Mekaniker snyder mig? Mekaniker snyder mig?
Hej. Jeg er helt ny MC kører og siden august 2018 ejer af en kawasaki zxr 750 fra årgang 1993. Jeg gav 21.000 for den. Det er en mangeårig drøm, der endelig er gået i opfyldelse, men desværre er drømmen blevet til et mareridt
Problemet er, at motorcyklen ikke vil starte ordentligt og at den går ud, når jeg holder i tomgang. Det skete 2 uger efter, jeg havde købt den. Jeg tog derfor MCen til en mekaniker første gang i oktober 2018. Det var også det, som mekanikeren fik at vide, at han skulle fikse, da jeg afleverede den til ham + 2 blinklys og bremser. Da jeg hentede den kørte MCen kun nogle få hundrede meter, og så gik den i tomgang igen i første lyskryds. Jeg fik rullet den tilbage til mekanikeren, som sagde han ville udskifte nogle flere dele. Han var færdig med anden omgang reparationer i februar 2019. Alt i alt er det blevet til mekanikeregninger for 28.000.
Så sker det idag en måneds tid efter, jeg hentede den, at den ikke vil starte og nu lækker den også benzin.
Er der nogen, der kan hjælpe mig med et godt råd, om jeg overhovedet kan stille noget op over for mekanikeren ift garanti for hans arbejde eller måske for de udskiftede reservedele?
Jeg er virkelig ked af det, så jeg håber, at der er nogle herinde, der kan hjælpe mig
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Det er jo ikke altid bare at trykke på knappen, som en ny med indsprøjtning/motorstyring.
Til at begynde med har du vel fået forklaret af din mekanikker, hvad problemet er og hvad han har gjort for at løse det ? Hvis ikke du vil betale en anden for at reparere din mc, er du nød til at trække den tilbage og spørge din mekanikker hvordan han vil løse opgaven og om du skal betale yderligere for at han gør det.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Du må tage snakken med ham, og ikke fremmede folk på internettet.
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 607 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.539
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 74 Svar: 812
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
Upload venligst billede af regningen, den er spændende at se?
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
Lad os da se den 28000 KRs regning,,,,,,,
Du må da have noget papir fra det værksted som har lavet det....
det kan jo umuligt være sort til den pris...
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.103
jul 2013
Følger: 1 Følgere: 6 MC-er: 4 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 14
Du gav 21000kr for mc’en
og har brugt 28000kr i rep
Hos en mekaniker, undskyld hvordan syntes du
Selv det hænger sammen. Til de penge 49.000kr
Kunne jeg ha fundet en MC i langt langt bedre stand. Mennesket har det med at stirre sig blind
På det de er forelsket i. Og lige præcis derfor har jeg ikke gamle biler og motorcykler BASTA, nu får
Jeg nok en over nakken men jeg starter og køre hver dag.
mar 2019
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 4
Jeg har vedhæftet et par billeder af regningerne med detaljer om reperationerne på MCen. Jeg vil ikke hænge nogen ud, hvis repperne er helt på sin plads, så jeg har ikke taget navn med. Det vil ikke være fair. Som skrevet er jeg ny i gamet, men det føles som en voldsom omgang især på pengepungen. Det er ikke sort arbejde.
I har helt sikkert ret i, at det er en omstændig omgang tidsmæssigt og i dele at reparere, men jeg havde som det mindste regnet med, at den ville være køreklar efter de to omgange. Jeg fornemmer ikke, at der er så meget at stille op ift garanti.
mar 2019
mar 2019
mar 2019
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
dec 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 54
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
.men det ser jo også ud som om du har købt en mc med en masse ting som ikke har været i orden...
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 17 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 695
Og det er MEGET. Og mange nye dele,
Når så den nu smider benzin, og ikke vil starte, så er spørgsmålet jo om det har relation til noget af det udførte arbejde.
Så man er nød til at få undersøgt hvad der er galt.
