{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A1 125 cc reglen
  • #1   24. aug 2018 Joh, nu skal du bare høre min dreng, siger ham her og vennerne smiley


    profilbillede
  • #2   24. aug 2018 Fordi det ville være fuldstændig uansvarligt at sætte en 18 dreng op på en 150ccm mc med hele 13 hk !! smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #3   24. aug 2018 Det er uvæsentligt - det er en EU regel.

  • #4   24. aug 2018 #3 Nej, i mange andre EU lande må 16 årige køre den slags!!

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #5   24. aug 2018 Jo det er en EU regel, men Danske lorte politikere har overformuleret den. Det er dog stadig en EU regel...

  • #6   24. aug 2018 Så når stort set alle andre lande, har ens lovgivning på dette område og vi går egne veje, så mener du altså at EU sætter rammerne?? Arh, den kan du gøre bedre smiley

  • #7   24. aug 2018 #6: Det er korrekt hvad Sajmon skriver. Trådstarter spørger specifikt til A1 kortets begrænsninger på valg af MC, og ikke på aldersbegrænssninger. Og der er der helt korrekt, at det er en EU dikteret lov, om hvilke MC'er man kan køre på de 3 kørekortskategorier.
    Det er så en dansk lov der gør vi er 2 år "bagud" på erhvervelse af de 3 kort.


  • #8   24. aug 2018 #7 Jeg vil stædigt fastholde at der er forskel, og hvis alderen ikke er af betydning, hvad er så?? Alderen er i mine, ikke så gode øjne, da en "begrænsning" på lige fod med andre tåbelige regler på dette område smiley

  • #9   24. aug 2018 #8: Hvad er det trådstarter spørger om?

  • #10   24. aug 2018 #9 Hvis du vil kneppe den flue, så får du da ret smiley Men mon ikke at det går på reglerne generelt??

  • #11   25. aug 2018 Grunden til cc begrænsningen er jo, at ALLE andre lande end Danmark bruger a1 som en adgangs mulighed. Så unge under 18 kan kører mc under trygge forhold. Og unge har jo en svaghed mht begrænsning/drosling, Når man er 16 og kommer fra en knallert 30 (også selvom den er lettere modificeret) føles en 125cc med 15hk FED smiley

    A1 er fantastisk.... Bare ikke i Danmark smiley


  • #12   25. aug 2018 Det jeg mener er, at for en mc kan køres på A2 skal den opfylde følgende krav:

    ''maks. motoreffekt på 35 kW.

    Forhold mellem motoreffekt og *køreklar vægt må højst være 0,2 kW/kg

    og ikke afledt af motorcykler med mereend den dobbelte maksimale motoreffekt.''

    Her er altså på intet tidspunkt tale om en kubikbaseret begrænsning.

    Mens A1

    – maks. slagvolumen på 125 cm3

    – maks. motoreffekt på 11 kW. Forhold mellem motoreffekt og *køreklar vægt på højst 0,1 kW/kg.

    Altså både har en maks kW, en maks kW/kg, og en maks kubik. Hvorfor ikke droppe maks kubik, du vil ikke kunne køre hurtigere af den grund, og hvis man mener de bliver for tunge eller nemme at presse kræfter ud af, kan man lave en regel som ved a2 hvor den maks må være afledt af en maskine med dobbelt effekt.

    Info fra: http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   25. aug 2018 Årsagen til den med "afledt af maskine med osv" er vel at eller anden sinke har bildt sig selv ind, at en cykel der er droslet mere end 50% vil forurene for meget.

    Det første udkast til en lovgivning omkring effekt, var jo "34hk som nybegynder - alt kan drosles ned" og færdig. Nemmere at forholde sig til - og det fungerede efter hensigten i de få år det var gældende.

    Uanset hvad, kan vi sagtens blive enige om at det er tåbeligt formuleret, men det er ikke noget vi kommer til at kunne ændre ved - og politisterne skal bare håndhæve lovene, uanset hvor tåbelige de end er...


