{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.236 visninger | Oprettet:

Ny VS gammel mt09 {{forumTopicSubject}}

Hej med MC tosser smiley

Har nogen af jer erfaringer med. Både den gamle og den nye mt-09?
Jeg skal højst sandsynligt have en her til efteråret, men jeg kan ikke beslutte mig til om jeg skal købe en helt ny, eller en brugt årgang 14/15?
Designer er jo individuelt, men jeg ville godt høre lidt erfaringer i forhold til kørestil, topfartsbegrænser på de nye modeller osv. Jeg har prøvekørt den gamle model flere gange, men ikke den nye endnu. Jeg elsker den gamle for at være så kontant og hidsig, men er den nye også det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny VS gammel mt09
  • #1   2. sep 2018 Topfart begrænsningen er i hvert fald ligegyldig. Det er SÅ sjældent at man kører 200 på den.

  • #2   2. sep 2018 Affjedring og bremser er væsentligt forbedret på den nye, dog stadig ikke i top, med mindre du køber SP modellen, den er stadig lige så glad for at lette forhjulet smiley

  • #3   2. sep 2018 Brian; det er rigtigt, men hvorfor har de overhovedet begrænset den? Og er det besværligt at fjerne denne?

  • #4   2. sep 2018 Phillip: sp modellen bliver for dyr syntes jeg smiley


  • #5   2. sep 2018 Har købt en overgemt 2017 model her i april, synes ikke den er så voldsom med forhjulet som mange skriver, men husk på at der er tc og 3 kører programmer på de nye, samt Quickshift og slipperkobling, gav ca 111000kr for min uden udstyr,derfor valgte jeg en ny fremfor en måske 4 år gammel til måske 85000-90000. De nye har 5 års motor garanti, som jo også er til plus siden. PS mener ikke 2017 modelen har begrænser i 6 gear, som dem fra 2018.

  • #6   2. sep 2018 ANER ikke hvorfor de har begrænset topfarten... Måske for at den kan kører på billigere dæk smiley
    Synes at som spritny så SKAL sp versionen vælges... Den var blandt de sidste 3 inden jeg valgte min duke790 smiley


  • #7   2. sep 2018 Mhmm Duken er fed, men jo også 40000 mere, synes ikke der er ret meget der kommer i nærheden at MT 09 til de 111000 jeg gav for min, skulle da lige være Z 900, som mangler en del udstyr i forhold til MT, men jo smag og behag.

  • #8   2. sep 2018 Brian: er der SÅ meget forskel på den almindelige og sp versionen?

  • #9   2. sep 2018 z900 var den første jeg sorterede fra. derefter mt09. De er begge "tunge" at danse med.
    Street tripple er noget sjovere. Men den lethed som duken repræsenterer sammen med den komplette elektronik pakke gjorde at mit valg blev orange..... Det er den sjoveste mc jeg har kørt pt


  • #10   2. sep 2018 Jeg syntes bare at 40k er meget at give ekstra, når. Køreglæde for mig, nok vil være den samme smiley mt-07 er også sjov, men den er en kende for lille til at jeg vil syntes den vil være en maskine jeg vil beholde i længere tid.
    Kawa z900 har jeg også overvejet men ikke prøvet endnu. Alternativt bliver det en ældre street eller speed triple, men så skal jeg næsten betale det samme som for en helt ny mt-09 smiley


  • #11   2. sep 2018 For mig er køreglæden 100% sikkert ikke den samme. Men hvis mit behov havde været daglig pendler og eller mange længere ture, så havde jeg skåret ned på smilet og opprioriteret komfort. Økonomisk findes der MANGE klogere valg end Duken smiley

  • #12   3. sep 2018 Jeg var ude at prøve køre Suzuki gsxs 750 den er sgu ikke helt dum

Kommentér på:
Ny VS gammel mt09

Annonce