1.351 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 41 Svar

Rasmus V
Rasmus V
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

A til B A til B

Står og skal bruge noget at komme fra og til skole på, har ca 1.5 km. Jeg har bil kørekort, og det meste at turen forgår på stier, undtagen 300m på vejen ca. Noget i kan anbefale? Må godt være lidt sjovere end cyklen smiley

Har kigget på at få fat i en bette pocketbike, som kan trækkes de sidste 300m. Ellers er der nogle der har andre forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  A til B
  • #1   27. aug 2018 Huh?
    Vil du købe en pocketbike og så trække de sidste 300m hver dag? Hvis du alligevel skal køre ulovligt på stierne på en pocketbike, kan du vel bare køre ulovligt de sidste 300m også eller hvad?

• #2   27. aug 2018 Hvis du vil køre på et stisystem på en "bette pocketbike" vil jeg anbefale dig at søge hjælp, og helst i det psykiatriske system! Det er jo lige præcis typer som det du repræsenterer der ødelægger det for flertallet! Skam dig, hvis du kan finde ud af det, jeg tvivler!

• #4   27. aug 2018 Tom: Det kan være, at vi ikke forstår spørgsmålet....
    Mark: Det der er både fascinerende og dybt bekymrende synes jeg. Og om du har skabt sådan et monster smiley der, eller at du giver rådet videre til en som har til hensigt at bruge den i offentligheden, der er mest bekymrende ved jeg ikke helt....

• Rasmus V
    Rasmus V Tilmeldt:
    maj 2018

#5   27. aug 2018 Det jeg spørge om er om i har forslag til et køretøj der ikke er en cykel, til og fra skole. Jeg har selv tænkt på en pocketbike på sti systemer, og trække den det sidste stykke, hvor det forgår ved vejen.

• #6   27. aug 2018 Jamen det er ikke lovligt at køre på pocketbikes. Heller ikke på stisystemer....Og går det galt, er du helt på skideren rent forsikringsmæssigt....Ved du ikke dette?

• Rasmus V
    Rasmus V Tilmeldt:
    maj 2018

#7   27. aug 2018 Nej er ikke helt klar over lovgivningen ang pocketbike, derfor jeg spørger til råds også smiley

• #8   27. aug 2018 Du må køre på enten en knallert eller 45-scooter som det eneste.

• #9   27. aug 2018 Rasmus: Ok, godt ord igen.....Jeg er kommet mig over det oprindelige chok....Men jeg er altså ret sikker på, at du ikke kan få sådan en forsikret. Og som #8 skriver, at det eneste som er lovligt er 45 og alm knolli smiley
    Men en Honda Dax er da osse federe end en pocketbike. Og Daxen kører du bare med inde på skolen og ungår at få den bøffet. Så kan du køre mellem klasseværelserne osse....hva?! Blændende ide, hvis jeg selv skal sige det....
    Hvis du ikke er til blær på en fed og flot Dax, hvad så med et løbehjul med strøm, det kan du køre hele vejen på.

• #11   27. aug 2018 Mark B fortæl mere , det lyder da for vildt , sådan en vil jeg da gerne have

• Rasmus V
    Rasmus V Tilmeldt:
    maj 2018

#12   27. aug 2018 MT! Hvad er prisklassen på sådan en dax? Har lige set billeder af den, og den ser skuda enligt pisse fed ud.

• #13   27. aug 2018 Aner ikke prisniveauet. Men det skulle desværre ikke undre mig om det er højt....

• #15   27. aug 2018 En original Honda Dax i nogenlunde stand, koster sikkert over 20.000. køb nu bare en billig knallert/scooter, sørg for at den er lovlig, og få den forsikret. så kan du spare sammen til et motorcykelkørekort, så kan du komme ud og køre, når du har det i hus smiley

• #16   27. aug 2018 20.000,- og op

• #17   27. aug 2018 Mark ?

• #19   27. aug 2018 #12 Hvorfor ønsker du dig ikke bare en til din konfirmation, det varer vel ikke mere en tre-fire år før det er tiden smiley

• Rasmus V
    Rasmus V Tilmeldt:
    maj 2018

#20   27. aug 2018 Tom det nu mere 6 år siden smiley Mc kort er planlagt til næste år når jeg bliver 21 smiley Tænker det bliver en gammel knallert eller scooter, 20.000 er lige i overkanten smiley

• #21   27. aug 2018 Haha... men okay det også 15000cm du skal køre.

Hvad med stylter på hjul?

• #22   27. aug 2018 #20 Er det ikke spild af penge og tid at tage et kørekort, når du allerede har planer om at køre på et ulovligt køretøj på steder hvor du ikke må køre?? Tror du ikke at det med den begavelse bliver pænt op ad bakke at bestå både en teoriprøve og en praktisk køreprøve???

• #23   28. aug 2018 http://www.skyteamdanmark.dk/

• #24   28. aug 2018 Hvorfor vil du vente til du bliver 21 med MC kort? ??

• #25   28. aug 2018 0# jeg ville kigge efter noget dax, eventuelt noget kopi som 23# har linket til.
    Har haft en i 125cc udgave fra https://www.daxshoppen.dk/ som også er kopi maskiner, og var da en sjov lille maskine at køre kortere ture på.

• #27   28. aug 2018 1.500m....
    Cykler du med en gennemsnitsfart på 15km/t tager det 6 min. En motor når ikke engang at blive driftsvarm på så kort tid.

• #28   28. aug 2018 Veteranknallert siger jeg bare - det giver også respekt nede ved grillen smiley

• #30   28. aug 2018 Her er et udvalg af køretøjer, som vil være passende til dit behov smiley
    https://www.seniorland.dk/shop/transport/el-scootere/c-24/c-84

profilbillede
  • #31   28. aug 2018 Shit du er en flabet provokatør tom.