  • #14   25. aug 2018 #12

    Grunden til cc grænsen i A1 kategorien er jo at cyklerne ikke skal drosles, de max 15hk er jo det en 125cc 4t gademaskine yder fra fabrikken. Hvis der ikke var denne grænse ville man lynhurtig se 300cc maskner indregistreret med 15 hk droslingskit, og i den virkelige verden ville vi have 16 årige flyvende rindt på 40hk maskiner..


  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #15   25. aug 2018 125 cc er en traditionsrig klasse i de fleste europæiske lande.
    Fra 16 år i mange lande
    På bilkørekort i mange lande (tidligere)
    Skattefritaget i mange lande



  • #16   25. aug 2018 De skulle slet ikke have haft de 3 kategorier.
    De skulle bare ha givet os A2 som 18 årig og A som 20 eller 22 årig.
    Slut med A1.
    Det er da gak gak at man som 18årig ikke må/kan køre på motorvej med 110kmt.


  • #19   26. aug 2018 Men Brian vi ville ikke have 16 årige susende rundt på andet end en Voldtunet hot 50, A1 er til 18 år i danmark, men jo i andre europæiske lande ville det være et problem.

    Sajmon fanger det vel meget godt

    ''Uanset hvad, kan vi sagtens blive enige om at det er tåbeligt formuleret, men det er ikke noget vi kommer til at kunne ændre ved - og politisterne skal bare håndhæve lovene, uanset hvor tåbelige de end er... ''

    Men hvis der er lavet lovændringer en gang, kan de vel laves igen, selvom jeg selv nok er langt ovre 125 cc klassens restriktioner til den tid smiley

    Og ja tommy det er især motorvejskørslen med +7000 omdrejninger der skræmmer mig... stakkels Honda smiley

    Men udfra jeres svar kan jeg regne ud at der ikke er nogen ikke-bureaukratiske grunde til reglen smiley


  • #20   26. aug 2018 Dog vil jeg mene det netop er populisternes bagland der kan rykke på en regelændring.
    Blå blok er parate, de mangler blot støtten.
    Så længe man intet gør så er det nemt nok ar sige man ikke kan ændre noget smiley
    Jeg har skrevet til trafikordførere og haft en god dialog med enkelte, sågar med socialdemokraternes forhenværende ordfører i 2012
    Desværre lader det til jeg er en af meget få der tager mig sammen og melder ud, så selvom vi har flertal til at ændre reglerne nu, så sker det ikke pga vores prioritering.
    Og inden længe er de røde i overtal igen


  • #21   26. aug 2018 #20 Og i dag så jeg selveste hr. partiejer Uffe Ellebællebæk stå på TV og udtale at andre politikkere skulle tage deres arbejde mere seriøst! Jeg har ingen kommentarer til den udtalelse, da jeg har været stum af forbløffelse siden smiley

  • #23   30. aug 2018 #22
    Her er ordene, som Hans Chr Schmidt udtalte ifm B79.

    Årsagen til at de ikke kunne stemme for, var selvfølgelug at forslaget ikke var gennembehandlet (ingen aldersforskel på 45 og 125 knallert?? Seriøst??)
    Det de manglede var blot en retfærdiggørelse af deres ressourcer.
    Mao: støtte fra baglandet.

    Forslaget var tydeligvis et forslag der skulle teste baglandets reaktion. Ellers havde de enten fremsat et seriøst forslag, eller lod være med at fremsaætte noget forslag.

