{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

1% kontra 99% {{forumTopicSubject}}

Hvor er bikeren henne...?? Er bikeren blevet en kønsløs mand med lilla ble om hovedet, som er inde for "pædagogisk rækkevide".. (et meget yndet udtryk her på Mcg til at svine andre til på) eller eksistere han stadig? Er der stadig, nogle som ser stort på regler, og lever livet som Biker...? Eller er det hele ikke ved at blive 99,9999% pæne borgerdyr, som i weekender klæder sig ud som bikere, hænger ud på Div.. kaffe steder for at virke som mænd... Men som til dagligt er nogle skvat nisser ,som bare sutter på en surrogat af friheden. Lidt som i filmen Wild Hogs.. Disse pædagogiske tilpassede mænd. Vil prøve at fortælle, hvordan andre skal køre og opføre sig.. Er vi som bikere interesseret i at andre bryder sig om os? Vil vi have gule veste? vil vi i det hele taget i dialog med myndighederne..? Vil vi ikke bare være fri. fri for regler. Fri for moralister. fri for trafiksikkerhed. fri for sympati. fri til at larme. fri til at fylde hele vejen. fri til at lave vores egene færdselsregler.... Fri til at mærke adralinen pumpe i kroppen i et vildt race ud af landevejen, fri til at have det sjovt på biker maner... fri til at vise andre ligestillet hvor sjovt biker har det..... Jeg er ikke selv 1% men nok nærmere 50% (Er lidt pædagoisk tilpasset) Øv Øv
Hvis der er nogle der er i tvivl om hvad 1% og 99% er så søg det selv..
Med 50% Biker hilsen ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1% kontra 99%
  • #1   30. maj 2007 nice surt opstød... minder vel mange om hvorfor vi egentlig vælget at have to og ikke fire hjul under os smiley

• #2   30. maj 2007 Triko som PRÆSIDENT NU!!!

FUCK MYNDIGHEDERNE

Mvh
    1% Nikolaj smiley

• #3   30. maj 2007 det er i hvertfald ikke af praktiske/økonomiske/fornuftige grunde jeg køre mc:-)
    godt indlæg

• #4   30. maj 2007 Rock N Roll. Det er da såen det skal være, jeg er med på en fifty fifty.

• #5   30. maj 2007 oprindelig 99% biker......nu har mine to dejlige sønner og min kone fået en % hver, så nu er jeg desværre kun 96% biker........

• #6   30. maj 2007 SÅÅÅÅDAN!

• #7   30. maj 2007 Samfundet længe leve... Jeg troede bikere var noget som eksisterede i 60'erne, 70'erne og lidt af 80'erne og primært unge.

Hvis man vil være utilpasset og autonom så skulle det være muligt at deltage i 69 demonstrationer på Jagtvej i KBH. (Eller køre med rygmærke)

• #8   30. maj 2007 112% i orden indlæg....

YEAH

• #9   30. maj 2007 hahah
    Ja vi må jo nok indse at der er flere wanna-be bikere end bare for et år siden ...
    men hvorfor spørger du ? se dog på det ganske land
    folk der hellere vil samles en onsdag aften fremfor at køre til et "rigtigt" træf en hel weekend eller uge uden at skulle have pakket det store grej (campingudstyr) de der onsdagstræffere og er der blevet rigtigt mange af ...
    og grunden dertil er måske at de har koner og børn der skal slæbes i Zoo eller biffen istedet... eller så bliver de hjemme og pudser , plejer eller i ekstreme tilfælde smiley tuner de deres cykel med nye spejle og fodhvilergummi

• #10   30. maj 2007 man kan da ikke være half/half det da enten eller !

• #11   30. maj 2007 Kristian R: ...så ud fra din terminologi er man altså mere biker, hvis man tuner sin cykel (i traditionel forstand med højere motorydelse som resultat) fremfor andre?

Det er lige netop den holdning der, som gør at jeg ikke betragter folk som bikere.

For mig har det intet at gøre med hvilken kværn du kører på. Hvordan den ser ud eller hvor meget den yder.
    At være biker er en "state of mind". En livsstil, som sagtens kan leves ud uden man behøver leve op til de traditionelle forestillinger om en James Dean / Peter Fonda klon eller look a like.
    Det er et spørgsmål om at sætte frihed og glæden ved mekanik og sammenhold over ydelse, prestige og påtaget attitude.

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #12   30. maj 2007 JA SÅDAN.. vi skal sgu vise vi er stoddere, ikke dengser der bliver trukket rundt af konen..
    Rock n fucking roll, tror vidst det er på tide der bliver trukket op i de gamle biker rødder..
    Gule veste...!!! næ nej, læder veste , kæmpe skæg og lang karse, hvor er det blevet af, kom så drenge vær lidt friske..
    det er på tide vi viser dem på 4 hjul, at dem på 2 hjul er dem med kæmpe lem ha ha..

• #13   30. maj 2007 og Carsten NEJ det var bestemt ikke sådan den skulle forståes ...

• #14   30. maj 2007 Kristian R: Coolio... my brotha smiley

• #15   30. maj 2007
    Ja, foreløbig er der 15 i år der er blevet fri for alle snærende bånd, i form af regler og fornuft.

Enten fordi de selv eller andre ikke tog det så tungt.

