{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

det der med at hilse.. {{forumTopicSubject}}

for lige at lave et friskt suplement til det andet emne om at hilse..

mig og nogle kami´er snakkede den anden dag om der er mange der ikke hilser.. vi tror simpelthen det er "de rige svin" og "dem med alt for mange penge fra hellerup osv. " (ja der rigtig gang i fordomne) som har kigget på mc men ikke rigtig har haft SÅ mange penge så de havde penge til det ved siden af den dyre villa og den/de dyre biler som prioriteres først.. og nu har de så fået råd - men de har slet ikke mc ånden.. de kigger bare på det som et transportmiddel som egentlig er ok sjovt.. legetøj.. slet ikke entutiaster som ós andre osv.

skal måske lige nævne at vi havde tømt det meste af et børnebadebassin af de oppustelige til 149 fra BR fyldt med bajere.. men der er nu noget om snakken...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det der med at hilse..
  • #1   12. jun 2007 Det er vel heller ikke andet end legetøj her i lille Danmark... Sådan opfatter jeg da ihvertfalde min.

Den kan bruges til transport nogle få måneder om året, ulig andre varmere lande, hvor den reel er et brugbart transport middel, og ikke kun legetøj smiley

• #2   12. jun 2007 det kan vel læses direkte ud af dødsfaldene hvor meget det er kommet på mode at køre motorcykel smiley

• #3   12. jun 2007 Tror intet det har med friværdi eller nyrige at gøre.

Jeg synes det varierer meget. De fleste dage hilser nærmest alle, andre dage passerer man 5-7 i rap der ikke gør det?

I de her strenge kan man også se, at ganske mange siger, at de f.eks. ikke hilser på motorvej eller når de er tæt på andre trafikanter.

For friværdirytterne er det bestemt også en del af legen at hilse.

• #4   12. jun 2007 Syntes også der er stor forskel i måden folk hilser på.

Jeg vipper stilfuldt 2 fingre ud til siden i et "V" imens andre tager klør 5 op til skulderen og nærmest vinker (her er jeg nærmest ved at vælte af grin).

Hilser dog altid ! Og syntes også altid jeg bliver "hilst på"

Tror også nogle hilser men f.eks. iført sort læderdragt, sorte handsker og sort bike, er det måske begrænset om man ser det.

• #5   12. jun 2007 jeg hilser for det meste osse, men jeg sætter sq ikke mit liv på spil for at gøre det... Jeg er en af dem som vinker meget entuastisk med både arme og ben smiley

• #6   12. jun 2007 hilser skam også altid.....!
    føler mig bare lidt dum når andre ikke hilser igen.

• #7   12. jun 2007 Erik har det på samme måde hehe smiley

Men okay hvis jeg er igang med en overhaling med go fart bliver det heller ikke til det vilde smiley

• #8   12. jun 2007 hehe stort set alle hilser på mig... gutter i skal bare have en blond manke og store kasser så kører det hehe

• #9   12. jun 2007 ...Erik " Sønderborg" S : Det behøver Du ikke at føle Dig lidt dum af-for måske har den ikke hilsende person lige fået lov til en sidste tur på mcén inden pantefogeden tager den med sig-når personen returnere tilbage ! YOU`LL NEVER KNOW !! Så bare på med MC VANTEN OG HILS GLAD VIDERE :0) Helle

• #10   12. jun 2007 Jeg hilser på 3 forskellige måder:

Den mest brugte
    Løfter hånden fra styret og viser håndfladen (lidt ligesom, hvis jeg skulle dreje til venstre - dog uden at strække armen ud smiley )

Mit i et sving eller hvis trafikken kræver begge hænder på styret:
    Nikker eller løfter de 4 fingre over styret, mens "tomman" stadig holder på styret..

Hilser ALTID - når der er overskud til det...

smiley

• #11   12. jun 2007 Tror skam heller ikke at det er nået der for mig til at stoppe med at hilse. da det er op til den enkelte person om de vil hilse eller ej..
    synes bare man skal holde godt fast i den tradition det nu er.
    for det er sku skide hyggeligt når folk hilser... så kommer der sku altid et lille smil frem under hjelmen.

• #12   12. jun 2007 Generalt hilser jeg osse altid hvis der er mulighed for det.

Det er dog en enkelt undtagelser. Folk uden hjelm hilser jeg ikke på.

Om jeg ville hilse på en køn pige blond pige med store kasser, som ikke har hjelm på, tør jeg ikke helt svare på ... måske ville jeg hilse af ren refleks ! smiley

• #13   12. jun 2007 Ja hehe selv Ha erne hilser når man møder dem... det er ellers ikke så ofte det sker synes jeg...

• #14   12. jun 2007 Jeg hilser sku også altid når jeg møder nogen om det så er med 1 finger på styret igennem et sving hvor der både skal bremses og skiftes gear smiley motorvejen og tanken hvis der køre en forbi.. misser det næsten aldrig, med mindre jeg lige sidder i mine egne tanker eller noget så sker det da jeg misser en enkelt mc'list..