    Nå men som følger
    Lad mig så sige om det andet forslag, altså B 79, som er et forslag til folketingsbeslutning om kørekort til stor knallert og til lille motorcykel for 16-årige: Regeringen er optaget af – og det var også det, jeg var inde på lige før – at styrke de unges mobilitet, og det er også derfor, regeringen har fremsat forslaget om, at 15-årige skal kunne erhverve kørekort til lille knallert. Det er den, der kører 30 km/t., og det er den, jeg lige har omtalt. Regeringen finder det her forslag ganske interessant, for store knallerter og mindre motorcykler adskiller sig på nogle punkter fra de små knallerter. Først og fremmest kører de hurtigere. De store knallerter kører 45 km/t., og de små motorcykler kører 100 km/t., og når man ser det i forhold til de små knallerter, er der jo ikke mindst en forskel mellem dem og det, der hedder lille motorcykel. Desuden kører de store knallerter sammen med den øvrige hurtigere og tungere trafik på kørebanerne, mens de små knallerter kører på cykelstien. Så de store kører sammen med den øvrige hurtigere og tungere trafik, mens de små kører på cykelstien. Motorcyklerne, som jo kan køre op til 100 km/t., kører desuden på motorvejen. En sænkning af aldersgrænsen bør ske under hensyntagen til færdselssikkerheden, som regeringen vægter højt, og regeringen ønsker en grundig sagkyndig vurdering af forslaget. Regeringen vil derfor søge forslagets konsekvenser nærmere belyst, inden aldersgrænsen eventuelt sættes ned. Derfor vil jeg også sige til forslagsstillerne, at regeringen ikke kan støtte beslutningsforslaget i dets nuværende form, men vi medvirker gerne til at se på sagen, og jeg håber, at vi måske kan mødes i en eller en forståelse med hinanden om, at det her er noget, vi kan bore ud og se på hen over sommeren. Men jeg synes, vi skylder hinanden, at vi prøver at finde hinanden på en eller anden måde. Som sagt kan vi godt forstå forslagsstillerne. Vi kan godt se ideen i det. Vi ved, at forslagsstillerne også her er optaget af at sikre de unges mobilitet osv., og det synspunkt synes vi sådan set er tiltalende. Vi er også optaget af det, men vi vil altså bare gerne have, at vi gør det på den måde, jeg lige har beskrevet. Kl.


  • #25   1. sep 2018 Regeringen har ikke arbejdet videre med det her da tid er en mangelvare og de ikke har fået den store respons....

    Det er useriøst at foreslå AM og A1 førerret ved 16 året, bare sådan uden videre....
    B17 kørekortet var et gennemarbejdet foreslag.

    Kan du ikke se forskel på de to foreslag, så må det være første gang du læser lovforslag.

    Det er regeringenskoalitionens bagland der skulle testes.
    Mig inkl.
    Ad div. Kanaler har de selvfølgelig fået nogen meningstilkendegivelser i anledning af det "lovforslag"


  • #27   4. sep 2018 Hvad så med at komme igang? smiley
    Ku næsten ikke være mere enig smiley
    Beklager tonen i #25. Jeg havde vist en sur uge. Det var slet ikke meningen jeg sku fremstå vrissen.

    Vil nu mene at transport ministeren har travle dage.

    Nu må 15årige køre 45kmt el "cykel" som accelerer op til 25kmt med et gashåndtag.
    På cykelstierne.
    Imens er der også et projekt med udfasning af 2t maskinerne i vente.

    Hvorvidt vi skal lægge os op ad sverige, norge, tyskland england eller helt gå vores egen vej mht reglerne for kørekortskategorier er et meget dybt spørgsmål, som jeg ærlig talt godt kan forstå man tøver med at tage en beslutning om.

    Som han også sagde, synes han det er noget vi skal starte med at få belyst, hvad vil være konsekvenserne af.

    Jeg mener vi skal have 45 knallert til 16årige.
    Men den skal ikke længere hedde 45kmt.
    Den skal hedde 60kmt knallert, for reglerne er faktisk sådan i danmark at de må have en topfart på 59,9kmt uden straf.
    Og man får naturligvis fred til at følge trafikken med 50kmt,
    At køre 5kmt langsommere end det øvrige flow skaber unødigt mange farlige situationer.

    17årige kan få lov at køre A1

    Passager befordrings delen skal der også tages stilling til

    Og så skal køreruddanelses processen (køreskolegang) effektiviseres og moderniseres.


    Det B79 foreslag var en meget grov skitse.
    Formuleret af nogen ældre herrer som fik signaleret tydeligt at de ikke havde sat sig ind i sagerne, men godt kan se at der må kunne findes en løsning.

    Jeg har desværre ikke selv meldt mig på banen i de regi siden 2012.
    Og jeg forbander mig selv for at holde mig på sidelinjen i alle de år


  • #29   4. sep 2018 En grov skitsering af hvordan jeg gerne så reglerne

    ¦15 år lille knallert og den 45km elcykel

    ¦16 år stor knallert (dog med en hollandificering af reglerne mht landevejskørslen og hastighedsgrænsen)

    ¦17 år A1 såfremt man har anciennitet med knallert.

