{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yamaha fj 1200.
  • #1   24. jul 2007 kender en der har en fj 1200 køre perfekt selv om den har kørt mer end 100000 km

• #2   24. jul 2007 Touring Nyt havde engang et eksemplar af dem, de skilte den ad ved 120000 km. for at se hvad slitage der var. Det de skiftede var ikke direkte nødvendigt, men hvis du er medlem af touring kan du bestille artikél eller blad, om hvad der skulle kigges efter.
    Motoren er ikke til at tage livet af.

• #3   24. jul 2007 Det bør nok bemærkes, at hverken FJ 1100 eller FJ 1200 har det ret godt med høj motortemperatur, så hvis man er typen der nyder at køre med bundgas, så er det absolut et dårligt valg - er man derimod til almindelig frisk hygge touring, så kan den køre nærmest uendeligt.

Min viden har jeg fra Franz Kroon - Yamaha i Århus, som vel nok er nogen af dem der har størst erfaring med den type maskine. I følge dem dør den på under 1 time hvis den blir lørt til grænsen konstant på f.eks. en bane, ligesom konstant høj hastighed med sidevogn heller ikk er dens livret, eftersom den døjer med at slippe af med varmen. Men ellers er der ikke de store svagheder på den model.

• #4   24. jul 2007 Morten S: Nu er det jo nok hellere ikke en bane mc :). Der skal da tages højde for at den er luftkølet,hvis du drøner afsted på autobahn og kommer til at holde i stau, det er der ikke mange luftkølet der er glade for, og den har altså et moment der ikke gør det nødvendigt at køre med bundgas, da du så vil miste dit kort ca 1½ gang hvis det var muligt smiley
    claus J: Artiklen er i Touring Nyt 5.marts 2/99
    Har selv haft en magen til den. Den kunne køre med god (200+)fart over lange afstande uden problemer andet at det var for dyrt i benzin smiley

• #5   24. jul 2007 Søren: Den eneste grund til jeg nævner det, er at jeg kender en del der ser på sådan en gammel FJ som en hurtig genvej til en pæn hurtig maskine - den har bare aldrig været bygget eller ment som en racer, det er jeg helt med på - Dog ville jeg gerne hvis jeg havde stillet samme spørgsmål, ha haft den her vinkel på sagen også.

Jeg betvivler på ingen måde at den kan tåle at køre stærkt over længere afstande, så længe det IKKE er med sidevogn og/eller foregår i det røde felt konstant. ;o)

På den cykel du nævner i forbindelse med artiklen, var der i følge Franz Kroon ingen nævneværdig slid de tilbagelagte kilometer taget i betragtning.

Iøvrigt har min svigerindes mand en FJ 1100 fra 85 med næsten 90.000 på klokken og den spinder stadig som en mis.

• #6   24. jul 2007 hvis i ser på de 2 maskiner jeg har oprette vil i også se det ikke er sportsmaskiner jeg er interesseret i:-) jeg skal dog snart flytte og får så 58 km på job hver vej. så ville gerne have en momentswtærk maskine der er god at køre på hver dag. det er en gammel boldor som jeg har ikke det bedste til synes jeg.

• #7   24. jul 2007 claus J:
    At det ikke var sportsmaskiner var nok gættet smiley Så er det et godt valg, men hvis du også vil tænke lidt i praktisk vedligeholdelse og stadig have samme moment kan jeg forslå dig, at overveje en Kawasaki GTR 1000 som jo har kardan, den har også en uopslidelig motor, og god beskyttelse mod regn da du jo overvejer at køre den dagligt på arbejde.de 116km.

• #8   24. jul 2007 hvad står sådan en kawa i? jeg har set en fj 1200 fra 92 i tyskland som jeg kan have hjemme for ca 35000. det ser ud til at være billigt i forhold til de danske priser. den har jo bare kørt 105000 km. derof dette indlæg.

• #9   24. jul 2007 Priserne for en årgang 92 110 hk med 53000 km med kufferter er 3450 euro, men fås også billiger i den årgang, men det skal helst være den med 110hk

• #10   25. jul 2007 det e rnok skudt lidt over mit budget desværre. jeg har ca det jeg kan få for den grå/hvide boldor jeg har. hvis skat skal have 25000 i reg afgift kommer det til at gå nogen lunde lige op.

• #11   25. jul 2007 det var måske også en mulighed.

• #12   25. jul 2007 Claus J: Hvad skal sådan en fin gammel Boldor koste?

• #13   25. jul 2007 jeg havde regnet med den grå/hvide skulle koste ca 35000 den blå på min profil er til salg for 25000.

Kommentér på:
yamaha fj 1200.

Annonce