• #15   12. jun 2007 Jesper ( Randers )
    det er fordårligt c",)

• #17   12. jun 2007 Jeg møder en rød cykel hver morgen der ligner lidt en pan European forfra pånær blinkene vist ikke er de samme, så kender ikke mærket. Som nu i 3 uger ikke har hilst en eneste af de gange jeg hilser på ham dvs. hver dag. Uanset om det er lige ud, lav hastighed eller andet.

Udover det så er dem jeg møder gode til at hilse.

Sådan en lille ting som en kort hilsen, giver det af en eller anden grund lige et ekstra nap til at det er fedt at køre MC syntes jeg.

• #18   12. jun 2007 Pyhhh - i går var det sååå varmt, og der var bare sååå mange MC'er på vejen, så jeg orkede ikke orkede at sidde og spejde efter nogen at vinke til...

Tænk jeg havde virkeligt så ondt af mig selv over varmen at jeg tog mig i at tænke sådan....

/pia (der lover at vinke som en gal næste gang)

• #19   12. jun 2007 Meget mystisk!

Jeg var ellers sikker på at det var alle de fattige svin, typisk fra den sydlige del af københavn, der ikke kender til almindelig pli og opdragelse og derfor ikke kan finde ud af at hilse... smiley ;-) smiley
    - Jaja jajajaja fordomme er der nok af... smiley

Ej seriøst, tror nu ikke det har noget at gøre med penge eller hvor man er vokset op at gøre. Alle kan da, uanset om de aldrig har fået det fortalt, hurtigt se at det er almindelig kutyme at man hilser på hinanden. Nogle gider/ønsker bare ikke at hilse, men dem om det! Jeg hilser på alt! -også en knallert en gang i mellem og det dør jeg ikke af.

PS Er opvokset i vedbæk og har gået på Gl Hellerup gymnasium... hehe smiley

• #20   12. jun 2007 Mystisk...jeg tilslutter mig lige Christian for jeg dør heller ikke af, at der engang imellem smutter en hilsen af til en knallert.
    jeg hilser altid hvis trafikken tillader det...
    PS..Jeg er tilflytter, fra der hvor danmark er landfast med europa...
    om folk hilser eller ej, er vel deres egen sag! rigtsvin, friværdi eller prioitering!

• #21   12. jun 2007 Hottentotten: "Den kan bruges til transport nogle få måneder om året, ulig andre varmere lande, hvor den reel er et brugbart transport middel, og ikke kun legetøj :)"

Det forstår jeg ikke helt. Det er da nogle få måneder man IKKE kan brugen Mcen som transportmiddel. smiley

Krigslund: "Jeg vipper stilfuldt 2 fingre ud til siden i et "V""
    Nice! Lidt ligesom at kaste dubs. Det vil jeg også gøre om 1 UGE og 2 DAGE NÅR JEG FÅR MIT KØRT OG MIN KVÆRN!!!!

• #22   12. jun 2007 hilser også altid , men situationen skal være til det, jeg hilser ikke rundt i sving og når jeg er ved at dreje.
    det sjove ved at hilser er at hvis man virkleig løfter armen højt til vejrs og fægter med den får man squ reaktion fra den modkørende så det gør noget

• #23   12. jun 2007 Jeg hilser osse altid, ikke noget "stilfuldt V" eller en hånd op i vejret som om jeg skulle stoppe på cykel - næeee... jeg peger på folk. Ligesom lidt ala, kør-nu-pænt- jeg- holder-øje-med-dig-agtigt. eller lidt som "hey, du kører sku da osse motorcykel, fedt nok" smiley
    Så hvis i møder een der peger af jer, så er det sikkert mig...

• #24   13. jun 2007 Mc kan man da køre hele året ? Jeg gør da ihvertfald, og jeg hilser på alt og alle, hvis kørslen tillader det. Langt de fleste hilser også igen.

• #25   13. jun 2007 Jeg er en af dem der vinker løs... Hvis jeg har hånden på koblingsgrebet, så nikker jeg meget voldsomt i noget der kunne minde om hjelm-headbanging....

Meeeeeen... Jeg har også ofte oplevet at folk ikke hilser på mig, når jeg kører uden følgeskab af andre motorcykler, og havde fået den triste tanke, at det var måske fordi de troede jeg var en knallert eller en for lille MC til at de gad spilde en hilsen på det. Så det glæder mig at læse, at der kan være andre grunde, som at det er for varmt, man er for rig eller fattig, er ved at dreje eller noget i den retning...

Så ses vi da bare derude...

• #26   13. jun 2007 Tror jeg vil begynde at springe op på tanken og vinke vildt når der kommer andre motorcykler:)

Kommentér på:
det der med at hilse..

Annonce