    ¦17 årige får passagerbefordrings tilladelse såfremt passager er 17år,
    ?eller passager har knallertkørekort(stort eller lille)
    ?knallerten skal være typegodkendt til passager.

    ¦ 19årige får lov at køre A2 såfremt de har 18 måneders anciennitet med A1 og ikke fået nogen klip i 2 år.

    ¦ 18årige må ellers affinde sig med at starte med 2 år på A1 som idag.

    Selvfølgelig skal verdens mindste køretøjskategori (AM) kunne køres før man må køre bil smiley


    profilbillede
  • #31   4. sep 2018 Med fotoet mente jeg at man også bør have lov at køre 45 knullert inden man må køre bil .

    Mit udkast er formet mht at det trods omverden er Danmark vi skal have reglerne ændret i.
    Husk bl.a. at vi har Henning Hyllested i parlamentet smiley smiley

    At holde snoren relativt kort i en "forsøgsperiode" på 5 år, vil formentlig bidrage til en endnu pænere ulykkesstatistik
    Hvilket kan øge chancen for endnu mere lempelige regler derefter.

    Husk også på at vi har fremavlet en kultur omkr knallerter og det at være ung knægt i danmark som vil spille en rolle.

    Jeg har selv kørt en del 45 scooter, dog ikke mere end højst et par dage lovligt, men vil mene at de godt kan passe ind i trafikken.

    I Holland må man benytte cykelstien hvis den løber langs med vejen, og det er en vej hvor bilerne kører f.eks. 80 kmt.
    Det har jeg nogen gange gjort, så kører man bare efter forholdene på cykelstien i stedet for, og der kan man tit køre 50+ forsvarligt uden at møde en eneste hindring/cyklist/hundelufter/sidevej.
    Politiet har hidtil tilladt det
    Ligesom man får lov at trille af sted som om man var en lille knallert, på cykelstien, når kbh er proppet smiley
    Shit de har sparet mig meget tid de knullerter.

    A2 kan jeg dog godt forstå man ikke lader 18årige køre.
    Jeg følger en dansk knægt på youtube der lige har fået sit a2 kørekort og mt07... ganske vist droslet....
    Men kan ikke lade være med at tænke smiley smiley smiley når man ser/hører.
    Især taget i betragtning hans forrige video hvor han ikke ligefrem viser sig at være super rutineret i bytrafik på sin 125... smiley

    Vil i se?


  • #32   4. sep 2018 Lad være med bare at trashe ham så han sætter sig på tværs.
    Men hvis i vil give ham lidt konstruktiv kritik med på vejen ka jeg godt forstå det

    Mt07 video
    https://youtu.be/IfqbDxegi6o

    By trafik video
    https://youtu.be/fvIBpkbRQng


  • #34   5. sep 2018 Ham i videoerne ville have haft lov at køre den mt07 for et år siden, så ved ikke hvad ved mit foreslag du har et problem med.

    Men du ahr tydeligvis et problem

    Uden at have en løsning

    Så harcelér du bare videre.
    Som den gængse pøbel


  • #35   5. sep 2018 #33 Nu er du så også helt officielt en det af "pøblen", vi er snart mange der ikke finder nåde for denne store begavelse, med de fine planer, som man er idiot hvis man tillader sig at være uenig med geniet i! Gad faktisk godt vide hvem der har det sidste ord der hvor han opholder sig, ham, ham der tror at han er Napoleon eller overlægen smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #36   5. sep 2018 Forslaget i #29 har alt for mange facetter. Hvad er argumentationen for alle de ændringer og sær regler?
    Det er jeg, og resten af pøblen, ret spændte på at høre. Ikke anekdoter med hvad du selv gjorde, men argumenter...


  • #37   5. sep 2018 #36 Hvad satan Sajmon, er du nu også en af pøblen?? Vi må snart lave et parti, så mange vi er ved at være smiley

  • #38   5. sep 2018 Mht passager befordring hedder det sig i detailforeskrifterne at knallert ikke har bagsæde, ikke har noget passageren kan holde i og ikke har et sted hvor passageren kan placere fødderne.

