726 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Tændrør? (put-put-put) Tændrør? (put-put-put)

Den vil ikke starte, men der er lys i lygterne, så jeg regner med at der er strøm på batteriet.

Den prøver virkelig put-put-put, men den kan ikke.

Efter at have trukket den hjem, kunne den starte to gange, så var den træt igen.

Det lyder som tændrøret, ikke sandt?
Hvor sidder det på en VZ 800?

PS: Er det normalt at koblingskablet bliver rygende varmt? Hvad kan man gøre for at få det til at glide lidt bedre, det trækker ikke helt på plads når jeg slipper koblingen? Jeg prøvede med WD-40 men det begyndte at ryge.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændrør? (put-put-put)
  • #1   28. jun 2007 Undskyld jeg spørger men har du ikke lidt mange problemer med den cykel??

    Dit kabel burde i hvert fald ikke blive så varmt at det ligefrem giver sig til ryge


  • #2   28. jun 2007 Jo jeg syntes også at jeg har det.

    - Skæv forlygte
    -Ledninger i huset med lyskontaker er hullede så jeg ikke har kunne bruge det lange lys, før jeg sprayede det med kabelrens
    - Koblingskabel i stykker efter 5 km
    - Ridser i den nye lak
    - Sprunget hovedsikring

    Men ellers i orden indtil videre.
    Er det meget slemt? Jeg har købt den for 1 uge siden og den er nysynet.
    c",)


  • #3   28. jun 2007 Det er vel som man ser på det.

    Men du er ikke den eneste uheldige, jeg var så uheldig at der var en tysker der bakkede på min cykel så den væltede her for godt en måned siden, og har ikk kunnet køre på den siden og har stadig ikke hørt fra den tyske forsikring.
    Det er skønt når jeg kun har kørt omkring 100 km på den siden jeg fik den, ja og kortet fik jeg sammen med så det bliver da ikke lige slidt op


  • #4   28. jun 2007 Buffer: Ahh.. ok, tak.

    Jeg er nu ikke vildt utilfreds, det er jo altsammen småting jeg lærer at skifte med lidt hjælp herinde fra.
    Og de skulle jo skiftes før eller siden, så nu har jeg lært det til næste gang.

    Heller 57 småting, og en god solid motor end omvendt (så håber jeg bare at den er god og solid smiley )


  • #5   28. jun 2007 Rene S: Surt show kammerat! smiley

  • #6   28. jun 2007 Ved med 99% sikkerhed hvad problemet er......

    Dit stelkabel til motoren!!!!

    Som du beskriver det så trækker du lige nu stel igennem dit koblingskabel, som bliver varmt, og sikring springer. Rør ikke mere ved den før du finder fejlen, da elektronik er følsom overfor stelproblemer.


  • #7   28. jun 2007 Hvis der ikke er strøm på batteriet så kører starteren ikke rundt og lyset vil slukke når du trykker på starterknappen.



  • #8   28. jun 2007 måske hvis koblingskablet bliver så varmt at det ryger fra det, kan det være fordi, at der er dårlig stelforbindelse til forlygten/forgaffelen... så den trækker stel gennem kablet, (som er en dårlig leder)..

    // morten.


  • #9   28. jun 2007 Lars: Kan du forklare det lidt nærmere? Bare lad som om jeg er 5 år gammel. smiley

  • #10   28. jun 2007 trækker stel? Hvad mener I?

  • #11   28. jun 2007 du skal bruge 2 ledninger for at få en pære til at lyse. en + og en -
    på din motor cykel får den -gennem stellet istedet for en ledning


  • #12   28. jun 2007 der er dårlig forbindelse i dine eksisterene stelledninger, og så vil den trække stel gennem kablet i stedet.. evt. til lyset...

  • #13   28. jun 2007 hvis så din forbindelse mellem motor og stel eller stel og forpære er dårlig, evt pga det sidder løst eller mere sandsynligt at det er irret, så vil den trække stel gennem et punkt som er lettere og hvis der koblingskablet bliver det varmt

  • #14   28. jun 2007 Fra dit batteri går der fra minus polen - en tyk sort ledning, der så er skruet fast til stellet i den anden ende. ligeså skal der være et tykt kabel mellem stel og motor, som skal være tydeligt fastskruet med en god forbindelse.

  • #15   28. jun 2007 ja der sidder jo så stadig en ledning fra stellet og til din forpære.

    håber en 5 årig kan forstå lidt af dette smiley


  • #16   28. jun 2007 Som andre også nævner skal der selvfølgelig også være god stel oppe ved forlygten, men det er igennem ledningsnettet

  • #17   28. jun 2007 *suk*

    Jeg skal altså tjekke nogle ledninger.

    Kan det være de ledninger i lyskontakt huset der er blottede, der laver misæren? Isoleringstape?

    Og jeg skal tjekke stelkablet som sidder fra minuspolen?

    Og jeg skal tjekke en ledning fra stel til motor?


  • #18   28. jun 2007 Hvis der er en venlig sjæl i nærheden af nørrebro der vil tjene en sort hund eller to så send en PM.



  • #19   28. jun 2007 og den ledning fra stellet og ud i lygten/forgaffelen er måske også en god ide at tjekke...

  • #20   28. jun 2007 Koblingskablet sad op ad motoren, måske derfor det var lidt varmt. Men nu glider det meget stramt, så det har muligvis taget så meget skade at jeg må skifte det igen.

    De andre ledninger kan jeg simpelthen ikke hitte ud af.

    F*ck det, jeg tager den fandme på værksted, har en aftale med et i næste uge.



  • #21   28. jun 2007 Andre: Det lyder sgu rigtig fedt, men har du forstand på det? Jeg er ved ar køre lidt sur i det og vil gerne have det lavet ordentligt.. no offense.

