{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.545 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Første MC? (Stort kort) {{forumTopicSubject}}

Godaften

Jeg vil når jeg bliver 24 i starten af næste år, tage stort kørekort til MC.
Hvad var jeres første store MC, og hvad vil i anbefale?

Budget omkring 40-50.000, gerne under.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første MC? (Stort kort)
  • #1   27. aug 2018 Jeg vil anbefale at du køber den mc du bedst kan lide uanset HK og CC, og passe godt på dig selv ved at køre forsigtigt og forsvarligt. Jeg købte en Suzuki GSXF 750 dagen efter jeg fik kort.

• #2   27. aug 2018 Jeg havde en gammel tung jernhest fra 70´erne som min første
    GS750 , den kan jeg ikke anbefale smiley

Hvilken stil mc kan du lide? Racer, Chopper, Cruiser, Touring....?
    Jeg vil ikke anbefale en racer, de lægger op til en kørestil der kræver noget rutine..

• #3   27. aug 2018 Min første “store” mc var en CX500.

Uden at kende til hvilken stil du er til, så vil jeg anbefale en mellemklasse med med 60-7xhk.
    Et passende bud kunne være en bandit 600/650. Så er du kørende på en rimelig stabil mc.

• #4   27. aug 2018 Min første var en K7 GSXR 750

• #5   27. aug 2018 Ha, min første "store", var en Suzuki DR 650 Dakar. Selve modellen, er måske ikke så meget at anbefale. Men da jeg godt kan lide de høje maskiner, så vil jeg anbefale en Honda Transalp, Africa Twin, eller måske en Yamaha Teneré smiley ...

• #6   27. aug 2018 Jeg kan anbefale Honda VFR 750 eller 800. Dem kan du nemt finde til 30-50.000 kr. alt efter årgang og om det skal være med eller uden elektronisk indsprøjtning. Jeg købte min for et par uger siden, og er meget tilfreds. Man sidder godt på den og virker rimelig letkørt efter min vurdering. Den trækker desuden godt med de ca. 100 HK.

• #7   27. aug 2018 Så du klar til langtur: https://www.dba.dk/honda-transalp-xl600v-600/id-1046521511/

• #8   27. aug 2018 Og skal det være helt stort, så kan du også finde en Suzuki Bandit 1200cc, til omkring de 50.000,-

• #9   27. aug 2018 Yamaha XJ 900 også. Række 4 med omkring 90 heste, godt moment og kardan. Dét nice! En lækker maskine, som du også kan kigge efter, er en 1996 og frem, Yamaha TDM 850
    https://www.123mc.dk/brugt/mc/yamaha/tdm-850/til-salg/129118
    Og det er med gode potter, som giver lidt fed lyd

• #10   27. aug 2018 Min første er en gsxr 600 Srad, fin begynder maskine synes jeg, den er iøvrigt til salg smiley

• #11   27. aug 2018 En CB600F hvis du kan finde den til prisen - det er nogle ret sjove maskiner. Kører pt selv på en '98er, og der er masser af sjov!

• #12   27. aug 2018 Min den første store mc blev en cbr1000f fra 87...
    Ikke ideel....
    Til gengæld så var min kammerat glad for sin z750'er
    Tættere på en anbefaling her fra, kommer du ikke... God vind.

• #14   27. aug 2018 Mine cykler i rækkefølge:
    Honda CB750F fra 79
    Kawasaki GPZ1000RX fra 87
    Suzuki GSXR750 fra 00 har den stadig
    Yamaha XS400 Seca fra 84
    Kawasaki ER-6N fra 09
    Yamaha MT-09 fra 16 har den stadig
    Yamaha XJ6 Diversion 09 har den stadig

du skal først finde ud af, hvilken type motorcykel du vil have, og det kommer af hvilken type motorcyklist du tænker dig at blive. skal det være sjov? skal det være langtur? skal det være hygge? eller skal det være eventyr?

jeg kan vamrt anbefale som det er skrevet, find en cykel med mellem 40 og 75 hk, de tager ikke så nemt røven på nybegyndere. evt. køb en du ikke bliver helt så ked af når du vælter med den, og spar sammen til den næste, for du skal næppe forvente at have den samme cykel i mange mange år smiley

• #15   28. aug 2018 Ligesom flere har skrevet, så find den stil du er mest til. Tempo er racer, eller som migselv en cruiser. Min er en Suzuki VZ 800. Omkring små 52 hypper og med 200 kg ikke for tung at starte på. Du sidder lav og godt.
    Prøv dig frem. Med en VZ800 eller Intruder går du ikke gal i byen, de ligger mellem 35- 80.000 for de nyeste.
    Skriv, hvad du finder.Og husk " Beinhard wie Ein Rocker "

• #16   28. aug 2018 Og når du så er færdig med at læse alle svarerne her, så er med garanti først i tvivl om hvad du skal vælge smiley

• #17   28. aug 2018 købte en Yamaha R1 som første cykel, er dog endt med en mere ryg venlig Kawasaki Z800.

Køb den du er forelsket i smiley

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2018

#18   6. sep 2018 Jeg glemte helt at jeg havde skrevet herinde, det må i undskylde! smiley
    Men mange tak for alle jeres gode forslag. Jeg må kigge lidt nærmere på det, og finde ud af hvad jeg godt kan lide, da jeg har lidt svært ved at finde ud af det.

• #19   7. sep 2018 .. Og hvilken type motorlyd/gangkultur, kan du godt lide? Jeg er slev pjattet, med den mere "mekaniske" oplevelse, som 1 eller 2 cylindere (ellers Hondas v4) giver. Er du til høje omdrejninger og en eksplosiv accelration, eller mange cc og massivt bundtræk og "lave" motor omdrejninger?

• Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    aug 2018

#20   7. sep 2018 Jeg må nok indrømme, at jeg er lidt vild med den de kører på i SOA, altså Harley Dyna eller hvad den hedder, men kan ikke se mig selv på noget i den stil.
    Men som sagt, jeg må undersøge det noget mere. Der er trods alt også et halvt års tid endnu smiley

• #21   7. sep 2018 Du må ud til div. åbent hus smiley

Jeg er gået fra street og sport til cafe racer.. smiley Men tiden på motorcykel er også mindre med et lille barn, og så er der bare noget hyggeligt ved at starte den gamle BMW op, og tage ud og få en is

Kommentér på:
Første MC? (Stort kort)

Annonce