    Det er simpelthen forkert.

    Men det ovennænte er ikke den eneste grund til man mener knallerter ikke er indrettet til at befordre passager.

    Vi ér nogen pylrede skabs socialister.

    Derfor kan vi ikke forvente at modstanderne vil lade hvilke som helst regelændringer bestå efter næste vendekåbevalg.

    Vi så det i 2013, hvordan vi fik lempet reglerne om end meget meget meget beskedent.

    Alligevel blev lempelsen med 30knalleet til 15årige rullet tilbage og vi måtte vente yderligere 4 år.


    ALLE lejre vil formentlig angribe mit udkast, eftersom det er et pragmatisk kompromis der både tager hensyn til færdselssikkerheden, de pylrede, de ligeglade og de entusiastiske.

    Men hvis i tror det er varm luft så puds brillerne og tænk før i opfører jer mere jublende lalleglade end hidtil

    Det er i øvrigt rimeligt simple regler.
    Simplere end f.eks. reglerne for påhængsvogn.

    At sammensætte køreuddanelsrn bliver til gengæld en udfordring.

    Den branche er også usædvanligt tung at danse med i danmark


  • #39   5. sep 2018 Det er jo næsten skræmmende hvor selvfed at "nogen" er!!

  • #40   5. sep 2018 Tom.

    Læs brugerbetingelserne.

    Det er da skræmmende hvor harme nogen dumme mennesker kan blive når man tillader sig at hæve sig over deres vokabulære lavpunkt


  • #41   5. sep 2018 Grunden til jeg bragte henning hyllested ind i billedet, er Tom et godt eksempel på.

    Nogen mennesker er mestre i at pille fjerene af en skaldet for at gøre den til ti høns... og før man har set sig om er stedet vlevet forvandlet til en HØNSEGÅRD

    Jeg tror ikke jeg har mere at tilføje i den her tråd


  • #42   5. sep 2018 #41 "Jeg tror ikke jeg har mere at tilføje i den her tråd" !!! Hvis du kunne holde det løfte, var vi da nået langt! Men det tvivler jeg stærkt på at du kan, du er den FØRSTE til at blive ubehagelig, kalde andre mindre pæne ting, og ikke bare i denne tråd! Det er mere reglen end undtagelsen når dine fine formuleringer ikke får folk til at give dig ret, så går du til den slags som du så flot demonstrerer lige nu! Så kig lidt på dig selv, lille skattemand smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #43   5. sep 2018 Så altså.. Ingen argumenter... Modtaget.

  • #44   5. sep 2018 Som sagt. Puds brillen.
    Der var et par argumenter og lidt rationalisering.

    Bl.a. henvisningen til 2013 med lovændringen L137 som blev rullet tilbage.
    Hvis det var L137 det hed

    Det er et argument for på defensiv vis at gå på komromis i den næste regelændring.

    Min audiens i denne anledning er ikke just fordrende for impromptu at påbegynde en redegørelse for hvorvidt kausalsammenhængene og den seneste historik har ført til den form det forslag jeg fremlagde har antaget

    Jeg gider ærlig talt ikke engang sætte komma.

    Jeres attitude er bl.a. årsagen til at jeg i mit personlige liv ikke giver en bukket for de formanende forbud mod offerfri kriminalitet såsom at køre ulovligt, gå med våben og fornøje sig med de substanser der ikke er ethyl eller nikotin.

    Lidt mere havde jeg så alligevel at tilføje..

    Håber i kam se relevansen for emnet med det skrevne.
    Det er ikke ment som stødende og der ér en rød tråd selvom den kan være svær at se eftersom jeg har droppet kommaerne og man ikke har udvist særlig skarp observans fra alle sider idag


  • #45   5. sep 2018 Tom
    Ved du hvad ordet "løfte" betyder?
    Du er da ikke mange minutter værd. Tror bare jeg ignorerer dig fremover


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #46   5. sep 2018 Du spilder rigtigt mange ord på at skrive "nej jeg har ingen argumenter - det er bare sådan min mening er"...