    "Hvis der ikke er strøm på batteriet så kører starteren ikke rundt og lyset vil slukke når du trykker på starterknappen"
    Starteren kører lidt rundt og lyset går ud. Herefter kører starteren slet ikke.


  • #22   28. jun 2007 Andre: Undskyd hvis det lød hårdt det var ikke sådan ment. Rigtig pænt af dig at tilbyde din hjælp!

    smiley


    Thomas er træt af at hans nye kværn ikke kører.


  • #23   28. jun 2007 du har min medfølelse jeg har været der(dog ikke med denne mc) dit batteri er fladt det er helt sikkert. selv om starteren kører rundt er det ikke sikkert det er nok for at starte motoren... nå ja og så er der det der el halløjværk... det skal der lige kigges på så du ikke brænder alle ledningerne itu....

  • #24   28. jun 2007 ja for det gamle koblingskabel blev også brandvarmt, så vidt jeg husker.

    Hvad tror i sådan en reperation står i?


  • #25   28. jun 2007 Hej igen Thomas, klap nu lige hesten min ven.
    Andre kan sikkert hjælpe dig. Det er ikke raket videnskab det her, og grunden til jeg ikke fandt fejlen, var jo at vi kun startede den for at se om den startede..

    Din maskine er generelt en meget sund og kanon flot maskine.. De ting du har virker for dig som MEGET store ting, og det kan jeg godt forstå. men det bunder i at du intet ved om strøm eller mekanik. og derfor virker en løs skrue som et kæmpe projekt, da den jo først skal findes...

    Det vigtigeste er at du får lidt hjælp til at lære hvordan man selv laver de simple ting.
    De fleste mc'ister har tidligere selv rodet ned knallerter m.m. (læs de fleste IKKE ALLE) hvorfor de fleste af os kan lave hvisse ting selv. nogen mere end andre.


    Hvis dit kabel ikke rører udstødning, så lyder det som en dårlig stel mellem motor og stellet.

    Hvis ikke andre kan komme forbi og give dig en hurtig hånd, gør jeg det gerne når jeg har lavet min egen mc. har knallet et leje i mit gear..

    /Jesper


  • #26   28. jun 2007 Jeg kan oplyse dig at min Honda starter hver dag osv.
    Men hvis jeg prøver at starte den med lyset tændt så vil den ikke.


  • #27   28. jun 2007 men min udsigt er at jeg nok ikke er klar før i næste uge. har p.t. en total adskilt motor.

    /Jesper


  • #28   28. jun 2007 Jesper: Ja du har naturligvis ret.

    Andre har dog ikke svaret mig på den PM jeg sendte ham.

    Nå, vi må se hvad der sker, ellers sender jeg den på værksted på mandag.

    smiley


  • #29   28. jun 2007 er du hjemme i morgen TIDLIGT??

    Så kan jeg lige smutte 20 sekunder forbi på vej til arbejde (på min fars gamle defekte 45 knallert...)

    Så kan jeg lige se om vi kan finde fejlen, men jeg har ikke meget tid!!!!!!!!!!

    /Jesper


  • #30   28. jun 2007 mit råd er få hjælp af en af de venlige sjæle der tilbyder sig sin hjælp... det tager måske lidt længere tid før det liige passer ind i planerne, men det er sjovere , hyggeligere, nå ja og billigere.og så kan du kigger over skulderen og lærer noget om de der fantastiske motorcykler.

  • #31   28. jun 2007 Jesper du er en meget meget venlig sjæl.

    Hvis du vil så står jeg gerne op og laver røræg og bacon til dig, var det noget?

    Hvad tid?


  • #32   28. jun 2007 Til ANdre:
    Undskyld mit indlæg til dig, det var slet ikke sådan ment.

    Jeg var bare ved at køre sur i det og tænkte på værksted.

    Ærgerligt at du er gået offline, det ville have været superfedt hvis du havde kigget forbi.

    God weekend.

    smiley


  • #33   28. jun 2007 Jonas: Du har ret, men det klør i min gashåndtag hånd smiley

    hehehe


  • #34   30. jun 2007 je har lige været syg i dag, og uden for rækkevide. beklager, skriver lige i morgen til dig, men hvis en anden kan nå ind og se til den ville det være fedt, da jeg ikke har det så godt!!

    /Jesper


  • #35   1. jul 2007 Det er helt okay Jesper - god bedring!!!

    smiley


  • #36   1. jul 2007 har du fri mandag, så kan jeg IGEN om morgenen....
    Har det ad h.t. MEN skal alligevel lige kører konen på arb i morgen tidlig. Så kan jeg lige stikke næsen forbi dig.
    Kører alligevel lige forbi. MEN så skal dit batteri være opladet og klart så vi kan måle!!

    /Jesper


  • #37   1. jul 2007 Hvis du har det skidt, så syntes jeg at du skal passe på dig selv og blive rask.

    Jeg har en aftale med Knud om at han kommer imorgen aften, og han vil også komme tirsdag formiddag, hvis vi ikke kan klare den imorgen.

    Så pas du hellere din seng min ven.

    c"m)


  • #38   1. jul 2007 OK tak for det min ven, kniber det, så ring lige.

    //Jesper


  • #39   2. jul 2007 Husk at skriv hvad fejlen var når den er fundet ;-p

  • #40   3. jul 2007 Så vidt jeg forstod på Thomas, havde der været en anden venlig sjæl inde forbi ham i går, og fejlen havde været en kortslutning i lyskontakten.

    Det varme koblingskabel var vidst fordi det rørte udstødningen, det kan det jo blive varmt af.

    De havde haft den oppe og brumme i 20 minutter, og den havde lydt fint.


Kommentér på:
Tændrør? (put-put-put)

Annonce