1.621 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Udregning af afgift. Hjælp. Zxr 400 Udregning af afgift. Hjælp. Zxr 400

Hej. Da jeg snart skal ud og købe min første MC vil jeg høre om i kan hjælpe mig med hensyn til afgift, hvis jeg henter en hjem fra Tyskland.

Jeg har kig på en Kawasaki ZXR 400 fra 1993. Cyklen har gået 29.000 km. Prisen i Tyskland er 1850 Euro.

For det første vil jeg gerne vide om det er en fair pris for en sådanne cykel. Og for det andet vil jeg gerne have hjælp til at udregne afgiften på cyklen.

Håber i kan hjælpe mig.

Emil Hansen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udregning af afgift. Hjælp. Zxr 400
  • #1   24. jun 2007 Hej Emil

Har selv lige hentet en zxr 400 i tyskland.
    1850 Euro, det ret billigt, syntes jeg...

Jeg har lige betalt afgift på min, og jeg slap med lige knap 23.000, min er en 92´og har kørt 18.000

• #2   24. jun 2007 Hej emil jeg gav 24000kr for min i afgift det er dog en 1991. Så du skal nok give lidt mere, prisen ser ud til at være fin syntes jeg. Kommer selvfølgelig an på udseende osv..

• #3   24. jun 2007 Tak for den hurtige hjælp.
    23000 er mange penge for at få den på Danske plader. Også lidt mere end jeg har på nuværende tidspunkt. Jeg har dog stadig et halvt år at spare op I, så pengene skal nok være der på et tidspunkt.

Må jeg spørge, hvad du giver i forsikring og afgifter årligt?

• #4   24. jun 2007 Tja jeg syntes egentlig ikke at det er så mange penge igen. Det jo en lækker cykel til under 50.000

Jeg giver lige under 6000 i forsikring om året det så incl. kasko

Du må bare spare sammen så du kan komme ud og køre *ss*

• #5   24. jun 2007 Hekto (Ballogna) B:
    Okay. - Jeg troede egentligt der var en "formel" eller andet de brugte for at bestemme afgiften.

Da jeg bare er en fattig studerende er det mange penge at smide. Me ndet er der jo ikke noget at gøre ved, hvis man vil have en lille racer.

• #6   24. jun 2007 6000,- var da egentligt billigere end jeg troede. Det var da posetivt. smiley
    men ja. Der er jo ikke andet at gøre, end at punge ud. Heh'.

• #7   24. jun 2007 Og så skal du lige være obs på når du tager ind til told og skat og skal betale afgift, at man ikke bare skal godtage det beløb de kommer med, i mit tilfælde ville hun ha 29000 i afgift, hvilket jeg dog syntes var ret vildt,. Så jeg ville klage med det samme og vupti så var afgiften nede i lige knap 23000. Så man skal bare være vågen altså *ss*

• #8   24. jun 2007 Næh syntes faktisk heller ikke at 6000 er så vildt igen....

• #9   24. jun 2007 Det er da det værste pis (undskyld sproget) jeg længe har hørt? :s At du prøver at tage mere i afgift end de i virkeligtheden "behøver".
    Nogle gange overvejer jeg satme kraftigt at tage til Sverige eller Norge og bo engang. De danske regler inden for dette emne er jo sindsyge.

• #10   24. jun 2007 Ja, jeg tror sgu ikke altid de har styr på det i det offentlige *ss*
    Men undersøg endelig på told og skat inden du går ind for at betale afgiften.......
    Så du har noget og samligne med

• #11   24. jun 2007 ja. Det var nok en god idé.
    Tak for hjælpen alle sammen.

• #12   24. jun 2007 Emil du skal nok være klar over at du nok kommer til at betale mere end gitte hvis du vil ha kasko på jeg skal give 30000 i kasko hvis jeg havde kasko på den så må nøjes med ansvar til 2600 om året hos gf

• #13   25. jun 2007 Jesper : Er det virkelig rigtigt at du skal gi 30.000 med kasko, det var da helt VILDT meget....

• #14   25. jun 2007 Min 98 cykel ville de ha 36.000 for, før jeg kunne få den på dk plade smiley
    Og forsikringen vil ha 10.500 om året for at give fuld kasko på den..
    Såeh... smiley smiley

• #15   26. jun 2007 Hold da k... det bare totalt svineri *ss* ej seriøst det mange penge...

Rapo, er din på plader nu så ???

Kommentér på:
Udregning af afgift. Hjælp. Zxr 400

Annonce