Søg hjælp

• #32   28. aug 2018 Jeg er ikke snobbet.

Synes spørgsmålet er stillet det korrekte sted, hviss man ser bortset fra de gængse brugere på stedet.

Jeg vil anbefale dig at købe en 30km knallert.
    De kan tunes til morskab uden straffen er mere end 1500kr for tuning, og det går ikke ud over dit kørekort til bil
    (I modsætning til pocketbikes og 45 knallerter som koster kørekortet)

Du kan få en betinget frakendelse af retten til at køre knallert.

Du skal formentlig have et knallertbevis før du må kære knallert 30 eftersom du ikke var blevet 18 i 2013.
    Men det er billigt.

De tager ikke længere de ulovlige dele på knallerterne hvis man bliver snuppet.
    Det har de ikke tid til.

Man får den retur med besked om at næste gang destruerer de hele møllen hvis man kører på en der kan køre 43.
    Uanset om det er en vens.

Men de kan være sjove med et 70cc cylinder til 650kr og en udstødning til 600kr. Så hedder det 7hk på en lille prut af en cykel med motor.

Som SKAL køres på stierne og ikke larmer synderligt hvis du kører med regulær luftfilterkasse og en godkendt type udstødning som gianelli go

Spændt på hvad du ender ud med til dit behov smiley

profilbillede
  • #34   28. aug 2018 #31 Du kan mene hvad du vil om mig, men at du så kommer med "gode råd" til en knægt om hvordan han kan føre sig frem på stisystemet med stor hastighed (dem med barnevogne og lignende skrammel må så holde sig væk, det er da klart!!) siger så meget om dig at jeg slet ikke behøver at sige hvad jeg mener om det smiley

• #35   28. aug 2018 Med det behov ville jeg tage min segway smiley

• #36   28. aug 2018 #34
    Har da intet sagt om at køre hensynsløst.
    Du forstår virkelig ikke hvad der foregår for øjnene af dig
    Har du overvejet hvorfor du er så alene med din kommentar stil?

Som sagt

Søg hjælp.

For dine omgivelsers skyld

• #37   28. aug 2018 #36 Hvis du mener at det er normalt at køre på pocketbikes, scootere eller andet motoriseret på et stisystem (som jeg i min uvidenhed antager er for folk på gåben, børn der skal i skole, som trådstarter!! og andre der ikke regner med at skulle springe for livet) så er der vist flere end mig der burde "søge hjælp for omgivelsernes skyld"!
    Og hvad angår min "kommentarstil" så får åndsvage spørgsmål min ærlige mening, hvis du ikke kan lide den, så er der ingen der tvinger dig til at læse den, nøjagtigt som jeg ikke behøver at være enig med dine synspunkter!

• #38   28. aug 2018 Prøv lige at læse brugerbetingelserne engang mester.
    Der er grænser for hvad du må skrive.

At du antager det værste er ingen overraskelse.
    Du har malet fanden på væggen more often than not, så længe jeg kan huske jeg har læst dine harceleringer over alt det du, som oftest, og sjovt nok, ikke kan begribe...

• #39   28. aug 2018 Mens jeg tager ud og kører hensynsløst.
    Så kan du skrive et brev til ekskonen og spise en hotdog mens du skammer dig over din fedme?

Er det sådan her skal være herinde?

• #40   28. aug 2018 #39 Du har sikkert ret, om ikke andet er du da et glimrende eksempel på det høflige og venlige sprog du efterspørger! Så hvis vi kårer dig som "vinder", er du så glad?? Jeg gider ikke den her mere, så smut du bare ud på cykelstien på din scooter, god tur.

• #41   28. aug 2018 Tom
    30 knallerter skal i følge loven køre på cykelstier

Man kan så diskutere rådet om at tune

Hvis det var knallert for 1,5km*2 havde jeg nu bare købt endten en billig tante Hansen
    Eller en ældre fz50, puch maxi og holdt den lovlig smiley

• #42   28. aug 2018 #41 Det ved jeg godt, men nu handler tråden om at køre på stisystemer, og der er vist områder der har alle de problemer der findes med det, så dumme mig synes ikke rigtigt at det er smart at opfordre til mere! Den med cykelstien var jo netop møntet på en der hører hjemme der, nu han skulle ud at køre smiley

• #43   28. aug 2018 Puch Maxi?
    Trædecykel?

Det må da alt andet lige være noget af det billigste rent økonomisk.

• #44   28. aug 2018 I storkøbenhavn har vi systemer af cykelstier
    Dem kalder vi stisystemer.

Ja man har problemer med at folk kører som du taler.
    Gad vide hvor de har det fra.

De samme assholes der kører tæt op i røven på en fordi man har lanesplittet forbi dem.

Leger med ens liv. Man sku ha lov at holde dem en pistol for panden, så de kan lære hvorfor proportionalitetsprincippet er en ting.

https://youtu.be/wGgGC26bkTs

• #45   29. aug 2018 Gad vide, om en eneste af os, som er aktive herinde overholder ALLE regler HELE tiden tiden?
    Nåmen Rasmus du finder nok ud af noget. Der er da forslag nok til noget inspiration, hva? Fra løbehjul over segways, el-scooter, Dax og tunede knallerter til skyteam.

• #46   29. aug 2018 To ud af tre der kører i trafiken er rablende galninger , som regel ham der kører bag mig og så ham foran smiley

• #47   30. aug 2018 jeg har en fin Suzuki fz50 du kan købe står på Vestsjælland

Kommentér på:
A til B

Annonce