1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Mcg brugere: i bestemmer mit mc valg!! Mcg brugere: i bestemmer mit mc valg!!

Hej alle.
Med lidt held skulle min gamle drøm om mc kørekort gerne gå i opfyldelse i næste uge, og så vil man jo også gerne have noget at køre på.
Desværre er mit budget begrænset til ca. 20000,-
Jeg har kigget på lidt forskellige mc'er inden for det budget. Jeg har kigget lidt på flg: mc'er: Honda cb 400 four, Honda cb 500/550 four. Desuden har jeg, helt konkret kigget på en Honda cbx 550F der har 60000 på klokken. Der følger en del reservedele med.
Og her kommer mit dilemma: jeg kan ikke bestemme mig. Jeg håber i vil hjælpe mig med at tage beslutningen.
Hvad ville i vælge- og hvorfor??

På forhånd tak. / Kenneth

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mcg brugere: i bestemmer mit mc valg!!
  • #1   29. jun 2007 så ville jeg nok vælge CBX 550, det er er en fin ældre dame og normalt, meget pålidelig!

• #2   29. jun 2007 Du er gal på den. Du skal bestemme dit valg, ikke os.

CB400f skal du vølge hvis du er til klassike motorcykler der stadig er friske på en snoet vej.
    CB500/550 skal du vælge hvis du godt kan lide det gamle look, og finder de gammeldags køreegenskaber for chamerende (og ikke har brug for mere end det)
    CBX550 er også en god stabil hverdagsmc, der gerne tager der på længere ture og har kræfter til det.

Med 400/500/550 er der ikke noget typisk du skal være opmærksom på. Det er jo gamle maskiner, så alt kan være slidt på dem (lejer, affjeding, knastkæde osv osv.)
    CBX550 er ikke ukendt for at have en raslende knastkæde, det koster ca 1500,- at få lavet på et værksted. Honda fik også den "supergode" ide, at indkapsle skivebremsen foran. Det betyder du har svært ved at se tilstanden på klodserne og skive. Med 60.000km på klokken trænger skiven nok til en udskiftning. Den indkapslet bremse betyder mindre støv på fælgen, men mere ved caliberen, så efter hver sæson skal den lige renses. Men ellers en lækker mc.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.710
    #3   29. jun 2007 Du glemmer vist også at der er noget som hedder "forsikring" - og noget som hedder "sikkerhedsudstyr".

Forsikringen er nok ikke så slem på sådan en gammel svend, men få det undersøgt i god tid.

Sikkerhedsudstyr har jeg ikke set nogen få for under 6500 endnu - og det var en godkendt, men meget støjende hjelm, og nogle alt for bløde støvler...

• #4   29. jun 2007 Sajmon :Jeg har ikke glemt forsikringen, men da jeg er elite billist kan jeg ikke forestille mig at den bliver forfærdelig dyr, men det skal selvfølgelig undersøges inden køb.
    Mht. Til sikkerhedsudstyr er mit budget på 20000,- udelukkende til mc. Jeg har ca. 5000,- ved siden af til udstyr.

• #5   29. jun 2007 At du er elite bilist er ofte ligegyldigt.
    Som MCist starter du "forfra".
    I hvertfald hos GF...

• #6   29. jun 2007 GF er nok de billigste med mc forsikring. 1200kr for up til 175ccm og mener det er fra 176-999ccm koster 2200, og så hvis du er har haft kørt x antal år. så får du lidt rabat. mener selv at for min 650ccm giver jeg kun 1650 i forsikring.

• #7   29. jun 2007 Det skal lige siges at de 2200 som kasper nævner er helårligt. Hvis du afleverer pladen ved sæson-slut, får du x antal kroner tilbage smiley

• #8   29. jun 2007 Jeg giver ca. 1800 for sæsonen hos gf. Er og "ny". Fik min først cykel sidste år...

• #9   29. jun 2007 Der skulle stå < også > :o)

• #10   29. jun 2007 Brian A: Sikke noget l... jeg har nemlig GF!