Og derefter kan man se om det er noget mekanikeren har haft rodet med.
Det at man har betalt 28.000 for nye bremseskiver, renovering af forgaffel og hvad der ellers står, berettiger jo ikke til at klage over en mør benzinslange.
Det virker desværre som om det er lidt en gang bøttejern du har købt dig (...sorry...), og det er sgu ærgerligt - man maskinen er også næsten 30 år gammel, så meget kan være hændt i dens levetid, og meget gummi kan være hårdt eller mørt.
Har somme tider tænkt når man ser en der laver brænder, så forrørene gløder rødt at bare man ikke ved et uheld kommer til at købe sådan en maskine brugt.
Nogen har også flosset moral. Kendte engang en pige som brokkede sig vildt over noget lort hun havde købt. Hun solgt så videre og stod så og grinede over at køber slet ikke havde opdaget at forgaflen var utæt og bla. bla. - nå det er en anden historie.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
Og nærlæser man den så er der intet at komme efter, med mindre arbejdet ikke er udført... en del er faktisk noget billigere end man ofte ser.
Hvorfor hulen har du dog købt sådan noget gammel forkneppet lort ?
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Med forlov tegner jeg et Scenarie: En person...ikke ulig dig eller jeg, som har en drøm om at have en kværn og ikke meget mere forstand på emnet end det....Finder en cykel som ligner een personen gerne vil have. Den køber vedk så, og den har problemer med motoren. Mcen bliver afleveret til mekker med beskeden at den ikke kører. Eller: den går ud i tomgang også når den er varm osv osv. Dette problem finder mekanikeren så og skiller karbsene ad og skifter dele eller whatever der skal til. Hokus pokus og cyklen starter og kører fint de 5 min i tomgang den stod på værkstedet. MEN...eftersom det er en gammel cykel som måske ikke er blevet behandlet som den skulle ha været, eller bare er gammel og slidt. Så sker der det, at ved det første lyskryds går noget andet som er slidt, i stykker med havari til følge. Tilbage til mekanikeren med beskeden at cyklen ikke vil køre igen nu. Her opstår den anden misforståelse mellem lægmand og fagmand så: Lægmand synes absolut at mekker skal reparere cyklen så den kører. Det har han jo betalt for. Men det har han også fået. Nu er den bare gået istykker igen. Så mekker kan da godt lave den....men dette er selvf en ny reparation med deraf følgende tid og dele som kunden faktureres for. Her står du så. og måske får du den samme tanke som jeg fik: Måske er det ikke mekanikeren som er problemet, men sælgeren som har solgt dig katten i sækken. Man kan da godt bebrejde mekker at han ikke fortæller dig, at det er noget lort du har gang i.(Det synes jeg han skulle ha gjort.) Men er det hans job? Ikke rigtigt vel? Måske føler han endda at han har forsøgt at hjælpe dig med din kværn. som han jo sikkert helt tydeligt har kunne se og høre at du er glad for at ha fået....Jeg ville ønske at jeg vidste hvad du skal gøre. Bortset fra at lære hvordan man får lavet det, man beder om og ikke andet....før man har snakket med værkstedet igen ihvertfald. Igen: Jeg er mere eller mindre grøn ligesom dig. Men jeg tror ikke at du kan komme efter mekanikeren. Og du får jo ikke noget ud af at konfrontere sælgeren. Slet ikke nu, hvor cyklen er blevet lavet for alle de penge...det er jo nærmest ikke den cykel som du købte længere, med alle de ting, der er lavet på den.
Jeg håber virkelig på det bedste med din lorte historie her. Endda at en af de andre brugere modsiger mig og kommer op med en løsning istedet. Men er bange for at det bedste der kan komme ud af det her, er det du kan lære. Øv, øv og atter øv! ØV!
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
nov 2008
Det ved jeg personligt at min ville gøre ihvertfald
Når alt kommer til alt lever de jo af glade kunder.
