ufortjent gevinst.
    Jeg har ingen tvivl i sagen her. Hvis mekanikeren har udskiftet 2 st blinklys for 2159 kr så må de være guldbelagte på yder og indersiden. Skulle han ikke prøve at skifte fag til noget han kan magte? Det ser ud til at han trak de blinklys på plads igennem udstødning (han så et hul der var stor nok), motor, og til sidst på deres plads...... Derfor tog det så megen tid.
    Kelly skulle prøve at overtale en journalist til at lave en lille provokation så mekanikeren skulle afsløres og derefter køre en sag i kølvandet på afslåringen..

• #69   5. apr 2019 #68
    4 stk originale blinklygter til 2160,- det kan der da ikke sættes ? Ved.. et værksted leder ikke på ebay, de handler hos importøren.
    Montage 5 timer, der er fremstillet nye montage beslag foran... Det tror jeg da heller ikke er helt skævt, ingen her ved hvad for nogle uoriginale blink der var monteret, og hvor meget ledning der skulle trækkes...

• #70   5. apr 2019 Hvis min mekaniker støder på noget der koster mere end det vi har talt om, så ringer han til mig.

Så med mindre damen har sagt "Her er maskinen, fix alt" så er hans etik da helt ude og skide...

Men igen, vi kender ikke samtalen op til.

• Bertil A
    nov 2008

#71   5. apr 2019 Uanset hvordan det hænger sammen er der ingen undskyldning for som prof. at bruge så mange penge på at lave en mc uden at have en klar aftale med kunden om det først, mener jeg.

• Bertil A
    nov 2008

#73   5. apr 2019 Fordi det er en kvinde det gik ud over smiley

• Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Svar: 136
    #74   5. apr 2019 Noget tyder på, at maskinen ikke skulle koste 21.000 Kr. Men, 2.100 Kr.

Nok her "ræven" er begravet, og ja, vågner op når der pilles ved liget!

- Af skade bliver man klog, men sjældent rig - Sådan er det!

• #75   6. apr 2019 Erik M: Ja.

Kommentér på:
Mekaniker snyder mig?

Annonce