1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Ombyg. af "veteranmotorcykel" Ombyg. af "veteranmotorcykel"

Har et par spørgsmål ang. en Harley jeg er interesseret i.

Den er fra 1976 og er altså afgiftet som veteran da den kom til Danmark.
Efter hvad jeg kan læse mig frem til, må man ikke - så længe der er betalt "veteranafgift" - lave noget somhelst om på cyklen. Hverken montere anden forskærm, styr, bagskærm, sæde eller noget der ændrer udseendet iforhold til original da SKAT vurdere at den så mister sin skattemæssige identitet.

Har jeg forstået det rigtigt?

Jeg har så fået tilsendt billeder af cyklen som den stod da den blev toldsynet i Danmark, og der er i den forbindelse ikke registreret nogle ændringer på motorcyklen, selvom jeg kan se der er lavet små diverse ændringer på den - i hvert fald i forhold til hvordan den stod orginal.

Hvis jeg bliver stoppet, vil jeg så få afvide at den har mistet sin skattemæssige identitet trods det er småting såsom sæde og styr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombyg. af "veteranmotorcykel"
  • #1   18. okt 2018 Jeg har haft fat i skat et par gange, men der er ingen der kan hjælpe. Det virker som om de intet ved omkring det.

• #2   18. okt 2018 Det er min opfattelse at man i DK har strammet reglerne så meget nu, at man ikke længere har et lovligt køretøj, hvis det afviger fra sin originalitet. Dvs. Din bil kan ikke synes med åbent luftfilter.

Men folk gør stadig som de vil

• #3   18. okt 2018 Hedder teksten stadig ikke at den ikke må "miste sin identitet". Jeg har forstået det således at den skal ligne det originale mest muligt, bemærk mest muligt

• #4   18. okt 2018 Så lige igen, Harly Davidson. Det kan være lidt anderledes, sideimport og andres ombygninger af HD gav vist grundlaget for det vi har i dag, jeg gætter ?

Kommentér på:
Ombyg. af "veteranmotorcykel"

Annonce