3.587 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
22 Svar
Vognmand til transport af MC fra Italien Vognmand til transport af MC fra Italien
Hej
Jeg overvejer at tage en nyere italiensk elskerinde da min Guzzi er lidt træt.
Min nye kærlighed står hos en forhandler i norditalien men det ser lidt kompliceret ud at køre hende hjem, bl.a. pga bureaukratiet med at få nr plader.
Kender I vognmænd der med held transporterer MC'er fra italien til Danmark?
Jeg har ikke købt hende endnu, men vi skal på date i uge 40
0 synes godt om
okt 2014
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 32 Svar: 323
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
mar 2016
Men tak for linket, det vil jeg prøve
maj 2004
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 192
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
mar 2016
Steen A tak for tippet, det vil jeg prøve
feb 2018
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 41
Eller en af de faste lastruter/vogne Italien <> danmark?
Det der vildmarksbad....hvor bestilte du?
mar 2016
https://www.arcticbad.eu/
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.128
mar 2016
@Richard, jeg skal se cyklen i første uge af oktober sammen med en italiensk kollega og ven. De vil gerne eksportere den men uden plader. Ser den ud som billeder og som de beskriver den skal der ryddes lidt op garagen snarest
maj 2008
[url:] http://www.stelvio.dk/main.asp
om de italienske regler for eksport af brugte mc'er er den samme, som italienerne indførte for biler i juli 2014. Og i så fald hvad du skal sikre dig, hvad den italienske sælger skal gøre papirmæssigt, for at du kan indregistrere den her. Bare så du ikke står med en cykel, du ikke kan få indregistreret i DK, fordi den ikke papirmæssigt er sluppet helt ud af Italien
For biler er udfordringerne beskrevet flere steder på Nettet; de italienske regler - der interessant nok omtaler KØRETØJER, ikke kun biler – findes her, hvorfra de kan undersættes med Babelfish, Deepl, Google, Bing, whoever:
[url:] http://www.aci.it/i-servizi/guide-utili/guida-pratiche-auto/esportazione.html
For biler bruger Daniele og hans lokale kontakt i Italien en procedure, der erstatter/omgår det nævnte sædvanlige italienske ekportcertifikat. Hvis du løber panden mod en mur og VIL have den cykel hjem, kan du sikkert betale Stelvio for at ordne det for dig. – sikkert først senere på efteråret, når de ikke længere har sommertravlt med at sælge deres flotte biler og få dem på gaden
mar 2016
Tak for rådet. Cyklen jeg har udset mig sælges gennem en forhandlerkæde der er vant til at eksportere biler, og jeg har en italiener med mig når jeg skal se vidunderet i næste uge, så jeg håber på det går igennem.
Det bliver sgu spændende at se hende... altså cyklen, italieneren er en mand
maj 2008
jun 2011
Følger: 13 Følgere: 26 MC-er: 1 Annoncer: 1 Emner: 10 Svar: 139
Hvilken forhandlerkæde er det, du fandt den hos dernede?.
mar 2016
Det har været noget af en oplevelse, ikke mindst pga sælgers meget bureaukratiske tilgang. Jeg kan starte en hel tråd med dette.
Jeg endte med at benytte Chas Mortimer Ltd til transportopgaven. http://www.chasmortimer.co.uk/ De er yderst kompetente og prisen kan der ikke siges noget til heller. Mine bedste anbefalinger til alle der har en MC der skal hjem fra et europæisk land
maj 2008
Og de italienske papirer? Hvordan fik du den eksporteret papirmæssigt ?
mar 2016
Det er en længere historie.... men det endte med sælger klippede pladen og jeg sender CMR brevet retur til sælger der så foretager "radiazione" på det lokale motorkontor og sender mig de originale papirer.
Det var bla noget af det der voldte kvaler (plus en meget bureaukratisk sælger) men jeg fik god hjælp af mine italienske kolleger - bla. en pige hvis kæreste arbejder på motorkontoret så en rigtig italiener historie
maj 2008
En kontakt på et italiensk motorkontor lyder som "heaven sent"
Det fungerer, men gør nu alligevel arbejdet med at hente køretøjer dernede noget mere besværligt end i D fx
mar 2016
Jeg tror det sagtens kunne ordnes dernede med papirerne, men "Signore Saccardo" er meget emsig.... så derfor
Til gengæld har han serviceret Monsteren og smidt nyt batteri på - plus givet et års garanti og alle originale dele så alt i alt er det er jo ikke så ringe. Bare en skam jeg skal købe den både af Sacccardo og derefter lægge næsten det samme beløb for den ånssvage refleksplade bagpå for at køre i DK
dec 2008
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
mar 2016
Jeg betalte €600 alt incl fra Brescia til Kolding. Og faktisk €100 billigere end den ungarske chauffør jeg først troede skulle have opgaven. Han havde dog ikke styr på CMR papirerne og jeg blev nødt til at annulere transporten
Vognmand til transport af MC fra Italien