{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
597 visninger | Oprettet:

Honda Hornet {{forumTopicSubject}}

Hey.. ville lige høre om der er nogen der ved, hvad der gemmer sig bagved den "venstre-motordæksel" på sådan en honda hornet.. skal nemlig til at udskifte den + pakningen, da "dækslet" har en ridste på sig... men når jeg skruer dækslet af, så løber der noget olie ud.. tænker på om det kun er lidt olie der gemmer sig derinde? eller er det ligepludseligt al motorolien der render ud???

håber der er nogen herinde der ligger inde med et svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Hornet
  • #1   8. jul 2007 lig evt cykelen over til den ene side, så skulle den været klaret..

  • #2   8. jul 2007 jah det har jeg også fået vide jeg skulle... åbnede lige forsigtigt først for at tjekke om der var noget i..og der løb noget ud..god nok var det kun "lidt"... men ville ikke risikrer at der lige pludseligt vælter flere liter ud...så er det lige meget hvor meget end man læner cyklen over til siden..

  • #3   8. jul 2007 er der nogen der har prøvet at skifte det venstre motordæksel på deres bikes? ...ik nødvendigvis på en hornet??? bare sådan så jeg har en ide hvad jeg går ind til smiley

  • #5   8. jul 2007 På venstre side sidder normalt dynamoen. Omkring denne, kan der være lidt smørekanaler og oliesump til diverse starterdrev.

    Tøm cyklen for olie. Skru dækslet løs. Læg mærke til o skruer/bolte er ens, hvis ikke så noter deres plavering, ellers kan det blive svært at få tæt igen.

    Når skruer bolte er væk, så tap forsigtigt dækslet løs og løft det forsigtigt ud. Det sidder sandsynligvis fast i forskellige elektriske forbindelser. Kig rigtig god på disse, inden du adskiller dem. De skal samles på samme måde igen!!

    Under dette dæksel sidder Dynamoens magnet på krumtapakslen, i dækslet sidder dynamoen anker, der er forbundet til ensretter og laderelæ - ovennævnte forbindelser. Et eller andet sted, enten i selve motorhuset eler i dækslet sidder pick-upperne til tændspolerne også, så vær omhyggelig.

    Inden du skal samle, skal du fjerne alle rester af den gamle pakning. Opblød mes sprit, og skal du skrabe, så brug en negl, et stykke træ eller plast - ingen metal!

    Læg den nye pakning på plads, og er der små smørekanaler gemmen pakningen, så læg lidt flydende pakning omkring disse kanaler på begge pakningens sider, således at der er fri gennemstrømning gennem kanalerne, men så de ikke kommer i kontakt med dynamohuset. Herefter samler du og spænder i videst muligt omfang på kryds. Olie på, og opvarmning til driftstemperatur - efterspænd.

    Det vigtigste er, kig dig for, og giv dig god tid, lad være med at river i ledninger og tråde derinde smiley

    God arbejdslyst.


Kommentér på:
Honda Hornet

Annonce