8.050 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvad koster karburator synkronisering? Hvad koster karburator synkronisering?

Nu har jeg læst mig frem til på et amerikansk GPZ 500S forum at grunden til jeg synes min GPZ'er vibrerer meget formentlig er fordi kaburatorerne er ude af synkronisering. (har prøvet en kammerats GPZ 500S igår, og det var slet ikke nær så omfattende).

Haynes bogen skriver også:
"Carbs that are out of synchronisation will result in decreased fuel mileage, increased engine temperature, less than ideal throttle response and higher vibration levels"

Jeg synes dog fuel mileage er helt fin, men min kammerats GPZ'er virkede faktisk en anelse hurtigere i respons på gassen, end min egen.

Såh - hvad skal man forvente at smide hos en mekaniker, for at få synkroniseret 2 karburatorer? En timeløn, eller to? Eller er det mere?

Er der evt. nogen i Aalborg som har prøvet det, som vil hjælpe til, for at mindre beløb? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad koster karburator synkronisering?
  • #1   16. maj 2005 Hej Klaus.
    Hvis du skal have dine karburatorer synkroniseret helt præcis, så skal du bruge et vakuumeter,,og det er jo et stykke special-værktøj som man som regel ikke ligger inde med.
    Men hvis du kan finde en herinde som ejer sådan et,,og som bor i nærheden af dig,,så tager det ikke ret lang tid at synkronisere dine karburatorer.
    Og bliver du nødt til at ty til en mekaniker,,så tror jeg højst det kan tage 1 time.

• #2   16. maj 2005 Hvis det max tager 1 time, er det jo ligefør jeg kan køre ud til mekker og vente mens han gør det, måske få lov at kigge på imens smiley

Men hvis der skulle være nogen af jer fine bikere fra Aalborg området der ligger inde med sådan et stykke værktøj der skal bruges, og er frisk - så hører jeg gerne fra vedkommende smiley

• #3   16. maj 2005 Du må da meget gerne lige vende tilbage med noget respons når du har fået det gjort. Jeg har selv lige købt en GPZ500S (ikke oprettet herinde endnu). Jeg synes egentlig ikke der er nogen specifikke problemer med den i den henseende, men hvis det højst er en timeløn det drejer sig om kunne det jo næsten godt betale sig at se OM den kunne komme til at gå BEDRE smiley

• #4   16. maj 2005 Jeg tror at på de fleste cykler er det der tager længst tid, at fjerne tank og evt. plastic så man kan komme til karburatorene.

• #5   17. maj 2005 Har lige spurgt bikes and parts i Aalborg - de sagde det ville tage 1-1½ time at synkronisere... det synes jeg lyder lidt vildt... læste på et amerikansk forum at det nok ville tage 15 minutter...

Plus, bikes and parts lød ikke til at være særlig interesserede i at gøre det, hvis ikke de fik lov at justere ventiler også (ved ikke hvornår de sidst er justeret).

oh well - sikkert ingen der læser dette indlæg alligevel, eftersom forum tråde ikke ryger til tops, når der er kommet nye indlæg i dem smiley

• #6   17. maj 2005 Jo, det er der da smiley

Hva så, lader du dem gøre det, eller triller du et andet sted hen?

• #7   17. maj 2005 Triller et andet sted hen.... vil dælme ikke betale dem 1-1½ time for 20 minutters arbejde.

Håber at finde en der har værktøjet og evnerne til det, og stikke ham lidt kontanter smiley

• #8   17. maj 2005 Ellers så køb værktøjet til det, så har du det også til næste gang.

Morgan Carbtune skulle være noget af det ypperste, til en 2 cylinderet skal du vidst af med 40 pund + forsendelse (1 pund).
    Så for under 500kr kan du synkronisere dine karburatorer så ofte du lyster.

http://www.carbtune.com/carbpric.html

Louis har også:
    (link fjernet)
    (link fjernet)

• #9   17. maj 2005 Brian - ikke en dum ide... det overvejer jeg lige seriøst!

Mon ikke den billigste af Louis er den bedste? Det er jo med et ur, hvor den engelske for mig at se, ligner noget manometer med væske?

• #10   17. maj 2005 Klaus, det engelske er ikke med væske, det ser bare sådan ud, det er små rustfristål tingester der kører op og ned, du har dog ret, havde det været kviksølv skulle man holde sig fra det, det er noget skidt - også hvis man kommer til at suge det ind i karburatorerene.

Det er klart det synkroniseringsværktøj jeg har hørt bedst om.

• #11   17. maj 2005 Brian,

Jeg er ved at bestille den billige af dem fra louis nu - tak for linket smiley

• #12   17. maj 2005 Det var så lidt, god fornøjelse med det og lad os høre hvordan det går smiley

• #13   17. maj 2005 Tak smiley

Hvor lang leveringstid har ham louis der som regel? smiley

• #14   17. maj 2005 Det svinger lidt, men en 3-4 dage. Det går generelt pænt hurtigt.

• #15   17. maj 2005 Det var ikke dårligt!

Kommer til at flyde rundt i nyt legetøj til weekenden (med lidt held - eller hvertfald først i næste uge) smiley

Har idag/igår bestilt:
    * Oxford tank tasker fra england
    * Vakuummeter til karb.synk., tank pads og olietemp. gauge fra louis Tyskland
    * 2 stk Sarachu potter fra USA (sendes med noget xpress, 3 dage)

Kommentér på:
Hvad koster karburator synkronisering?

Annonce