    Sådan en kæreste havde jeg også engang. "Sådan ER det bare!" sagde fruen - da hun nåede til "ER", var min kuffert pakket, den ene sko var næsten på foden og døren var halvt åben. Jeg har ikke set mig tilbage siden.


  • #47   5. sep 2018 #46

    Dansk politik i en nøddeskal

    Og folk undrer sig over hvorfor reglerne ikke er blevet ændret endnu...

    Argumenter bliver fejet af bordet på flabet maner.

    Hvorefter man begynder at flæbe over et brudt forhold.
    Som selvfølgelig var fordi modparten var stædig som et æsel

    Modent....


  • #48   5. sep 2018 #46 Den beskrivelse kunne jo passe på mig, jeg efterlod så bare skoen i røven på hende! Men skal vi ikke lade hende den sære her være nu, hun bliver mere og mere mærkelig, måske er det den tid på måneden hvor hun "manstrurerer" smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #49   5. sep 2018 Der har ikke rigtigt været nogle argumenter at feje af bordet, så den holder ikke helt.

    En grov skitsering af hvordan jeg gerne så reglerne

    ¦15 år lille knallert og den 45km elcykel


    15 årige må allerede køre lille knallert - den må bare kun køre 30km/t. Vores lærling har en - han er 16 og er ved at tage det 17 årige B kørekort. God ide.
    En lov der allerede fungerer.
    Den der 45km/t elcykel, er til dags dato noget af det dummeste jeg har hørt. Jeg er den første der siger "hvad sagde jeg" når folk flyver hinanden ned med 60+ på cykelstierne på tunede kinesiske elcykler. De kan slet ikke styre det.

    ¦16 år stor knallert (dog med en hollandificering af reglerne mht landevejskørslen og hastighedsgrænsen)

    Så 16 årig på 45 knallert? Muligt, men du har ikke fremført et argument endnu. Har jeg misset det, så peg. Ellers må du komme med et.

    ¦17 år A1 såfremt man har anciennitet med knallert.

    Så en 17 årig med 90km/t på motorvejen? Pisse god ide. Det kan slet ikke gå galt. smiley :D smiley

    ¦17 årige får passagerbefordrings tilladelse såfremt passager er 17år,
    ?eller passager har knallertkørekort(stort eller lille)
    ?knallerten skal være typegodkendt til passager.


    Dejlig grobund for driveby's i ghetto kvartererne når Mujaffa kan sidde bagpå Ali og sKUde mæ dÆn håndKAnon!!
    Endnu mere regel læsning for vores allerede overbebyrdede politifolk, som ikke engang aner hvordan de skelner en 34hk fra en 48hk fra en 200hk MC.

    ¦ 19årige får lov at køre A2 såfremt de har 18 måneders anciennitet med A1 og ikke fået nogen klip i 2 år.

    Er det så 18 måneders ancennitet som i "har haft kørekort i 18 måneder" eller skal de rent faktisk have haft noget reel køreerfaring?
    At tage et kørekort, og rent faktisk at få noget erfaring som kvalificerer til opgradering, er godt nok to vidt forskellige ting.

    ¦ 18årige må ellers affinde sig med at starte med 2 år på A1 som idag.

    Selvfølgelig skal verdens mindste køretøjskategori (AM) kunne køres før man må køre bil


    AM er tåbelig. Plain and simple.

    Ovenstående er bare min mening - ikke argumenter for eller imod noget. Jeg er personligt fuldstændig ligeglad med hvilke kørekort folk får hvornår.
    En ting som oftest også går i glemmebogen, er total mangel på diciplin med mobiltelefoner. Også på MC og knallert...


  • #51   6. sep 2018 Reglerne for hvorvidt du må besidde en given foldekniv på et givent tidspunkt er blevet 100 gange mere indviklede end trailer reglerne.

    Alligevel er jeg ovenud tilfreds.
    Det er netop den slags regler jeg har efterspurgt i et årti.
    Det skal da være op til en individuel vurdering.
    Sådan ønsker jeg egentlig at alle regler var.