• #11   29. jun 2007 CBX 550 de andre er sgu for gamle efterhånden ....
    nærved samleobjekter... desuden er der masser af dele til CBXeren
    tøjet og udstyr kan sagtens findes brugt , dog undtaget hjelmen som man aldrig bør købe brugt uanset hvor billig den er !
    men et godt sæt læder kan sagtens findes fra omkring 2000 måske endda inkl et par ok. handsker

• #12   29. jun 2007 Ja hos GF er den hel årlig. og selvrisikoen er kun 500kr.

Morten ( Skive ),
    Man gider næsten ikke aflevere pladen når det er så lidt man køre i danmark, og det passer jo altid med at når man ikke har pladen er det super vejr at køre i. smiley

• #13   29. jun 2007 kenneth> nah, fik jeg sgu at vide da jeg fik forsikring dér for 1 år siden. "At om 2 år, ryger du et par trin op, og skal give 1500, i stedet for de 2500 som du giver nu"...

Så NO BS....

• #14   29. jun 2007 Anciniteten fra bil burde nu blive ført med over på mc. Ellers er det bare at vælge et andet selskab. Rasmussen assurance kan også godt lege med.

• #15   29. jun 2007 Hos gf skal du have haft forsikring i 2 år. Det er rigtig nok.altså for at falde i forsikrings pris. men igen de få 100kr det drejer sig om er ingenting i forhold til de fede oplevelser man kommer til at få.

Jesper [Lyngby] P
    det med bil anciniteten er lidt med forskel. forstået på den måde at det kommer an på hvem du snakker med derinde. for nogen siger det gør og andre gør ikke. lidt underligt.

• #16   29. jun 2007 Jeg ville undersøge hos flere selskaber inden du tegner forsikring....

Min er i TRYG, og der fik jeg overført min ancinnitet fra bilen til MC, hvilket flyttet første tilbud fra 10.000 kr. til 5.200 kr, og efter 1 år, er jeg nede på 3.600kr. og det er fuld kasko uden trintab...

Det kan godt betale sig og forhandle lidt, for der kan være mange penge og hente.... men på ansvar alene er der nok ikke det vilde og hente, men ved kasko skal man ikke acceptere først tilbud...

• #17   29. jun 2007 Brian A: Jeg mente ikke at det var noget lort det du skrev, men at det var noget lort at jeg har GF hvis man skal af med så meget:-)

• #18   29. jun 2007 Nåååå
    Men enig, 2501 kr var hvad jeg fik girokort på.
    Om 2 år ville den falde til 1500.
    Dette er ANSVAR.
    Kasko ville koste 3999.- som start, og falde til 2500.- efter 2 år.
    Så hut jeg visker...

• #19   29. jun 2007 Har lige snakket med GF. Jeg skal give 1566 kr. for en helårlig ansvarsforsikring. Det kan jeg godt leve med.

• #20   29. jun 2007 kenneth (Lolland) C

Jeg giver 736 kr om året på min intruder 700
    og skal give 862 kr for min bandit 1200 og det er kun ansvarsforsikring. det sku billigt

• #21   29. jun 2007 mikael. ( Falster ) L: Hvad er det for et forsikringsselskab?

• #22   29. jun 2007 1566 ?? hvor hvilken MC ?
    Fatter ikke jeg skal give 2500 for min GSX400 så...

• #23   29. jun 2007 Forsikring!!!

Det er noget ævl, at man ikke kan overføre sin anciennitet fra elite bil til elite MC!!!!

Spørg dit forsikringsselskab, om de vil forsikre din billige og beherskede MC også, eller om du skal finde et andet selskab til begge dele!!!

Så skal du bare se smiley

• #24   29. jun 2007 Brian A : De sagde til mig at alt mellem 175 ccm og 1000 ccm kostede 1566,- (på nær harley davidson)
    Måske det har noget med ens alder og gøre. Det var det første han spurget mig om. Dernæst om jeg var elitebillist. Desuden har jeg alle mine forsikringer hos dem. Ved ikke om det har hjulpet lidt.

• #25   29. jun 2007 Hmmm
    Jeg er 37, så alder...ja jeg er jo old gammel hehe
    Prøver at ringe til GF på mandag...

Kommentér på:
Mcg brugere: i bestemmer mit mc valg!!

Annonce