det der med at hilse.. {{forumTopicSubject}}
for lige at lave et friskt suplement til det andet emne om at hilse..
mig og nogle kami´er snakkede den anden dag om der er mange der ikke hilser.. vi tror simpelthen det er "de rige svin" og "dem med alt for mange penge fra hellerup osv. " (ja der rigtig gang i fordomne) som har kigget på mc men ikke rigtig har haft SÅ mange penge så de havde penge til det ved siden af den dyre villa og den/de dyre biler som prioriteres først.. og nu har de så fået råd - men de har slet ikke mc ånden.. de kigger bare på det som et transportmiddel som egentlig er ok sjovt.. legetøj.. slet ikke entutiaster som ós andre osv.
skal måske lige nævne at vi havde tømt det meste af et børnebadebassin af de oppustelige til 149 fra BR fyldt med bajere.. men der er nu noget om snakken...
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Den kan bruges til transport nogle få måneder om året, ulig andre varmere lande, hvor den reel er et brugbart transport middel, og ikke kun legetøj
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg synes det varierer meget. De fleste dage hilser nærmest alle, andre dage passerer man 5-7 i rap der ikke gør det?
I de her strenge kan man også se, at ganske mange siger, at de f.eks. ikke hilser på motorvej eller når de er tæt på andre trafikanter.
For friværdirytterne er det bestemt også en del af legen at hilse.
jul 2005
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 60 Svar: 1.043
Jeg vipper stilfuldt 2 fingre ud til siden i et "V" imens andre tager klør 5 op til skulderen og nærmest vinker (her er jeg nærmest ved at vælte af grin).
Hilser dog altid ! Og syntes også altid jeg bliver "hilst på"
Tror også nogle hilser men f.eks. iført sort læderdragt, sorte handsker og sort bike, er det måske begrænset om man ser det.
apr 2005
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 76 Svar: 2.079
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
føler mig bare lidt dum når andre ikke hilser igen.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 27 MC-er: 8 Emner: 30 Svar: 143
Men okay hvis jeg er igang med en overhaling med go fart bliver det heller ikke til det vilde
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.589
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 48 Svar: 598
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.016
Den mest brugte
Løfter hånden fra styret og viser håndfladen (lidt ligesom, hvis jeg skulle dreje til venstre - dog uden at strække armen ud )
Mit i et sving eller hvis trafikken kræver begge hænder på styret:
Nikker eller løfter de 4 fingre over styret, mens "tomman" stadig holder på styret..
Hilser ALTID - når der er overskud til det...
synes bare man skal holde godt fast i den tradition det nu er.
for det er sku skide hyggeligt når folk hilser... så kommer der sku altid et lille smil frem under hjelmen.
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 145
Det er dog en enkelt undtagelser. Folk uden hjelm hilser jeg ikke på.
Om jeg ville hilse på en køn pige blond pige med store kasser, som ikke har hjelm på, tør jeg ikke helt svare på ... måske ville jeg hilse af ren refleks !
dec 2005
Følger: 190 Følgere: 182 MC-er: 3 Emner: 203 Svar: 4.589
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 991
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 414
det er fordårligt c",)
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Udover det så er dem jeg møder gode til at hilse.
Sådan en lille ting som en kort hilsen, giver det af en eller anden grund lige et ekstra nap til at det er fedt at køre MC syntes jeg.
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 414
Tænk jeg havde virkeligt så ondt af mig selv over varmen at jeg tog mig i at tænke sådan....
/pia (der lover at vinke som en gal næste gang)
aug 2005
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 77 Svar: 2.025
Jeg var ellers sikker på at det var alle de fattige svin, typisk fra den sydlige del af københavn, der ikke kender til almindelig pli og opdragelse og derfor ikke kan finde ud af at hilse... ;-)
- Jaja jajajaja fordomme er der nok af...
Ej seriøst, tror nu ikke det har noget at gøre med penge eller hvor man er vokset op at gøre. Alle kan da, uanset om de aldrig har fået det fortalt, hurtigt se at det er almindelig kutyme at man hilser på hinanden. Nogle gider/ønsker bare ikke at hilse, men dem om det! Jeg hilser på alt! -også en knallert en gang i mellem og det dør jeg ikke af.
PS Er opvokset i vedbæk og har gået på Gl Hellerup gymnasium... hehe
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
jeg hilser altid hvis trafikken tillader det...
PS..Jeg er tilflytter, fra der hvor danmark er landfast med europa...
om folk hilser eller ej, er vel deres egen sag! rigtsvin, friværdi eller prioitering!
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Det forstår jeg ikke helt. Det er da nogle få måneder man IKKE kan brugen Mcen som transportmiddel.
Krigslund: "Jeg vipper stilfuldt 2 fingre ud til siden i et "V""
Nice! Lidt ligesom at kaste dubs. Det vil jeg også gøre om 1 UGE og 2 DAGE NÅR JEG FÅR MIT KØRT OG MIN KVÆRN!!!!
okt 2005
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 935
det sjove ved at hilser er at hvis man virkleig løfter armen højt til vejrs og fægter med den får man squ reaktion fra den modkørende så det gør noget
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 22 Svar: 446
Så hvis i møder een der peger af jer, så er det sikkert mig...
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
jun 2005
Følger: 95 Følgere: 93 MC-er: 1 Emner: 141 Svar: 3.388
Meeeeeen... Jeg har også ofte oplevet at folk ikke hilser på mig, når jeg kører uden følgeskab af andre motorcykler, og havde fået den triste tanke, at det var måske fordi de troede jeg var en knallert eller en for lille MC til at de gad spilde en hilsen på det. Så det glæder mig at læse, at der kan være andre grunde, som at det er for varmt, man er for rig eller fattig, er ved at dreje eller noget i den retning...
Så ses vi da bare derude...
aug 2005
Følger: 27 Følgere: 27 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 569
det der med at hilse..