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 127
mangler der ikke billede af fak 1672 på 5323kr hvad er der udført der??
på de 3 der er der= 14 timer x 400 = 7000 ink moms
Udmidbart ikke de billigeste dele og mange timer. men indtil videre uden at ha set den sidste faktura så lyder det fair nok med alt det der er lavet. ville nok klage over at det skulle tage 1 time per blinklys. Han er nok ikke den hurtigste mekanikker.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 64 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.334
du skal hvis overveje dig at finde en anden mekaniker for den cykel du har købt dig er ikke raketvidenskab
okt 2004
Din mekaniker burde have udvist en vis mængde moral og guidance. Og du burde have været tydelig i, hvor meget du ville ofre.
maj 2016
Følger: 14 Følgere: 21 Emner: 17 Svar: 113
der skulle skiftes, eller en ledning med løs forbindelse.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 4 Emner: 13 Svar: 282
jun 2004
Vi har vel alle stået og været forelsket i noget eller en som man så først bagefter finder ud af ikke er det rette valg?
På så gammel en maskine skal man forvente der skal laves lidt, men hvis sælgeren virker troværdig i salgssituationen, så kan man godt komme til at vælge forkert.
Jeg mener stadig der må være visse ting der kan komme ind under reklamationsretten.
Hvad var der galt med blinklysene? Har køber selv ødelagt dem eller var de fejlbehæftede fra start? Det er jo ret væsentligt.
mar 2009
Er det din første mc, så er det uvidenhed, men har du haft flere, så burde du have noget brugbar baggrundsviden?
Min onkel solgte sådan en for et par år siden, den fik han 40.000 for, men den stod også som et juletræ, 40-45.000 km.
sep 2008
mar 2009
Bevisbyrden er dog umulig at opretholde.
GDSGD!
( går den, så går den)
nov 2008
Men altså hvis man køber sådan nogle ældre modeller, så skruer man som regel selv på dem og nøjes med at få prof. til at lave det man ikke selv magter, sådan gør de fleste vidst.
Med alle de penge du har smidt i den der, synes jeg da du skal beholde den..du købte den vel fordi du kan lide modellen og den må da være ved at være fin, men find lige en anden mekanikker og køb dig en Haynes og noget værktøj og næste gang den f.eks skal have nye blinklys, så skifter du dem selv
sep 2008
ved ikke om han selv tager til japan for at hente dem, eller....
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Kærligheden gør en blind? Passer ikke. Min nabo elsker sin kone meget.. nok fordi han kan se noget i hende vi andre ikke kan.....
jun 2004
nov 2017
Følger: 39 Følgere: 81 MC-er: 8 Emner: 10 Svar: 356
dec 2004
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 82 Svar: 687
Du er langt fra den første der har kvajet sig med at købe en gammel havelåge som den første cykel.
nov 2008
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Føler med dig og alle de bagkloge, der bare smider yderligere salt i såret.
Håber ikke de selv kommer i samme situation.
Mon ikke du kan få mekanikeren til at yde lidt kulance?
Held og lykke med den.
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Det kan kun ende galt. Afskriv cyklen og pengene som dyre lærepenge. Se om du kan sælge den i en ærlig handel. Hvis du herefter stadig har mod på mc, så skal du købe nyere/dyrere, og få noget uvildig hjælp. Kontakt evt. en lokal mc-klub.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 10
Den er købt privat, går jeg ud fra?
jul 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 28
En håndskrevet regning uden oplysninger om Moms eller CVR nummer? Hmmm..
Måske du næste gang skal køre den på et værksted.. Og ikke til en som laver den hjemme i skuret..
Hvis denne regning er korrekt og din historie er sand kan du intet gøre..
Kør den på en autoriseret MC værksted og få et overslag over fejl og mangler samt et tilbud på reparation af din cykel.
mar 2009
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 27
mar 2009
okt 2009
MC-er: 1 Svar: 2
mar 2009
Følger: 1 Svar: 17
okt 2004
apr 2016
Følger: 1 Svar: 2
Er bare ked af det på branchen vegne.
nov 2008
Og hvem har ikke prøvet at miste et større beløb i forbindelse med mc hobby ?