    Sågar aldersgrænser burde, i en perfekt verden, erstattes af en duelighedsprøve.
    Men det er naturligvis ikke realistisk helt at afskaffe generaliserende regler og straffe. Man kommer jo oftest længst ved at nøjes lidt


    Et andet krøllet regelsæt er straffene for tuning af 30 knallert.
    De er heller ikke tydeligt kommunikeret.
    Men det er stadig foruroligende at under halvdelen af dem jeg hører fra, som burde kende reglerne, enten har misforstået dem eller erkender at de ikke forstår dem.

    At nogen vil tune deres el ckler til at køre 15kmt hurtigere med motorhjælp end de må, det synes jeg er et tyndt grundlag at feje den af bordet på.

    Jeg er selv ved at finde ud af hvilken "speed pedelec" jeg skal have.

    Har længe ledt efter en kvalitets 4t knallert jeg kan køre lovligt på.
    Men udvalget herhjemme er forfærdeligt.

    Det bliver en elmotor cykel. Og nøj hvor jeg glæder mig.


    De nye kniv regler og speed pedelec er to store skridt i den rigtige retning hvis du spørger mig.
    Og hvis du tænker rigtig grundigt over det/undersøger sagen til noget nær bunds, som mig, vil du nok være enig i gavnligheden af de fleste konsekvenser af de nye regler.

    Mht 18 måneders anciennitet.
    Det vil selvfølgelig ikke være sådan at man skal påvise jævnlig kørsel / x antal km kørsel.
    Blot det at man har bestået en A1 prøve 18 måneder forinden er dog et tegn på at vedkommende ikke er helt uerfaren. Og at modningsstadiet formentlig ligger fremskudt nok til at man kan tillade at gå til køreundervisning til A2 og komme op til køreprøve.

    Evt med skærpede krav til teoriprøven og udvidet manøvrebane tests.

    Disse udvidede krav vil der tilbydes et tilhørende kursus mhp

    Mht A1 kørekortet og motorvej...
    Her er det oplagt at indføre tyske regler.

    A1 kan simpelthen forbydes på motorvej og motortrafikvej.
    Ligesom 45 knallerten i forvejen er.

    AM er ikke tåbeligt i england sverige tyskland holland frankrig belgien polen litauen finland osv.

    Den har naturligvis sine begrænsninger... pun not intended.
    Men øh. Tåbelig? Pun not intended?? smiley smiley


    16årige må køre 45 knallert fordi 15årige må køre 30 knallert og 45 elcykel
    16årige må køre traktor

    Og 17årige må køre bil (og forhåbentlig a1 i fremtiden)

    Derfor er det helt naturligt at placere 45 knallerten ved 16 året.

    Derudover falder det fint i tråd med den trinvise uddannelse.
    15år motor på cykelstien
    16 år motor på småvejene
    17år motor på veje med op til 80km grænse /bil på motorvej med farmand ved siden af
    18år bil uden farmand ved siden af
    19år a2.


    Jeg kan godt begynde at redegøre yderligere for de mange gavnlige effekter af at placere 45knallerten ved 16året i den her sammenhæng.
    For ikke at nævne de negative forhold vi får dæmmet op for.



    Du nævner ghettoerne ift passager????

    Som om de ikke allerede kører rundt 2 på???


    Du synes fortsat vi skal gå og slå anders og rasmus i hovedet for at køre til fodbold trænong 2 på rasmus knallert.


    Af den grund at : driveby skyderier???

    Nu hakker jeg af fra den her tråd

    Det er simpelthen for plat


  • #52   6. sep 2018 Det eneste der giver bare lidt mening i den gang munddiarre, er den sidste linje!! Og det skyldes ene og alene en mandsling der bare SKAL have det sidste ord! Lad os nu se om hun "hakker af", nogen der har et bud?

