Hyosung - skal man undgå Koreanere?? Hyosung - skal man undgå Koreanere??
Hej folkens.
Jeg er ny på forummet da jeg lige har taget kørekortet til MC, og vil forhøre mig hvad i synes om nogle af de spørgsmål jeg går med.
Som overskriften siger vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med mærket Hyosung?
Det meste jeg kan læse online er at dem som ikke har prøvet dem hater, og dem som har kørt dem er mindre skeptiske. MC Motorcykler har en til salg til 30k og jeg overvejer om det skal være min første MC.
http://www.mp-motorcykler.dk/mc/7812.html
En anden overvejelse i samme forbindelse er om det er smadder dumt ikke at køre med ABS som nybegynder... Men det er måske et emne til en anden tråd.
Keep it clean.
Mvh.!
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
Hyosung har jeg også kun hørt om aldrig prøvet eller ejet. Jeg kommer heller ikke til det dog, god jagt og velkommen i motorcykeoverdenen
aug 2016
Følger: 15 Følgere: 51 Emner: 30 Svar: 818
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 160
Men hvis man passer på den, hvilket jeg ikke var så god til, da det var min første MC og var ung og dum, så tror jeg den er ok:=) men prøv selv en Suzuki eller Yamaha osv og prøv samtidig den hyosung. Tror du vil mærke forskel
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
aug 2006
Følger: 25 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 967
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Hvis trådstarter som sin første mc har muligheden for at vælge bedre kvalitet er det vejen frem. Og det er jeg 90% sikker på.
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Jeg ville lytte til nogle af dem, som har arbejdet med Hyosungerne og holde mig fra mærket, hvis jeg havde mulighed for at købe bedre kvali.
Med det forbehold, at der er forskel på modeller og årgange på alle andre cykler. Så måske er de nyere Hyosunger "bedre." Men jeg tvivler. Og så er der måske større risiko for, at du får en æv-oplevelse som din første cykel....
Det ville jeg være ked af at læse om....
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Jeg er ved at brække mig over at man bliver stemplet som "hater" blot fordi man siger sin ærlige mening, baseret på at man har skruet i MC'er i nogle år, og derfor har set "giraffen" fra nogle vinkler som andre ikke gør.
At en MC starter og kører hver morgen, er ikke en speciel egenskab eller en banebrydende fantastisk evolution ud i mekanik.
Det har de fleste velservicerede motorcykler kunne gøre siden 60'erne...
Jeg har aldrig ejet en Hyosung, men jeg har skiftet motor på et par stykker, lavet fejlfinding på et par stykker og lavet service på en håndfuld af dem - det er absolut ikke et køretøj jeg nogensinde kunne drømme om at købe, låne, leje eller anbefale til andre. Det er ikke skrammel af værste skuffe så længe Harley Davidson findes, men det er tæt på.
For 30.000 vil du sagtens kunne finde en fin brugt SV650, som til hver en tid giver større køreglæde og vil tabe mindre værdi i løbet af den tid du ejer den, samt kræve langt mindre opmærksomhed.
Ja det er gratis at prøve, men det fortæller intet om cyklen som helhed.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Mit svar var til 0# og sådan mere generelt - ikke til dig specifikt. Hvis det var det, så havde jeg jo skrevet at det var til dig...
jun 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 91
Jeg handler så ikke der længere
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 55 Svar: 489
Den kører super fint.
Jeg turde godt købe en igen, men alle motorcykler kan gå i stykker.
Jeg har altid kørt pænt, jeg ved ikke om det har noget at sige.
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
jul 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 28
De fungere, starter og bremser hver gang.. Dog er der som ved køb af en Dacia, Hyundai mv. vs. køb af en Audi, VW osv. kvalitets forskel på alle parametre.
Er det økonomien der begrænser dig, så vent en sæson og køb en kvalitetscykel, du køre ikke mange kilometer før du har lyst til noget andet.
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
jul 2016
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 19
Der er også Suzuki som er et solidt køb
SV650
GSX 750F
GSF Bandit
Yamaha er også en af de gode mc'er
MT-03
FZ6 / S
Alle ligger +- imellem de 30-40.000 og nogle af dem ser rigtig fine ud
jan 2011
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Godt eksempel på at Wikipedia er en ringe kildehenvisning
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Om igen.