Enten ved køb af noget man troede var godt som så viste sig var noget værre lort, som i det her tilfælde.
Eller købe noget der er i stykker som man troede man lige kunne lave billigt.
Eller købe for dyrt så man mister en masse penge når man skal sælge igen.
Eller bøder, eller dyre ting der går i stykker, eller alt muligt andet..
Tror sgu jeg kan vinge de fleste af der
Dermed ikke sagt at det ikke er pisse surt lige når man står i det,
men man glemmer det hurtigt igen når solen skinner og baby spinder som en mis
mar 2009
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Hvad nu hvis det er lige modsat, at mekanikeren bare har lavet det han er blevet bedt om, og at det for sent er gået op for Kelly at hun har betalt mere end cyklen en værd? Hvis hun følte sig snydt, skulle hun jo ikke have sluppet pengene! Men det kan jo være at hun er en lille naiv pige, eller måske bare generelt det man kalder nem, måske kan du også lige komme "frem" til noget om det, ved at læse her?
jun 2004
apr 2018
Følger: 22 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Min maskine er fra 1996 og der har intet været med den siden jeg købte den sidste år (VFR 750) - slet ingenting overhovedet.
Kelly må man spørge om den smed benzinen efter længere vinterhi uden at være startet op ? Hvis den ikke bliver ved med at smide benzin men bare gjorde det få sekunder efter første opstart behøver det altså ikke at være særligt alvorligt, det kan bare være lidt overløb. Sådan en maskine kan finde på at smide lidt af vært.
mar 2009
okt 2017
apr 2009
Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
Hej Tom. Du viser en ret principiel stilling og den er jeg helt enig i. Man skal altid bevare proportioner i steden for at gå i udspekulerede detaljer og blæse dem op til et problems størrelse. Gammel populistisk trick der forvirrer tilskuere og drejer ethvert debat af spåret.. Lige meget hvem service personen er, en snedker , en mekaniker, en murer er det den persons pligt at oplyse den formodet uvidende kunde om muligheder og pris for dem.
Kunden er uvidende da ellers ville kunden løse problemet selv. Kunden er sårbar og derfor kommer og forventer hjælp. Mekanikeren i stedet for at se chancen til at hjælpe kunden så en chance til at snyde sig til ufortjent gevinst.
Jeg har ingen tvivl i sagen her. Hvis mekanikeren har udskiftet 2 st blinklys for 2159 kr så må de være guldbelagte på yder og indersiden. Skulle han ikke prøve at skifte fag til noget han kan magte? Det ser ud til at han trak de blinklys på plads igennem udstødning (han så et hul der var stor nok), motor, og til sidst på deres plads...... Derfor tog det så megen tid.
Kelly skulle prøve at overtale en journalist til at lave en lille provokation så mekanikeren skulle afsløres og derefter køre en sag i kølvandet på afslåringen..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.019
4 stk originale blinklygter til 2160,- det kan der da ikke sættes ? Ved.. et værksted leder ikke på ebay, de handler hos importøren.
Montage 5 timer, der er fremstillet nye montage beslag foran... Det tror jeg da heller ikke er helt skævt, ingen her ved hvad for nogle uoriginale blink der var monteret, og hvor meget ledning der skulle trækkes...
sep 2008
Så med mindre damen har sagt "Her er maskinen, fix alt" så er hans etik da helt ude og skide...
Men igen, vi kender ikke samtalen op til.
nov 2008
nov 2008
jan 2011
Følger: 3 Svar: 136
Nok her "ræven" er begravet, og ja, vågner op når der pilles ved liget!
- Af skade bliver man klog, men sjældent rig - Sådan er det!
okt 2017
Mekaniker snyder mig?