3.587 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Vognmand til transport af MC fra Italien Vognmand til transport af MC fra Italien

Hej
Jeg overvejer at tage en nyere italiensk elskerinde da min Guzzi er lidt træt.

Min nye kærlighed står hos en forhandler i norditalien men det ser lidt kompliceret ud at køre hende hjem, bl.a. pga bureaukratiet med at få nr plader.

Kender I vognmænd der med held transporterer MC'er fra italien til Danmark?

Jeg har ikke købt hende endnu, men vi skal på date i uge 40 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vognmand til transport af MC fra Italien
  • #1   10. sep 2018 Hvis du kunne finde din nye italienske elskerinde i Spanien så kender jeg en billig transportør derned. Han er iøvrigt dansk. Jeg gav 2500 for at få min herop hele vejen fra Malaga. Han henter i hele Spanien og hele vejen op til DK

• #2   10. sep 2018 Okay, det var da værd at overveje? Sagen er bare, at jeg jævnligt kommer i området sydvest for Padova i Italien pga arbejdet og derfor kan kigge "damene" ud gratis i fritiden

• #3   10. sep 2018 Jeg brugte www.uship.com da jeg købte min BMW i Sydtyskland smiley Så byder vognmænd hinanden ned i pris indtil du accepterer et bud..

• #4   10. sep 2018 @4 - har lagt op på fragtpriser... og fået et tilbud på 10.000.... joew, så kan jeg sgu ligeså godt køre derned og hente den med trailer

Men tak for linket, det vil jeg prøve

• #5   10. sep 2018 Prøv at ringe til Helge Lieberg i Bolderslev, tlf 41 41 61 77. Jeg mener han har hentet adskillige i Italy

• #6   10. sep 2018 Jeg endte på omkring 2800 fra Sydtyskland, til min bopæl på Sjælland. Det ville jeg ikke engang kunne gøre det for i benzin og bro smiley Det var også et polsk firma, som ikke rigtig forstod engelsk, men de havde transporteret min BMW sikkert, og de fik deres euro

• #7   10. sep 2018 Theman- sådant et firma kender jeg også, de leverede mit vildmarksbad fra Litauen "Bargeld am Lieferung".... men det virkede sgu!

Steen A tak for tippet, det vil jeg prøve

• #8   19. sep 2018 Tog?
    Eller en af de faste lastruter/vogne Italien <> danmark?

Det der vildmarksbad....hvor bestilte du?

• #9   20. sep 2018 @8 Vildmarksbadet fandt jeg på ebay.de, men endte med at købe direkte hos producenten, så kunne jeg prutte prisen lidt ned

https://www.arcticbad.eu/

• #10   22. sep 2018 Vil forhandleren sælg en brugt mc på italienske plader til eksport og ordne de nødvendige eksportpapirer? For brugte biler er det få, der gider pga bureaukratiet med den særlige brugtvognseksportformular. Problemet er, at sælger hæfter for de løbende afgifter indtil bilen bliver indregistreret i udlandet og det italienske motorkontor får besked om det fra uflandet...

• #11   23. sep 2018 @Theman - Uship er fandme smart, jeg har lagt transporten op bare for at se hvordan det virkede og endte med 560€ door to door i lukket bil.

@Richard, jeg skal se cyklen i første uge af oktober sammen med en italiensk kollega og ven. De vil gerne eksportere den men uden plader. Ser den ud som billeder og som de beskriver den skal der ryddes lidt op garagen snarest smiley

• #12   26. sep 2018 @Per T: Spørg for en sikkerheds skyld Daniele hos Stelvio:

[url:] http://www.stelvio.dk/main.asp

om de italienske regler for eksport af brugte mc'er er den samme, som italienerne indførte for biler i juli 2014. Og i så fald hvad du skal sikre dig, hvad den italienske sælger skal gøre papirmæssigt, for at du kan indregistrere den her. Bare så du ikke står med en cykel, du ikke kan få indregistreret i DK, fordi den ikke papirmæssigt er sluppet helt ud af Italien smiley

For biler er udfordringerne beskrevet flere steder på Nettet; de italienske regler - der interessant nok omtaler KØRETØJER, ikke kun biler – findes her, hvorfra de kan undersættes med Babelfish, Deepl, Google, Bing, whoever:

[url:] http://www.aci.it/i-servizi/guide-utili/guida-pratiche-auto/esportazione.html

For biler bruger Daniele og hans lokale kontakt i Italien en procedure, der erstatter/omgår det nævnte sædvanlige italienske ekportcertifikat. Hvis du løber panden mod en mur og VIL have den cykel hjem, kan du sikkert betale Stelvio for at ordne det for dig. – sikkert først senere på efteråret, når de ikke længere har sommertravlt med at sælge deres flotte biler og få dem på gaden smiley

• #13   28. sep 2018 Hej Richard
    Tak for rådet. Cyklen jeg har udset mig sælges gennem en forhandlerkæde der er vant til at eksportere biler, og jeg har en italiener med mig når jeg skal se vidunderet i næste uge, så jeg håber på det går igennem.