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Men men men! Det er da en sv motor der sidder på hyosungen ikke? De er jo begge to en V2
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.843
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Jeg giver gerne en 20k ca, hvis den da kan klare sig igennem vinteren, og leveres med fuld tank!
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 396
Du skulle vel aldrig være en smule træt af selv at eje en Kina knald Bang knallert?
Jeg mener.. Siden du har behovet for at lave så latterlig en sammenligning?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
KTM er måske overhyped i dine øjne, men os som ejer og har ejet nogle stykker af dem, ved godt hvorfor folk taler så positivt om dem.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Seriøst?
KTM har kun en blæser på deres offroad modeller - så betyder det så at din er dobbelt så god, eller betyder det at de blæsere du har, er for svage hvis det kræver to - eller betyder det at dine kølere er for dårlige hvis begge har brug for blæsere?
Min 450 har kun en blæser, og der kan jeg møve rundt længe i skoven uden den koger over.
En Bugatti Veyron bruger runde hjul og din lingdong har også runde hjul, så den er lige så god som en Bugatti Veyron.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Nu må du ikke tage det ilde op, men.... Er du dum?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
De bygger vist et ok stel, med ihvertfald middelgod affjedring... Og så smider de en 10 år gammel Husqvarna redtop motor i - en maskine som er notorisk kendt for ikke at holde så længe ad gangen, omend den yder hvad den skal for at være konkurrencedygtig.. 10 minutter ad gangen.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Men fortæl så lige os allesammen hvordan det gik med Europe Motocross World Championship siden 2016. Hvor mange vandt de?
Nemlig...
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Hvem snakker om Kawasaki eller KTM?
Det er shinedingdong der havde en plan om at vinde hele pisset i 2016. Hvordan gik det med det?
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.868
Samme model har jeg selv kørt på et par dage og den kørte ganske udmærket. Vil dog ikke bytte med min KTM.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Det forudsætter ens dæk og kører osv, men en 250 med 40hk vil altid være hurtigere end en 250 med 26hk.
Der er intet galt i at du køber sådan en, men lad være med at bilde folk ind at den er lige så god som en der koster 4-5 gange mere i sidste ende.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Den ene er bygget af en flok japanere med sans for ypperste kvalitet, hvor de bygger ALT selv, så de styrer hele byggeprocessen fra A til Z.
Den anden er bygget i Kina, af outsourcede dele, på en produktionslinje som laver alt lige fra kopi Lego klodser til digitalkameraer, med lav pris som suverænt første prioritet.
Så er det fuldstændig ligegyldigt om den er "magen til", "beslægtet med" eller "lavet på basis af"...
Lad være med at tro den er lige så god som en Honda motor der er bygget i 80'erne.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Sidder du seriøst og drager paralleller mellem Subaru BRZ / Toyota GT86 / Scion FR-S bilerne, som ingen nogensinde har lagt skjul på, er et teknisk samarbejde mellem 3 bilfabrikker - og så til din ShineLingDong og at den skulle være en videreudvikling af noget Honda og KTM grej?
Alle ved at en VW LT35 varevogn bare var en Mercedes Sprinter med en Transporter T4 motor i.
Alle ved at en Fiat Ducato, en Opel Vivaro, en Renault Trafic og Nissan Primastar er et teknisk samarbejde mellem 4 bilmærker.
Alle ved at en Skoda, en Seat, en Audi og en VW deler mange reservedele, men er henvendt til forskellige pris segmenter og kundegrupper.
Men der er LANGT fra de ting, og så til en masse oppustet salgsgas om at overtage nogle teknikere fra gud ved hvornår, købe nogle dimser fra en italiensk producent og hvad for en masse andet fyld der er i den tekst du pastede højere oppe, med henblik på at genoplive fordums storhedstid og traditioner indenfor offroad motorcykler.
Filmen knækker dog når de så har ambitioner om at udkonkurrere de etablerede mærker indenfor deres spidskompetencer - som er verdensmesterskaber indenfor Motocross.
