{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

gs500's tomgang ligger lavt sys jeg?!? {{forumTopicSubject}}

hejsa..

skal lige startes med at sige jeg ikke meget forstand har på motrocykler, derfor jeg kommer her med de dumme spørgsmål:-)

kan det passe at tomgangen på min gs 500 fra 99 når den er varm skal ligge på 1500 omdrejnnger?!? og når den er kold og jeg kører afsted uden shoker, skal jeg lige holde ved gassen i frigear eller hvis jeg bare kobler ind for ellers kan den finde på at gå ned under de 1500 og videre under 1000 og så går den ud?!? ingen problemer i at starte den igen. det er ikke et kæmpe problem, er bare nysgerrig om det er normalt at den lige skal blive varm og at den går så lavt( eller havd det nu hedder) i tomgang?!?

MVH Marie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gs500's tomgang ligger lavt sys jeg?!?
  • #1   19. jun 2007 Nu kender jeg ikke Gséren .. men normalt sidder der i venstre side en lille skrue man kan dreje på, som styre tomgangen .. drej på den mens du er startet, så kan du se og hører at der sker noget ..

• #2   19. jun 2007 min gpz går også ca deromkring i tomgang når den er varm.. og kender en med gs500 og den kan heller ikk holde når den er kold uden shooker dvs. han kører så med shooker indtil den kan selv

• #3   19. jun 2007 Det er meget normalt at man lige skal tilbagelægge nogle kilometer før cyklen kan gå i tomgang. Det varierer lidt fra MC til MC.

Min Yamaha skal helt op og runde 10 km før den kan gå i tomgang uden choker. Men hvis din tomgang er for lav, selv efter mange km, så skal du stille den. Der sidder en skrue nede på venstre side af motoren, under tanken. Men husk: Motoren skal være varm før du begynder at justere, så tag dig lige en ordentlig tur først.

• #4   19. jun 2007 Den burde ikke gå ud når den er kold og du slipper gassen. Har du choker på?
    1.500 rpm er lig i overkanten. Mener min GPZ500 skulle ligge på 1.100 +- 100

/
    Jesper

• #5   19. jun 2007 hvis du stikker din kvindelig små fine fingre ind under tanken og strækker din pegefinger samt langemand så finder du tomgangsskruen

til højre = mindre tomgang (lavere)

til venste = mere tomgang (højere)

• #6   19. jun 2007 jamen tak for svarende så er jeg ikke helt skævt på den selv:-) har bare fået at vide jeg endelig ikke må køre med chokeren på?!?! så hellere give den 30 sek inden jeg køre på den om morgenen...

men det lyder som om det er meget normalt det min laver... skulle bare være sikker da jeg ikke aner hvad jeg har kastet mig ud i...;-)

takker endnu en gang...

• #7   19. jun 2007 Marie: Den person der har ffortalt dig det skylder vidst en kvajebajer. Man skal ikke lade sin MC stå for længe i tomgang. Der er olietrykket ikke højt nok. Kør med det samme, og skru ned for chokeren når den kan klare det.

• #8   19. jun 2007 nå for søren... så vil jeg da gøre det i stedet... men vi snakker max 20-30 sekunder... altså bare lige indtil man for hjelm på o.lign... men vil da så lade være, håber så ikke jeg drukner den en dag:-)

Kommentér på:
gs500's tomgang ligger lavt sys jeg?!?

Annonce