{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

, ,
, ,
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Begynder MC GS500E eller SV650 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at købe mig min første mc. Jeg har kigget lidt rundt og fundet ud af at ovenstående er to gode begynder mc'er.
Som jeg kan se vil fordelen ved at købe en SV650 være at jeg har noget jeg kan køre på i længere tid inden den bliver kedelig.
Mens GS500 også er en fin cykel, som er noget billigere, både i pris og forsikring. (har ingen ancinitet).
Som jeg ser det kunne jeg forestille mig at købe en 500 og så opgradere senere.
Mens jeg måske kan vente flere år med en SV650.
Det der også er i det, er at jeg måske godt kunne tænke mig at køre chopper senere hen, men tror det måske er meget godt lige at lære at køre ordentligt på en almindelig mc først.
Har i nogle råd?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder MC GS500E eller SV650
  • #2   2. jun 2007 Jeg vil til enhver tid anbefale at starte på en GS500 eller lignende motorcykel for at få noget arfaring under vingerne inden man bevæger sig op i kraftskalaen. Grunden er den lave vægt og de relativt begrænsede kræfter, der dog ikke er helt bovlamme, som gør denne type mc let at køre under de fleste forhold.
    Køb en brugt og du vil få næsten de samme penge igen, når du sælger.

• #3   2. jun 2007 ->michel H
    Nu kører jeg selv på en mc med V2'eren fra SV og vil ikke anbefale den som startmotor. Den har for hurtig acceleration til en nybegynder - imo skal man starte stille og roligt på en mc med overskuelige kræfter, men som stadig sagtens kan følge med i dagligdagstrafikken, så man ikke føler sig presset bagfra. Der mener jeg standard 500cc-klassen er yderst velegnet.
    Jeg startede selv på en '84 GS450 og gav 20k, 6 år senere blev den solgt for de samme 20k.

• , ,
    , , Tilmeldt:
    jun 2007

#7   2. jun 2007 Hej tak for alle de mange svar. Lige for at få alderen på plads så er jeg 25år.

Jeg ved godt det er to vidt forskellige maskiner og de slet ikke kan sammenlignes.
    Jeg kan forestille mig at hvis man køber en SV650 vil man kunne have den flere år, så det vil være en fordel. Dog er den pænt dyr for mig i forsikring. (skal dog lige undersøges nærmere)
    Fordelen ved en GS500 er at den er billigere at købe og forsikre. Ulempen er dog at jeg kan forestille mig at den hurtigt bliver noget kedelig at køre på.
    Når jeg har kørt lidt kunne jeg godt forestille mig at jeg måskel lidt hellere vil over og kører noget mere chopper agtigt/ cruise eller hvad man nu kalder sådan noget. Så jeg er lidt i vildrede om hvad jeg skal købe.

• #8   2. jun 2007 Vil nu mene en GSer også er en TWIN! (.... men mit valg ville da absolut være SV'eren ... er jo til TWIN motorer ....)

• #9   2. jun 2007 SV helt klart eller måske en 400 ccm racer, honda / kawa / skrusuki ? det er også fine begynder bikez

• #11   2. jun 2007 GS'eren er uden tvivl en god begynder MC. man lærer hurtigt at køre MC på sådan en, og får meget ind på rygradden hurtigt. Man skal ikke rigtig tænke over hvordan man kører den. Men mange oplever også at de hurtigt vokser fra den. En SV er ikke en farlig maskine, men den er da kraftig, men leveringen af kræfterne kommer jævnt, ikke eksplosivt, og derfor tør jeg godt anbefale den som begynder.

• #13   2. jun 2007 Nu får jeg sikkert høvl som sædvanlig. En GS 500 er en god gennemprøvet maskine, men min helt egen personlige mening er at den er vildt kedelig og at man rigtig hurtig kommer til at kede sig på den. Jeg ville vælge SV'eren, det er en fed maskine og den laver sgu heller ingen numre med dig. Har du prøvet begge 2?

• , ,
    , , Tilmeldt:
    jun 2007

#14   2. jun 2007 Tak for svarene, der er ikke andet at gøre end at gå ud og kigge lidt rundt, men klogere blev jeg da.
    Er nemlig noget i tvivl om jeg skal vælge en almindelig mc eller en cruiser, istartern troede jeg nemlig at det ville være for meget at begynde med en cruiser, men kan høre at det kan man sagtens.
    Men jeg må ud og kigge lidt rundt, tak for alle svarene.

• #15   3. jun 2007 Du kan sagtens starte på en cruiser/chopper. Godt nok er mange af dem tunge som et ondt år, men pga måden man sidder på, er de relativt nemme at tumle med ved lav fart. De har normalt ikke de bedste køreegenskaber, men man tager jo nok heller ikke på Sturup på en chopper.
    Suzuki VZ800 er en fed chopper til meget rimelige penge:
    (link fjernet)

• Jesper R
    Jesper R Tilmeldt:
    okt 2004

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 97
    #16   3. jun 2007 hvis du vælger en suzuki skulle den kunne forsikres billig ved IF (link fjernet)

• , ,
    , , Tilmeldt:
    jun 2007

#17   3. jun 2007 Hej jeg må lige kigge lidt nærmere på de cruiser/choppere. Hvis man senere hen vil ændre lidt på en cruiser er der så noget man skal have i baghovedet.
    F.eks. syntes jeg bredt bagdæk, med sådan en lille skærm over, og tilhørende lille sæde er fedt. Er det noget man senere kan få lavet om.
    Eller hvis jeg vælger en cruiser, bør jeg så i starten bare købe en standart og så lege lidt med den, for senere hen at skifte over til en større når man har mere erfaring.

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #18   3. jun 2007 Cruisere er de nemmeste mc'er at køre overhovedet, tog mit mc-kort på en og må sige at de er yderst ukomplicerede at køre. Så hvis du er mest til cruisere/choppere er der ikke nogen grund til ikke at købe en sådan til at starte med!
    Af de to nævnte modeller, er der som andre også har nævnt, stor forskel i SV'erens favør. GS'eren er en fin mc, men fun-faktoren på SV'eren er langt højere!
    Bare min ydmyge mening!

Kommentér på:
Begynder MC GS500E eller SV650

Annonce