{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Benzin {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen..
Jeg kører normalt med blyfri 92 eller 95..
Jeg tænkte på om jeg godt bare kan tanke 98 i stedet for? For at få højere oktan-tal, altså bedre forbrænding..
...og måske også hælde lidt Octane Boost i tanken..

På forhånd tak..
Falberg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin
  • #1   10. maj 2005 Ikke for at træde nogen over tæerne, men på en gs 500, så er det spild af penge

• #2   10. maj 2005 Octane Boost er noget THansen sælger til scooter drengene.
    Jo laver oktan-tal jo beder forbrænding har benzinen

• #4   10. maj 2005 Og der er som regel også fandens langt mellem stationer der sælger 98............... så hvem gider at køre de ekstra kilometer for det !

/Thomas

• #5   10. maj 2005 På alle motore giver det bedre forbrænding/heste hvis tændingen ligger så tæt på tændingbanken som muligt. det vil sige på nogle af de lidt større cykler/biler MED elektronisk tænding kan det faktisk nok give et par Hk at køre med eks. 98 oktan kontra 95. for banke sensoren vil konstant justere tændingen så den ligger så tæt på tændingsbanken som muligt.. men når det er sagt er det nok ikke meget man kan mårke til det når vi kommer der til...
    Vh. Henrik T..

P.s. Glem det på den der falberg.. snakkes:)

• #6   10. maj 2005 Tak for alle svarene..
    Havde nu heller ikk selv lige regnet med at det ville give noget som helst.. der var bare lige en kammerat der nævnte det fordi han havde gode resultater med det inkl. octane boost, og så ville ham og jeg lige ha' løst mysteriet.. og det er jo så hermed løst:-)

Mvh Falberg

Kommentér på:
Benzin

Annonce