{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.120 visninger | Oprettet:

Behandling af lædertøj {{forumTopicSubject}}

Hey folks!

Har ikke kunne finde en tråd lignende, så smider sgu lige én selv:)

Jeg har netop købt et fedt 2 delt Berik læderdress, og skal så bare lige vide, hvordan jeg behandler det bedst muligt? Hvad er bedst af shampoos, fedt eller hvad man

På forhånd tak!

Mvh. Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af lædertøj
  • #1   16. jul 2007 Der skulle selvfølgelig stå "fedt eller hvad med nu bruger!?"

• #2   16. jul 2007 Jeg har netop i dag købt noget til min nye dragt. Det hedder læderdressing. Han forklarede mig det var bedre end læderfedt, da det ikke smitter af efter behandling. ½ liter for 69 kr. På flasken står: Beskytter læderet mod udtørring. Bevarer smidigheden og forlænger holdbarheden. Er forøvrigt købt et sted hvor der forhandles alt til heste.

steen

• #3   16. jul 2007 Tak! Lyder fornuftigt nok! Så må jeg vel hellere til hestehandleren med mindre nogen har indvendinger:)

• #4   16. jul 2007 Du kan også smutte i Biltema, de har en fortrinlig læderolie til 35 kr. flasken (bruger den selv). Giv klunset så meget det kan drikke.
    Uanset om du bruger fedt eller olie bliver det aldrig 100% vandtæt.

• #5   16. jul 2007 jeg må indrømme at jeg ikke har forstan på det.. men ahr noget hvor jeg har blugt det til noget læder eller noget der ligner.
    det er noget der hedder TIP - TOP Læderbalsam..
    og det er et naturligt produkt.
    ved ikke om det kunne være godt nok. men de gange jeg har brugt det er det blevet godt.. det skinder og giver det liv igen. ( på det jeg har smurgt det ind i )

• #6   16. jul 2007 Du kan vaske det i en "sæbespåneopløsning", og lad det tørre, derefter anvender du læderbalsam, IKKE læderfedt!

Læderbalsam kan købes i alle butikker som handler med læder (skobutikker osv.)

• #7   17. jul 2007 Til Morten Ø: Det kan godt være du har brugt TIP-TOP læderbalsam... men de har på et tidspunkt smurt noget af deres stads på et par af mine lyse støvler (da jeg besøgte en messe).. og støvlerne blev ødelagte... så jeg syntes ikke det er godt. Jeg kontaktede firmaet og de bad mig sende støvlerne op til dem så ville jeg få dem refunderet men alt dette skete i foråret og jeg har endnu ikke fået noget retur fra dem selvom jeg har rykket flere gange. Brug kun dette produkt på mørke lædervarer og så håber jeg ALDRIG i får brug for at reklamere overfor dem for de er så absolut nogle uærlige mennesker...
    Bare lige mine 2 cent... Fuck jeg er sur på dem....

• #8   17. jul 2007 Hvad skal man gøre med en dragt inden man giver den læderbalsam/olie?

• #9   17. jul 2007 Jeg har købt noget specielt væske som man kan tørre tøjet af med inden man giver det balsam/olie - men man kan også bare bruge en fugtig klud (med vand) som man lægger på de fluebelagte områder. Kluden lader man ligge et stykke tid så det opløses og så er det oftest lige til at tørre af med en ren klud - og så er det bare at lade det tørre og så komme igang med balsam eller olie alt afhængig af hvad man selv tror på...
    Døde dyr fjernes lettest hvis man tørre det værste af efter hver tur - ligesom man jo alligevel gør med sit visir - og her kan en meget hårdopvredet klud med vand let holde de værste "lig" væk...

• #10   17. jul 2007 Okay... Der er altså bred enighed om at vaske det af med vand, og herefter bahandle det med læderbalsam eller -dressing!?... Bare ikke noget at mæket "TIP-TOP"...

Skal det typisk ha' en behandling før man bruger det aller første gang, eller er det ligemeget?

Jeg gi'r mine støvler imprægneringsspray - det er vel udelukket med tøjet?

Tak for svarene... Søren

• #11   17. jul 2007 Da jeg købte mit lædertøj sidste år startede jeg bare med at bruge det... selvom det er lidt stift. Jeg blev anbefaltet at kører ud i en lille regnbyge da det ville gøre de blødere hurtigere end ved normalt brug - men jeg var heldig at det slet ikke regnede så jeg måtte bare "bruge" det til det var blødt og behageligt. Jeg behandlede det ikke med noget inden brug... da jeg regnede med at det var gjort fra fabrikken. Tillykke med købet som du med garanti vil blive rigtig glad for at bruge.....

• #12   17. jul 2007 Vibeke (Djursland):
    det er ok. jeg har som sagt ikke prøvet at behandle en læder dragt før. og aner ikke vilke produkter der skal til.. men jeg takker mange gange for at du advarede mig.

• #13   17. jul 2007 Dainese laver et lækkert produkt med rensemiddel og læderbalsam, det bruger jeg selv, men det er sikkert ikke det billigste. Kan købes hvor der forhandles Dainese (aagesenMC på sjælland)

• #14   18. jul 2007 Jeg behandler ALT mit læder inden jeg bruger det.

Enten fedt eller balsam, nogle siger at fedt kan ødelægge læderet på sigt, men jeg tvivler på at det er rigtigt.

Jeg behandler støvler, handsker, jakke, bukser, lædertørklæde, ja selv min tankpad.

Jeg tror på at læder holder længere på den måde, og jeg kan godt lide den smidighed læderet får. Derudover tørrer læderet ikke ud og slår revner, og man får en vandafvisende effekt af behandlingen.

Kommentér på:
Behandling af lædertøj

Annonce