751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Nogle der sælger en god knoldhopper ? Nogle der sælger en god knoldhopper ?

Nu har jeg siddet og kigget i timevis både igår og idag, ledt dba tyndt osv. for at se om der er nogle der sælger en god Enduro/knoldhopper til billige penge, med såvel som uden afgift. Men det lader der ikke til at være meget markede for lige pt. slet ikke i jylland ;(

Hvis nogle alligevel sidder og keder sig, så kunne de da lige hjælpe med at søge lidt og smide nogle links til mig smiley

mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle der sælger en god knoldhopper ?
  • #1   16. jun 2007 Det ville da være lækkert hvis du skrev lidt om hvad de måtte koste...
    Der er f.eks. en DRZ400SM ombygget til offroader til 52'000, og den står i Thisted ved jeg...
    Ellers ved jeg der er en billig XL350 herinde til 9'000 mener jeg...

Du finde udaf hvad du skal bruge den til, og hvor mange penge du vil bruge på den...

• #2   16. jun 2007 Jeg ved ikke helt hvad de må koste . ikke over de 55 ihvertfald. men vil egentlig helst have en uden afgift, og helst på de min 600 ccm. kigger lidt efter nogle af dem som jeg tidligere er blevet forslået : Xr600 NX dominator XT600 osv.

• #3   16. jun 2007 der har da været en KTM adventure tilsalg på marked!

• #4   16. jun 2007 Jep kunne også godt tænke mig at se den, men har ingen køre mulighed dertil.

• #5   16. jun 2007 Synes da også der er ret mange Suzuki DR på dba

• #6   16. jun 2007 Niels, en DR er en gammel luftkølet maskine, den er noget tung og doven i det... en DR350 er udemærket i mudderet, men som sagt er den bygget på en gammel teknologi...

XR600R er også en gammel luftkølet motor, den er super nem at finde dele til, og den kører mange km. inden du skal renvovere den, der skal dog stilles ventiler forholdsvis ofte...
    Motoren er bygget op så den har meget bundtræk hvilket ikke altid er en fordel på gaden da den mangler noget topydelse... er lidt et dovent svin hvis man ikke roder i motoren.
    Kun kickstart

XT600, en gennemtestet maskine, kan holde til næsten alt...
    Den er tungere end XR600'eren, men er også sjovere på landevejen... er ikke ligeså fed i mudderet... Kig evt. efter en Yamaha TT600, mere racer udpræget udgave af XT'eren, dog også kun med kickstart... du kan finde alt info omkring XT'eren på tenere.dk

Honda NX, det er en 650cc motor, den samme som sidder på en XR650L, en udemærket allroad maskine, men er ikke bygget til at være en seriøs knoldhopper... Den kører mange km. inden du skal skrue i motoren, men kører med samme ventil system som XR600R, hvilket betyder at du til tider skal justerer ventiler på den...

Personligt vil jeg anbefale dig at købe en DRZ400 eller en KTM LC4 (620 og opefter) hvis du også vil have nogle landevejs km...
    Jeg forstår ikke hvorfor du siger du mindst vil have 600ccm ?
    På en DRZ400 vil du have ventiljusteringer for hvert 24'000km (LATTERLIGT langt for en 1stamper)... du vil have olieskift for hver 6'000Km, og du har rigeligt med heste til at trække dig fri af et hvert mudderhul... Du får en gennemprøvet maskine som er bygget til at yde over 50 heste, hvilket betyder at motoren holder super lang tid, du kan skaffe nye dele til den, og du får en høj gensalgs værdi...

KTM LC4'eren er en brutal maskine, hvis du vil køre race på den skal du satme holde ved... den vil gerne fremaf, bagover, sidelæns og ned i jorden på samme tid... Den har et forholdsvis højt tyngdepunkt og har mange kræfter... ikke en begynder maskine hvis du vil køre rent mudder...
    Den har dog de 200ccm mere en DRZ'en jeg henviser til, så på grusstrækninger og landevej vil den have et overskud af kræfter...
    Disse modeller skal også stilles ventiler på forholdsvis ofte, dette er dog ikke ret opfattende...
    Desuden skal du være på udkig efter modellerne med 2 oliefiltre da de har et størrere oliesystem...

Jeg syntes bare du skal skrive lidt mere specift hvad du går efter, ellers kommer jeg til at sidde her hele aftenen og spille gammelklog...
    Det skal siges at jeg selv har haft følgende knoldhoppere:
    96 - XR400R, godt tunet!
    05 - DRZ400SM, Fed maskine, savner den så meget
    05 - XR400R, fed maskine i mudderet

Og desuden har jeg kørt mange km på XT600, både gamle og nye.. XR600R, XR650R og de forskellige KTM'ere...

Kommentér på:
Nogle der sælger en god knoldhopper ?

Annonce