  • #54   6. sep 2018 #53 Lad os se, hvis det stiger hende mere til hovedet, bliver vi der tilhører pøblen sikkert betegnet som "pøbelanter" når der skal smides om sig med latterligt kancellisprog smiley

  • #56   7. sep 2018 Jeg er hakket af men var alligevel nysgerrig om jeg gik glip af noget ikke-nytteløst..
    Tom og erik.
    Prøv lige sådan en test her så i kan få et tal på jeres iq.
    Det kan ikke skade
    http://dk.iq-test.cc


  • #59   8. sep 2018 smiley
    Got me?
    Og Jég er en dum trold??
    ....


    profilbillede
  • #60   8. sep 2018 #59 Nu prøver jeg noget du ikke kan (det har du da bevist så glimrende) svare ganske kort på et spørgsmål! Så svaret på dit sidste spørgsmål (som kommer lææænge efter at du ikke "gad" mere!) er helt kort: JA

  • Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

    Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #61   3. okt 2018 Jeg er sikker på at Tom og Sajmon - i deres 16-årige udgaver - slet ikke ville have været klar til at køre 125'er - i modssætning til de 16-årige i de lande hvor det er tilladt.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #62   4. okt 2018 Men så er du også klar over at trafik situationen var en helt anden for alle de år siden. Der er ingen relevans i den sammenligning.

  • #64   5. okt 2018 Den med at 17årige må have passagere, hvis det er en 17årig, som også har kørekort.
    Har du knallertkørekort, så må du fragte personrr over 15år. Uden andre særlige regler.
    Det er da til at forholde sig til.
    Man skal også undgå for meget juridisk tovtrækkerne med forsikringen, hvis uheldet er ude.


  • #65   5. okt 2018 I spanien skal man være 18 år, før man må have passager på.
    Til gengæld må man så køre med passagerer ned til 12 år.
    7 år hvis man har myndighed ift barnet.

    Synes nu godt en 15årig kan få lov at køre med passager på en 30knallert.

    Men på vej knallert synes jeg det er meget fornuftigt at kræve noget ekstra.

    Cykelstien er i forvejen hurlumhej. Why change that

    I spanien er der kun vejknallerter.
    Det er en del af forklaringen på deres regler


  • #66   28. okt 2018 Nu ved jeg godt at besvarelserne langsomt tog en drejning efter det originale spørgsmål delvist blev svaret på, men kan vi ikke holde os til emnet omkring kubik, og ikke aldersgrænse, ellers må en ny tråd startes?

  • #67   28. okt 2018 #66
    Sagtens.
    Hvis vi så også kan lade være med at nekroposte....


  • #68   28. okt 2018 Er det med cc ikke blevet rimelig godt besvaret?
    Hvis ikke så læs evt. om eus kørekortsdirektiver.
    Der er rimelig go grund til at gøre cc ens på tværs af grænserne.
    Uden jeg vil give mig til at udpensle det


  • #69   28. okt 2018 Jeg sidder med en lidt skummel tanke nu, om en personage med alvorlige problemer (personlighedsspaltning er kun en lille ting) der har flere profiler og keder sig voldsomt smiley

  • #70   28. okt 2018 Lol hvis du mener mig smiley
    Eller lol er så meget sagt. Spøjs tanke i hvert fald.
    Men den som fisen lugte kan..
    Jeg er ikke så velbevandret i det imlplicitte. Så kan godt være jeg misforstår.
    Med en iq over 130 har jeg lidt opgivet af følge med i meningsmålinger. Spørg publikum skal bruges rettidigt og alligevel med varsel. Størstedelen gætter normalt forkert. Why care


  • #71   28. okt 2018 Gud fader bevares, skraldespanden bliver ved med at klapre med låget, nu med et udsagn om en IQ over 130! Tror alvorligt at han hørte forkert med 100, lægen sagde nok nærmere 30! smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #72   28. okt 2018 Se mig se mig - jeg tror jeg er klog, så jeg behøver ikke forholde mig til facts eller argumentere for det jeg siger.



  • #74   28. okt 2018 Men når nu at vi fra pøblen er flere, betyder det så at vi er dummere?? Eller har vi bare vi ikke så store boller som opponenten (for liiige at holde en tone der behager) ?? smiley Måske et dette et retvisende billede af den meget kloge fyr???

    profilbillede
  • #76   29. okt 2018 smiley
    Afhak
    Gi den gas..


  • ????? ?
    ????? ? Tilmeldt:
    jan 2021

    Følger: 1 Svar: 1
    #77   19. jan 2021 https://iq-global-test.com/
    140 iq only for Harley D.


Kommentér på:
A1 125 cc reglen

Annonce