846 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Startproblem efter vinterhi Startproblem efter vinterhi

Hej alle
Hvorfor kan min shovelhead ikke starte, efter ca. 4 md. stilstand.
Masser af strøm, og benzin, men ingen gnist.Når jeg skruer tændrørene ud, er de helt tørre, efter mange startforsøg.
Kan man lade dem hænge i hætterne, tørne starteren, og se efter gnist?
Min første Harley, så ved ikke så meget om sådan en, men ved at der herinde er en del kompetente Harley folk.
På forhånd tak for svar.
Mvh. Lars V

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblem efter vinterhi
  • #1   17. mar 2019 Ja du kan ladede dem ligge på eller bedre, holde dem ind mod cylinderen (stel forbindelse) , mens du tørner på starteren, for at se om der er gnist..
    Men - hvis du allerede har lavet mange startforsøg med rørerne i, - bør de være fugtige eller lugt af benzin..??
    Hvis ikke, er det måske nærmere en karb der hænger.. tjek benzin tilførsel generelt, filter osv... ned til cyl..
    pøj mæ’et.. smiley

• #2   17. mar 2019 Hvis tændrørene er helt tørre kommer der ingen benzin til cylinderen, så det er næppe manglende gnist, som er skyld i dine startproblemer. Er der vacumhane på sådan en amerikanercykel? Hvis ja, så må der være en prime stilling, altså en stilling hvor der kommer benzin til karburatoren uanset om motoren kører. Stil den på prime i et par minutter og prøv så igen. Er dine tændrør stadig helt tørre, må du i gang med at finde ud af hvorfor der ikke kommer benzin til cylinderen, eventuelt hængende flydere i karburatoren??

• #3   17. mar 2019 Så kom der liv i Harleyen, truede den med at blive byttet ud med en japaner, det ka nok være det hjalp....
    Tak for bidrag på tråden
    Ha en god aften

• #4   17. mar 2019 Hvad var så årsagen?

• #6   18. mar 2019 En japser behøver man ik engang og true,den starter hver gang. Ihvertfald min!!!! smiley

• #7   18. mar 2019 #4 Per
    Jeg ved det faktisk ikke, men benzinhanen har kun: luk,åben,og reserve.
    Lod den stå på åben og ventede ca. 15 min, fuld choker, så kom der liv i den gamle.
    Kørte en frisk tur på ca. 25 km. Kom hjem slukkede motoren, ventede ca. 20 min, stadig med åben hane, trykkede på knappen - den sprang igang prompte.
    Så nu håber jeg den er kommet i forårshumør...
    God tur til alle, take care on the road.

• #8   18. mar 2019 Godt du fik liv i svintet smiley

• #9   18. mar 2019 #7 - okay, det har måske været flyderventilen der har sat sig og pludseligt er gået løs efter du har ventet lidt.

Eller også er din tank fuld af rustflager og andet snavs? For ikke at stå i samme situation nede ved iskiosken imens 10 barmfagre kvinder kigger på, kunne du tage benzinslangen af karburatoren og checke der er frit flow. Og skru lige svømmerhuset af karburatoren og check det ikke er fydt af smadder

Kommentér på:
Startproblem efter vinterhi

Annonce