Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken lader
  • #1   29. aug 2018 Hvis dit batteri er fint, så bare den billigste.. De dyre kan lidt mere, især hvis dit batteri er dårligt..

• #2   29. aug 2018 Jeg bruger denne smiley

profilbillede
  • Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
    #3   29. aug 2018 Jeg tror det er lidt dårligt fordi når den har stået et par dage blinker den for lav spænding på lader stikket

• Rune C
    Rune C Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 5
    #4   29. aug 2018 Henrik
    Den du har der kan den “lave” batteriet igen hvis det er lidt dårligt?

• #5   29. aug 2018 jeg tror dit batteri er dårligt og ikke kan modtage spændingen, desværre..

• #6   29. aug 2018 Jeg har en Techmate Optimate 4 der med lidt held kan genoplive et dårligt batteri, ved bla at desulfatere det.. Den må du gerne låne, hvis turen går omkring Struer engang..

• #7   29. aug 2018 Den lille der bruger jeg til MC’en over vinteren, den har ikke alverdens smarte programmer, men har en større en jeg bruger til bilen som bla har et recond program som nok er det du tænker på. Den har også en supply funktion som kan sparke liv i et batteri hvis det er så langt nede at det alm program ikke vil slå i gang.

Men tænker at du enten har et dødt batteri, eller noget der står og aflader det. Har du prøvet om det holder spændingen over et par dage hvis du kobler det fra cyklen?

• #8   29. aug 2018

profilbillede
  • #9   30. aug 2018 Jeg har en CTEK MXS 3.8, den går fint til havetraktor, MC, båd, bil og min gamle MF35 Diesel..

https://www.thansen.dk/vaerktoj/batterilader/batterilader-ctek-mxs-3.8a/n-1226761697/pn-623788363

• #10   30. aug 2018 Er dit batteri dårligt, så er der ingen vej tilbage. Din lader kan ikke gøre et skod batteri som er slidt, eller har en indre kortslutning, til at være i topform igen...

Du kan ik forudse pludselige indre kortslutninger og små blybatterier er sarte. Det kan ske på en tur imens du kører, eller over vinteren. Når som helst!

Du kan med held lade et dårligt batteri op igen der ikke er kortsluttet indvendigt, men så intet sikkert når du er ude på vejene og skal hjem igen efter stop!

At du kan rejse et batteri fra meget lav volt til 12 volt også det kan “lidt” er ikke nogen trøst. De holder ikke 13,2 volt hvilespænding, men nærmere 12,2 deromkring..Har selv midstet mange mc batterier, pga indre kortslutninger. Det bare at skifte mærke til man får noget der virker for en. Lige Pt har jeg de bedste erfaringer med lukkede syrebatterier fra Exide efter flere år.

De billigste batterier er mere skrøbeligt konstrueret - du kan være heldig, men min erfaring taler sit eget sprog og de knap så gode...

Jeg har selv både optimate 4 og ctek xs 0.8.

Optimate var brændt af indvendigt da jeg købte den (lettere brugt, så ny ud i æsken osv) og jeg måtte selv reparerer PCB’en. Den er sart den lader, hvis man roder forkert med program setting!

Ctek’en er smartere, da den kan vedligeholdelsesoplade en lang periode. Optimate stopper med at lade, når det er opladt (men har mere display) de bare ikke rigtig i handlen mere og meget dyere end Ctek der fylder mindre.

Så Ctek XS0.8 og Exide Akku, det min anbefaling...

• #11   30. aug 2018 Jeg er vældig glad ved min Ctek XS 0.8, som der også er nævnt tidligere - og både havetraktor og MC er også glade for den.

• #12   30. aug 2018 Hmm.. Er det vigtige ikke bare at vi ikke vælger en almindelig bil lader til jobbet..
    smiley
    Slog lige efter i manualen til min cTek 3,6 at MC batteriet lader den kun med mellem 0,4 - 0,8 A smiley
    Købte den kun fordi jeg lærte på den hårde måde at en bil lader ‘Steger’ MC batteriet over tid..
    smiley smiley smiley
    Efter den oplevelse i 08, - har jeg ikke skiftet batteri siden..
    smiley

profilbillede
  • #13   31. aug 2018 Hvad fanden Henrik, har du en MANUAL liggende? Og du LÆSER i den????

Er du ikke en rigtig mand? smiley smiley smiley

Kommentér på:
Hvilken lader

Annonce