{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.235 visninger | Oprettet:

Skal Oxford grips ikke slå fra? {{forumTopicSubject}}

Ja så kom dagen, hvor jeg ikke fik slukket mine Oxford varmehåndtag og batteriet var (næsten) dødt, da jeg skulle hjem..(hurraaaa) Det er helt nye V8 Oxford håndtag og jeg troede, der var en sensor i dem, som kunne mærke, om motoren kørte og hvis ikke den kørte, så slog den fra, inden for ganske kort tid. Men sådan er det ikke, eller hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal Oxford grips ikke slå fra?
  • #1   19. nov 2018 Ofte problemet med efter monteringer af ikke originalt udstyr det monteres direkte på hoved kablet fra batteri til tænding, i stedet for hoved kablet fra tændings låsen der først er strøm på når mc’ en kører ( har tænding på) så det netop slukker med mc’en smiley
    jeg aner selvfølgelig intet om det r tilfældet på din MC men det lyder sådan.. smiley måske der heller ikke er sikring på så..?? smiley

    (Hvis du går ind og ændrer for at montere korrekt smiley så tilslut kun bære strømmen til relæet her v tændingskablet, - så selve power til varmehåndtagene tages helst med kabler direkte fra batteri.. )


  • #2   19. nov 2018 Tak du. Jeg tror lige, jeg må ringe til en ven:-)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   19. nov 2018 Jeg trækker normalt styrestrømmen til relæet fra positionslyset eller nymmerpladelyset.
    Det er nemt.


  • #4   19. nov 2018 Jeg plejer også altid anbefale at monterer et relæ som bliver styret af tændingen eller positions lyset.

    Jeg har selv et par Oxford håndtags varmer og dem har jeg på tros af mine egne anbefalinger monteret direkte over batteriet og selvfølgelig med en sikring af passende størrelse, netop fordi at Oxford håndtags varmer selv går i spare mode når motoren stopper, og der efter slukket selv hvis motoren ikke bliver startet inden for 5 min (så hvidt jeg husker), det samen sker hvis spøndingen til Oxford håndtags varmer bliver for lave.

    Grunden til at jeg har vandt den løsning er at spændings faldet blev for stort det første sted jeg tog sprængningen fra når der var stort forbrug af lygter og andet udstyr, så Oxford håndtags varmere gik i spare mode.

    Så tænkte jeg ville prøve med en direkte montering ind over batteriet, og det virker 100% uden jeg har fat problemer overhovedet.

    Jeg har så efter følgende opdateret helle lednings nettet til alt det ekstra udstyr der er monteret, men ny hoved forsyning og ekstra sikringer og relæer, men Oxford håndtags varmere er stadigvæk monteret direkte over batteriet.


  • #8   19. nov 2018 Min er en oldsag fra 1990 og er en Honda NTV 650

  • #9   19. nov 2018 Og tak for alle svar smiley

  • #11   19. nov 2018 Oxford skriver godt nok på deres side, at V8 modellen selv slår fra ved spændingsfald. De Saito jeg monterede gjorde, så der var det ikke nødvendigt med relæ.
    Men i dit tilfælde, så skal det åbenbart et relæ på.


  • #12   19. nov 2018 Jo, de skal selv slå fra og har også "strømvagt".

    Hvis det altså er de nye, er controlboksen defekt og måske endda omfattet af garantien endnu...

    Den koster cirka 250,- smiley

    Se mere her:

    Battery saving mode (BSM)

    •  This amazing new feature recognizes if either the battery voltage falls too low, or it's high enough but suspiciously quiet (ie. the engine hasstopped)o when in this state, the BSM LED flashes, the power LED still lights as normal, and the button still works - but the grips don't actually get powered.o as soon as the battery voltage recovers and/or there's a bit of noise on the power supply, the 'battery saving' LED goes out and the grips work asnormalo the controller goes into BSM after 5 seconds of the voltage being less than 11.5V, or after 2 minutes of not detecting any noise on the 12V powerlead. Once in this mode, it will wait a further 5 minutes or thereabouts before switching off completely.o If the rider does not want or like this feature, the BSM can be disabled by switching the controller on and then pressing and holding both buttonstogether for 5 seconds.? During this time, the BSM LED will indicate whether the BSM feature is currently enabled (LED on) or disabled (LED off).

    ? After 5 seconds the state of the LED will change, and the user can let go of the buttons.? The controller remembers this state permanently, or until the user switches it back by repeating the above procedure.


    http://www.oxfordproducts.com/motorcycle/downloads/guidance_and_instructions/


  • #13   20. nov 2018 Har mine Oxford monteret direkte på batteriet. Har ofte glemt at slukke dem, men de slukker selv hver gang.

  • #14   20. nov 2018 Ok tak. Jeg må kontakte Oxford så. Den er købt i udlandet over nettet. Men mon ikke, at Oxford bytter sådan en?

  • #15   20. nov 2018 Den dag jeg havde glemt at slukke mine grips, havde de stået tændt på næstlaveste setting i 4-5 timer. Der var stadig lys i dioden, men startmotoren, kunne ikke køre rundt

  • #16   20. nov 2018 det foresvæver mig at man på en eller anden måde kan overstyre slukfunktionen, det må står i manualen

Kommentér på:
Skal Oxford grips ikke slå fra?

Annonce