Det bliver sgu spændende at se hende... altså cyklen, italieneren er en mand

• #14   30. sep 2018 Det lyder jo godt Per, melder du tilbage, når du har handlet - eller ej? Især deres papirarbejde interesserer mig smiley

• #15   30. sep 2018 Hej Per T
    Hvilken forhandlerkæde er det, du fandt den hos dernede?.

• #16   20. feb 2019 Så kom den lille ny endelig hjem!

Det har været noget af en oplevelse, ikke mindst pga sælgers meget bureaukratiske tilgang. Jeg kan starte en hel tråd med dette.

Jeg endte med at benytte Chas Mortimer Ltd til transportopgaven. http://www.chasmortimer.co.uk/ De er yderst kompetente og prisen kan der ikke siges noget til heller. Mine bedste anbefalinger til alle der har en MC der skal hjem fra et europæisk land

profilbillede
  • #17   20. feb 2019 Godt, det lykkedes til sidst smiley

Og de italienske papirer? Hvordan fik du den eksporteret papirmæssigt ?

• #18   20. feb 2019 Hej Richard
    Det er en længere historie.... men det endte med sælger klippede pladen og jeg sender CMR brevet retur til sælger der så foretager "radiazione" på det lokale motorkontor og sender mig de originale papirer.

Det var bla noget af det der voldte kvaler (plus en meget bureaukratisk sælger) men jeg fik god hjælp af mine italienske kolleger - bla. en pige hvis kæreste arbejder på motorkontoret så en rigtig italiener historie

• #19   21. feb 2019 Er det CMR-brevet, der skal stemples el.lign. herhjemme, siden det ikke blot kunne afleveres dernede efter handlen?

En kontakt på et italiensk motorkontor lyder som "heaven sent" smiley - er på anden vinter på udkig efter en italiensk hjemmemarkedsmodel af en AR GTV eller Spider og har måttet alliere mig med Stelvio i Måløv. De taler sproget, har forstand på bilerne, har en lokal kontakt i Italien til bl.a. eftersyn - og vigtigst af alt har en procedure til at ordne eksporten enklere end med det officielle eksportdokument. Den procedure skal de så typisk forklare de lokale kontorer fra bunden, hver gang de skal have en bil ud fra en eller anden flække dernede, så det tager også noget tid smiley

Det fungerer, men gør nu alligevel arbejdet med at hente køretøjer dernede noget mere besværligt end i D fx smiley

• #20   21. feb 2019 Jeg skal kvittere for modtagelsen på CMR brevet som bevis for at jeg har eksporteret MC'en.

Jeg tror det sagtens kunne ordnes dernede med papirerne, men "Signore Saccardo" er meget emsig.... så derfor

Til gengæld har han serviceret Monsteren og smidt nyt batteri på - plus givet et års garanti og alle originale dele så alt i alt er det er jo ikke så ringe. Bare en skam jeg skal købe den både af Sacccardo og derefter lægge næsten det samme beløb for den ånssvage refleksplade bagpå for at køre i DK

• Haløjsa
    Haløjsa Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #21   28. jun 2019 Hvordan og hvorledes fungere det så med betaling af cyklen?? Ordner fragtfirmaerne det eller?. Og kontakter de selv sælger eller skal man selv have handelen igang med sælger samt betaling?. Hvad blev det samlet beløb på fragt samt de forskellige ydelser som fragt/stelvio skull have for opgaven..

• #22   1. jul 2019 @21 i mit tilfælde betalte jeg cyklen via bankoverførsel efter udfyldt salgskontrakt (på itaiensk!). Jeg bookede transporten telefonisk og fik en regning på transporten før de udleverede cyklen, den betalte jeg også via bankoverførsel.
    Jeg betalte €600 alt incl fra Brescia til Kolding. Og faktisk €100 billigere end den ungarske chauffør jeg først troede skulle have opgaven. Han havde dog ikke styr på CMR papirerne og jeg blev nødt til at annulere transporten

Kommentér på:
Vognmand til transport af MC fra Italien

Annonce