Alle og enhver kan tage styregeometrien, PDS dæmper/svinger fra KTM, en gammel motor som Honda ikke kan få miljøgodkendt mere, skrue det sammen med nogle omsmeltede cykelstyr, og skrive en masse salgsgas for at validere deres beslutninger, og forsøge at sælge det som værende "lige så godt eller bedre end KTM/Honda"...
Det kræver ingen teknikere eller udviklere at kopiere andre menneskers arbejde - det kræver bare at man skyder nogle penge i projektet, og så kræver det at man forstår at man skal satse på ældre teknologi, så dem der oprindeligt udtænkte det, ikke gider bruge tid på at sagsøge en - derfor en Honda motor fra 80'erne og noget PDS montering af bagdæmperen. PDS kan de jo ikke kalde det, men de tror at et billede af det, er lige så godt og beviser at det er godt.
Der er masser af de der 50, 80 og 125ccm kina mini motorcykler som har bagdæmperen monteret direkte på bagsvingeren - og de kører allesammen som en spand fugtig muldjord når det går hurtigere end 50-60km/t. Ikke direkte på grund af det, men fordi de er lavet med alt for store tolerancer og af alt for dårlige materialer.
Ingen siger din cykel er noget lort, for det er vitterligt rart at se at man kan komme på 2 offroad hjul for de småpenge - men træerne gror altså ikke ind i himlen, og du behøver ikke bruge tid på at lægge ord i munden på mig, med den der gang bræk du lige skrev.
Det viser bare at du ikke kan overskue at debattere, men griber efter halmstrå og opfinder nye tangenter at styre ud af, når du render tør for fakta eller argumenter.
Jeg har ikke skrevet nogle steder at KTM er et perfekt mærke som aldrig laver fejl - det er der absolut ingen mærker der kan prale med, heller ikke Suzuki eller nogle af de andre japanere.
Men der er stadig langt ned til kineser/koreaner/inder produkter som f.eks ShineLingDong, Hyosung, MC4You, Lifan, Bajaj og hvad de ellers hedder.
Din koster 35.000 kroner med afgift - den er set ned til 24.999 i 2015 da de havde travlt med at komme af med dem...
En tilsvarende KTM 250 EXC-F koster vel omkring 60.000 uden afgift.
Hvis ikke det er kvaliteten der er sparet på, hvordan forklarer du så den prisforskel?
Vekselkursen?
At de er bedre til at pakke dem i en container når de skal sende dem, så fragten bliver billigere?
okt 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 1
Hvordan lukker man tråden?
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Husk på at ingen af os kender vedligeholdelses historikken på Yamahaen, men typisk er 5 år lang tid med mange ejere, som kan have misligeholdt den groft. Det er mere reglen end undtagelsen.
Forstår du selv hvor irrelevant den sammenligning er??
#67 - Du vælger bare "Følg ikke" oppe i toppen - så får du ikke notifikationer mere.
#68 - Det er set, og jeg er på ingen måde imponeret. Den lyder som om den dårligt kan slæbe sig afsted når det går lidt opad bakke, men det passer meget godt med at det skulle være en NX motor - den er temmelig astmatisk på en crossbane, omend velkørende i sit rette element. Sådan en NX250 har jeg kørt mange km på, og det har aldrig været, og bliver aldrig andet end en grusvejs fræser. Den er simpelthen for svag...
Det ville du vide hvis du havde kørt Enduro på et lidt teknisk spor
#70 - Men du skriver følgende:
I følge Wiki så er Hyosung en billigudgave af Suzuki. Det skal forstås sådan at de laver dem til deres marked og deres normer samt krav.
Det betyder at en brugt Suzuki er mere værd end en Hyosung nogensinde bliver. Medmindre Suzukien er direkte import fra Korea !
Hyosung er et billigere produkt end Suzuki, og de har forsøgt at kopiere en MC ide som var populær, akkurat som kineserne gør. Europæerne er dog ikke solgt på ideen.
De har samarbejdet om små 2 takt motorer i Suzuki LT50 og LT80 og et par andre MC'er til hjemmemarkedet.
Suzuki til EU markedet, bliver ikke produceret i Korea.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
Hvornår forstår du det?
Hyosung - skal man undgå Koreanere??