3.586 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor quickshift? {{forumTopicSubject}}
Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men jeg er kun i gang med at tage MC kort, så I må lige bære over med mig.
Hvis jeg skifter gear, uden at bruge kobling, så kræver det kun et lille blip med gassen - og så er der skiftet. Tager jo nærmest under 1 sekund.
Jeg forstår ikke helt meningen med quickshift? Hvordan kan det være hurtigere end at skifte uden brug af koblingen som forklaret ovenfor?
mar 2018
Følger: 20 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 28
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
Hvis man letter en anelse på gassen når man skifter, så gør man det samme manuelt som de billige quickshift moduler, der cutter indsprøjtningen (dem er vi mange der ikke er fan af)
På racerbanen ved man at de 2m man mister på langsiden når man slægger gassen 3 gange koster placeringer.... på landevejen er det ligegyldigt..
Bliper funktionen derimod er svær at styre manuelt, men svær at undværer når man først har haf det
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Korrekt skifte hver gang, mindre slid og sparede tiendedele (på banen). Og så lyder det da bare overdrevet fedt på sådan en BMW S1000RR.
jan 2019
Følger: 11 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 123
Det er selvfølgelig ikke godt hvis det slider gearkasesn ned at gøre det.. Troede ikke det var noget problem faktisk!
jun 2007
Følger: 53 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 74 Svar: 231
nov 2017
Følger: 39 Følgere: 81 MC-er: 8 Emner: 10 Svar: 356
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
I teorien slider det ikke på gearkassen. Det gør det så alligevel, hvis man er uheldig og ramme lidt ved siden af - og det er så dér elektronikken ikke rammer ved siden af. Det at trække koblingen svarer i runde tal til at slække på gassen: man fjerner trækket/momentet på gearkassen og så kan man nemlig skifte gear.
Hvorfor quickshift?