821 visninger
|
Oprettet:
spørgsmål til lakering {{forumTopicSubject}}
Da jeg selv skal igang med at lakere et par mc og en bil ville jeg lige høre en evt auto lakerer hvis der er en her inde om hvor mange lag skal jeg give det og hva skal jeg slutte af med bare for at høre en andens mening.
MVH Rune
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 96
Mig og en kammerat har lige malet min egen cykel, den blev slebet ned, fik en omgang gråt grunder/filler og blev til sidst sprøjtet med Kawasaki grøn, ingen klarlak.
maj 2006
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 161
Jeg var selv med under hele processen og det er skam ikke så svært. Sørg for at gøre dit forarbejde ordentligt. Dette er alfa omega. Hvis der er lak i forevejen så lad VÆRE med at slibe det af, med mindre det er beskadiget.
Start med at slibe let med en vandsliber(korn 320) for at få de dele som der skal lakeres matteret.
Hvis du har slebet lakken af så giv et lag grunder, og vent til det er tørt. Mellem slib derefter igen med noget vandslibelse (korn 320)
Giv derefter 1 gang maling. Start med et tyndt lag. vent til malingen er "nap-tør" dvs. at den stadig klistre en lille bitte smule, men ikke er våd længere. Giv herefter et "tykt" lag maling men pas meget på "løbere"
Når malingen har tøret i ca. 20-30 min blander du klarlar i en smule af den maling du har tilbage og blander igen op med rigeligt af fortynder og hærder(hvilket du self. også har gjort med malingen) og giver den her 2 lag med 15min mellemrum (lidt længere tid hvis du har givet "for" tykke lag)
Derefter skal det hærde i mindst. 5 dagen inden du begynder at give det voks. Må jeg derefter anbefale at bruge noget nano-tek. voks. Giv voks 2 gange. med 2 timers mellemrum. Derefter har du det rigtigt fedt resultat.
/mvh
spørgsmål til lakering