1.235 visninger
|
Oprettet:
Skal Oxford grips ikke slå fra? {{forumTopicSubject}}
Ja så kom dagen, hvor jeg ikke fik slukket mine Oxford varmehåndtag og batteriet var (næsten) dødt, da jeg skulle hjem..(hurraaaa) Det er helt nye V8 Oxford håndtag og jeg troede, der var en sensor i dem, som kunne mærke, om motoren kørte og hvis ikke den kørte, så slog den fra, inden for ganske kort tid. Men sådan er det ikke, eller hvad?
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 145 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.004
jeg aner selvfølgelig intet om det r tilfældet på din MC men det lyder sådan.. måske der heller ikke er sikring på så..??
(Hvis du går ind og ændrer for at montere korrekt så tilslut kun bære strømmen til relæet her v tændingskablet, - så selve power til varmehåndtagene tages helst med kabler direkte fra batteri.. )
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Det er nemt.
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 499
Jeg har selv et par Oxford håndtags varmer og dem har jeg på tros af mine egne anbefalinger monteret direkte over batteriet og selvfølgelig med en sikring af passende størrelse, netop fordi at Oxford håndtags varmer selv går i spare mode når motoren stopper, og der efter slukket selv hvis motoren ikke bliver startet inden for 5 min (så hvidt jeg husker), det samen sker hvis spøndingen til Oxford håndtags varmer bliver for lave.
Grunden til at jeg har vandt den løsning er at spændings faldet blev for stort det første sted jeg tog sprængningen fra når der var stort forbrug af lygter og andet udstyr, så Oxford håndtags varmere gik i spare mode.
Så tænkte jeg ville prøve med en direkte montering ind over batteriet, og det virker 100% uden jeg har fat problemer overhovedet.
Jeg har så efter følgende opdateret helle lednings nettet til alt det ekstra udstyr der er monteret, men ny hoved forsyning og ekstra sikringer og relæer, men Oxford håndtags varmere er stadigvæk monteret direkte over batteriet.
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Men i dit tilfælde, så skal det åbenbart et relæ på.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Hvis det altså er de nye, er controlboksen defekt og måske endda omfattet af garantien endnu...
Den koster cirka 250,-
Se mere her:
Battery saving mode (BSM)
• This amazing new feature recognizes if either the battery voltage falls too low, or it's high enough but suspiciously quiet (ie. the engine hasstopped)o when in this state, the BSM LED flashes, the power LED still lights as normal, and the button still works - but the grips don't actually get powered.o as soon as the battery voltage recovers and/or there's a bit of noise on the power supply, the 'battery saving' LED goes out and the grips work asnormalo the controller goes into BSM after 5 seconds of the voltage being less than 11.5V, or after 2 minutes of not detecting any noise on the 12V powerlead. Once in this mode, it will wait a further 5 minutes or thereabouts before switching off completely.o If the rider does not want or like this feature, the BSM can be disabled by switching the controller on and then pressing and holding both buttonstogether for 5 seconds.? During this time, the BSM LED will indicate whether the BSM feature is currently enabled (LED on) or disabled (LED off).
? After 5 seconds the state of the LED will change, and the user can let go of the buttons.? The controller remembers this state permanently, or until the user switches it back by repeating the above procedure.
http://www.oxfordproducts.com/motorcycle/downloads/guidance_and_instructions/
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 163
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
nov 2009
Følger: 24 Følgere: 51 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 499
Skal Oxford grips ikke slå fra?