{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

grådige svin {{forumTopicSubject}}

Så tog importørene røven pa os. På trods af at afgiften på en mc er nedsat med 6000kr er priserne på nye mc ikke faldet tilsvarende. På suzukis hjemmeside er priserne faldet 3000 kr på nogle modeller og nogle er slet ikke sat ned. Det blev nøjagtigt som kritikerne sagde " importører og forhandlere tager det bare selv ved at forhøje priserne uden afgift" Det vil nok ikke motivere politikerne til at se på de alt for høje afgifter mc har i forhold til biler. Og det er ikke fordi branchen ikke tjener penge. C. Reinhart ( Suzukiimportør ) har lige fremlagt rekordregnskab. Grådige svin der tænker kortsigtet for egen profit. Jeg synes der mangler noget mere konkurrence i branchen, som er i bilbranchen. Tilbehør og reservedele koster en formue i forhold til andre EU lande.
Nå nok øf. Vi ses forhåbentlig i Skagen og hvis jeg møder en importør får han en på kassen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  grådige svin
  • #1   17. jul 2007 Øhh... Ja.. Nu er Reinhardt jo ikke verdens mest fiar person, jeg ved dog at Finn Ingemann har nedsat sine priser, (ducati importør) så ikke alle forhandlere er skurke...

• #2   17. jul 2007 fiar skulle have haft et slag med stavebrættet til fair

• #3   17. jul 2007 Der er noget om det her...

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=45538

________
    Jakob

• #4   17. jul 2007 Nu er ducati volumemæssigt heller ikke det store mærke, selvom det er fede kværne. V2 rules

• Henrik x
    Henrik x Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
    #5   17. jul 2007 Skrevet: 20-06-2007 11:17:25

Det kun jeg godt have fortalt jer, at I ikke får en krone tilbage hvis I har købt en Suzuki. Suzuki importøren mener ikke at de tjene nok på deres modeller, og derfor ingen ændring i prisen. Div. forhandler tjener ikke mere end de gjore før.

• #6   17. jul 2007 Danmark har jo de billigste mc og biler i europa (hvis man ser bort fra skatter og afgifter). For at producenterne kan sælge deres produkter så danskerne har råd til dem. Så er de nødt til at sælge dem MEGET billigere end til importørene i andre lande. Og nu når afgifterne bliver sænket, så hæver producenten prisen på køretøjet tilsvarenede. Det er jo logisk, da de gerne vil tjene så meget som de gør i andre lande.
    Det er bl.a. også derfor at bestillinger fra DK, bliver prioriteret lavt i for hold til andre lande, da der er flere penge i det.

Så sådan er det desværre. Life's a bitch, when you live in Denmark.

• #7   17. jul 2007 Jeg kunne forstå det hvis de havde røde tal på bundlinjen, men de tjener sgu da masser af penge hvis du ser deres regnskaber. Det kan da ikke være rigtigt at de skal stjæle hele afgiftsnedsættelsen. Det er som sagt kortsigtet og gør nok at politikerne vil overveje om afgiftnedsættelser virker når de ikke når ud til vælgerne. derfor vil vi stadigvæk blive ved med at have de højeste afgifter i verden. Importørerne er bare grådige.

• #8   17. jul 2007 C Rienhardt tjente over 30 mill sidste år, så hvis det ikke er nok så ved jeg ikke hvad der nok

• #9   17. jul 2007 det er bemærkelsesværdig at nedsættelsen er slået fuldt igennem i bilbranchen, hvor bilerne også bliver solgt meget billigere uden afgift, så lad være med at forsvare det kartel der findes af importører og forhandlere der agerer som en ren mafia. Der er jo ingen reel konkurrence. Et godt eksempel er Nitro hjelme der blev solgt billigt af MC online, Men da C reinhardt ville sælge hjelmen dyere pressede han producenten til at opgive mc online ved at stille urimelige krav til den volumen de skulle aftage, og nu koster hjelmen næsten det dobbelte af havd den kostede før.

