Hjælp til tøj! {{forumTopicSubject}}
Hello everybody!
Mangler lige lidt hjælp! Morten har i dag hentet sin nye Honda CBR 1000F hjem. En ældre dame fra 91 med 65000 km på bagen. men en god dame er hun dog.
Jeg har blot et enkelt problem med hende. Fodhvilerne bagpå sidder højere end på Kawa'en og derfor samler mine ruskindsbukser sig i mine knæ, og så får jeg bare møgondt i venstre fod og nærmest kramper. Derfor tænkte jeg om i kender nogle små damer evt. teenage-piger der skal af med deres kørebukser/køredragt? Helst af model, der IKKE samler sig i en stor klump i knæene, ellers er ideen ligesom gået lidt af det. Jeg har ikke vildt mange penge at gøre med (er nyuddannet sygeplejerske) så det må helst ikke være for dyrt. Farven er næsten ligegyldig, bare ikke ninja-grøn....kører jo trods alt Honda nu. Str. må ikke være større end 36, gerne 34-36 (damestr) eller 26-27(jeansstr) i bukser og overdelen ikke større end 36-38.
Gider i holde øje eller hjælpe mig? Vildt tak!
Mette L (der har ondt i venstre ben/fod)
aug 2005
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 5 Svar: 85
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Thomas R: Nej, det er desværre ikke muligt. Fodhvilerne sidder få cm over udstødningerner.
Synes godt nok det er træls, altså! Her har man for få mdr siden indkøbt jeans-model-bukser, gore-tex jakke, som jeg slet ikke kan bruge længere. Finder jeg ikke noget billigt indenfor et par uger må jeg låne pengene af mine forældre, da vi skal køre fra Sønderborg til bogense om 1½ mdr.
Mette L
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.701
Min Vanucci heldragt har dog meget blød flex textil i haserne.....eneste problem jeg har, ved at sidde så sammenpresset...er min arme indimellem sover hehe...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Kig efter nogle bukser på www.fc-moto.com
De har en damebuks i læder til 220€
Der er ingen beskyttelse i ruskind, så ofre de penge sikkerhed koster, ellers kan du ender med at være en nyuddannet sygeplejeske der får brug for dine kollegaers pleje...
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
I skal kigge efter nogle bukser med kevlar strækstof i knæhaserne. Det er et problem mange fabrikanter ikke har tænkt på. Læder er for tykt et materiale at det kan bøjes så meget, samtidig med at buksen normalt sidder stramt over knæet. Kevlar strækstof er meget fleksibelt og ekstremt slidstækt, så det er det eneste rigtige. Det er vigtigt at en buks ikke krøller eller slår folder i knæhaserne. Under længere tids kørsel med benet meget bøjet, kan denne fornemmelse som du beskriver, føles. Det er meget ubehageligt og derudover bliver huden også irriteret.
Prøv mange bukser og hvis de ikke har kevlar strækstof så test dem ved at sidde i hug. Hvis de strammer i knæhasen, så find nogle andre.
Blot lidt hjælp - håber i finder en løsning. God sommer
/Thomas E
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 55 Svar: 643
Mette
Hjælp til tøj!