• #10   17. jul 2007 Se bare på dæk. kan købes 40 til 50% billigere over nettet. Nogle forhandlere tillalder sig desuden at nægte at sætte et dæk på hvis det ikke erkøbt til fuld pris hos dem.
    så bak op omkring parallelimport og internethandel

• #11   17. jul 2007 Omsætning 409.808 - - - 197.288 (1.000 kr.)
    Bruttofortjeneste 70.638 42.178 27.010 43.459 42.364 (1.000 kr.)
    Resultat før skat 36.632 24.704 13.684 32.129 20.375 (1.000 kr.)
    Netto Resultat 26.298 17.553 9.943 22.412 13.912 (1.000 kr.)
    Egenkapital 88.040 61.742 44.189 34.246 11.834 (1.000 kr.)
    Balance 143.342 147.138 118.260 142.118 131.176 (1.000 kr.)
    Dækningsgrad 17 - - - 37 (%)
    Overskudsgrad 9 - - - 11 (%)
    Antal ansatte 29 25 25 25 20
    Kreditvurdering A01 A01 A03 A03 C02
    Regnskabsafslutning 31-12-2006 31-12-2005 31-12-2004 01-04-2004

• #12   17. jul 2007 kopi af deres nøgletal.
    de første er 2006 2007 bliver endnu bedre

• #13   17. jul 2007 Du kan mærke det her og nu på deres kampagnemodeller. Men så snart de er væk, så er priserne deroppe igen. Det er ikke noget som importøren kan gøre noget ved, uden at han vil komme til at tjene færre penge på.
    Vi vil ikke kunne mærke et rigtigt prisfald før producenten, kan sælge dem til samme pris som i resten af europa. Så alt det "sjat-pisseri" med at sænke afgiften lidt, duer ikke. Det skal være "the full monty" ellers ryger pengene til producenten frem for statskassen. Og hvis jeg skal vælge, så ser jeg hellere pengene bliver i DK, istedet for det forsvinder til udlandet. Så kan vi bruge dem til uddannelser, sygevæsenet eller andet der kommer os til gode.

• #14   17. jul 2007 så den stakkels importør tjener ingen penge, kun 36 mio sidste år

• #15   17. jul 2007 Mikael de om satte 409 mill sidste år. Jeg har ikke noget imod folk tjener penge, men jeg er harm over at de "stjæler" en afgiftsnedsættelse

• #17   17. jul 2007 Ja det bliver så at handle udenlands. Det skal nok være godt for betalingsbalancen.

• #18   17. jul 2007 xxx: Dem der har købt en Suzuki i den periode der berettiger til at få de ca. 6.000,- tilbage fpr dem også, det er dem der køber efter d. 15/6 der ikke mærker noget til ændringen.

• #19   17. jul 2007 At stikke en afgiftsnedsættelse på 6000 kr ned i egen lomme kræver ikke en god forretningsmand,- det kan selv den mest simple tyveknægt finde ud af..

Der er ikke noget at sige til at folk efterhånden selv importerer på livet løs,- og da regeringen satte de afgifter ned, da var det for at os forbrugere skulle have billigere motorcykler. Det var ikke for at de enkelte impotører skulle blive mere rige, og kan de ikke finde ud af det selv,- så håber jeg at der kommer et indgreb mod den slags "tyveri".

• #20   18. jul 2007 Hvorfor må ingen drive forretning i dette land?????

Muligt at reinhardt laver penge, men hans regnskaber er ikke blændende!

Kan I ikke undemanden en fortjenest, så lad være med at handle med ham.

Er han så stor en platugle, så etabler jer selv som importører og konkurrer ham ud.

DET HER ER SGU DA EN YNK!!! AFIFTER BEREGNES SOM EN RELATIV DEL AF ET BELØB (PRIS) DEN DER HAR GRISEN SÆTTER PRISEN - SÅ KAN MAN VÆLGE OM MAN VIL LEGE MED!!!

ps. Undskyld jeg råber - men som alle andre sætter Reinhardt den pris han mner markedet kan bære. Han stjæler ikke nogen afgiftsnedsættelse, tværtimod ved at øge sin udsalgspris, spiller han mere afgift ind til staten!!!!

• #21   18. jul 2007 Det ser ud som om, men det kan han ikke.

Skulle hans priser i teorien vær nedsta med 6000 kr i reduceret afgift, men bliver fastholdt, øger han sin pris med knap 2000 og staten får et ekstra provenue på godt 4000.

Kommentér på:
grådige svin

Annonce