Det er ikke kun romantiske drengedrømme ( uanset alder ) der tæller 100 % - de kan udleves selvom man krydrer dem med lidt omtanke.

• #16   30. maj 2007 Kristian half/half
    man kan heller ikke kun være lidt gravid, enten eller smiley

• #17   30. maj 2007 hmm... så er jeg ikke biker... men jeg har det sjovt på min mc efter min egen overbevisning.. og hvad jeg synes jeg har lyst til...

som BS Christiansen lærte mig.. Det vigtigste for mig er mig.. og derfor kører jeg og handler jeg efter min meningog ikke efter andres..

og jo jeg tager til onsdags-træf men også til weekends-træf..
    og jeg har et samvær med mine med mc'ister som jeg nødig ville være uden om de så kører touring chopper eller tupperware-raket...
    kan ikke se hvorfor jeg skal lugte grimt være halv kriminel og ligeglad med systemet!!

så i skal ikke regne med mig i jeres biker klan.. men regn blot med mig som mc'ist...

• #18   30. maj 2007 Jeg er "onsdags mc-kører" må jeg ha`lov at være stolt af det, eller er der regler for det ???

Hyg jer
    HB

• #19   30. maj 2007 nej men forstå da meningen
    eller sid ned og se en film om emnet smiley

• #20   30. maj 2007 Kristian -> så er Peter Fonda på banen igen...

smiley

• #21   30. maj 2007 *nynner born to be wild*

• #23   30. maj 2007 Kristian: Film - næh... kun MotoGP og Superbike - og så ud at vride rullen bagefter... smiley

• #24   30. maj 2007 ja se bare superbike ride to live eller noget smiley

• #25   30. maj 2007 John Løvkvist [ aalborg ]
    Du får den lige her...
    http://www.youtube.com/watch?v=UlwLAEzHBcg
    Mvh

• #26   30. maj 2007 For mig er det primært friheden, adrenalin-kicket og hyggen ved at skrue der holder mig i ilden.

Hvis Biker-Jens er prototypen på en biker eller Helles engle / Bandanos, så er jeg sgu stået af.

• #27   30. maj 2007 Scooter Jens er jo gud ........

• #28   30. maj 2007 Triko:

Jeg er bare en glad motorcyklist, der kan lide at køre i fri luft.

I din definitioner er jeg afgjort ikke biker og ønsker bestemt heller ikke at være det!

• #29   30. maj 2007 Jeg forstår ikke Triko's indlæg som om at man skal være en Biker-Jens type. Jeg forstår det som om at det spørgsmålet om at være fri til at gøre det man vil. Også selvom det strider mod gældende lovgivning på området og måske også strider imod hvad der bliver sagt på hjemmefronten...(Uhada)
    Derfor bakker jeg op omkring det at være biker. Der er sgu ikke nogen æggeskal der skal bestemem om jeg skal køre 80 eller 250.... NIKS De kan give mig en bøde og tage mit kørekort. Men bestemme om jeg skal køre som jeg finder ansvarligt eller ej. ALDRIG..

Det var sådan jeg forstod Triko's indlæg....

Mvh

Nikolaj

• #30   30. maj 2007 Knud jeg håber sandelig at du oplever andre former for frihed end fri luft når du køre mc.. jeg tror når man køre mc så er der også lidt rebel inden i sig selv lidt af den biker stil... ikke 1%. Hvorfor er der ellers så mange der er klædt ud som bikere når man kommer rundt. Det er vel ikke fordi de skal til karneval... for så har jeg sgu misset mange karneval.. ;o)
    Mvh

• #31   30. maj 2007 Bikeren er død(næsten).............. istedet har de velhavende overtaget, med ledig friværdi i huset, en 1500ccm chopper eller en 1200ccm racer i dobbelt garagen og en pudseklud med brasso i lappen hver weekend mens lillemor henter kringle til eftermiddagskaffen............ Træf !!!! haaa.. det er for de unge der ikke skal i haven og plante anemoner....................

Jeps jeg er lidt borgerlig , prototypen på familen danmark længe leve....................

• #32   30. maj 2007 Jeps... Nikolaj (Hornsherred) A
    Sådan...
    Mvh

• #33   30. maj 2007 Hold nu op!

FRIHED TIL AT VÆLGE AT GØRE HVAD MAN HAR LYST TIL... uanset om det er med flået lædervest eller i jakkesæt.

Chopper: fordi man kan lide at blære sig med sit crom, og larme så man er sikker på at blive set...

Sport: fordi man kan lide at blære sig, og fordi man kan lide at køre om kap med de andre rødder ude på de små snoede veje, også selvom det er forbudt...

Touring: fordi man kan lide at blære sig med hvor mange km man kan køre i et stræk, og hvor meget oppakning man kan have på bagsædet, og fordi det er for varmt at køre rundt i svedekassen oppe i bjergene...

Race: fordi fodbold er åndsvagt!

Jeg har skiftet cykel nogle gange, fordi jeg lige vil være sikker på at jeg har blæret mig på alle fronter... :-)))))

• #34   30. maj 2007 Triko:

Jo-selvfølgelig er der mere end den fri luft, men der er ingen behov for at sig "fanden i Vold med samfund" og ligesådan med andre mennesker.

og hvis det skal følge din definition (som selvfølgelig er sat lidt på spidsen) jamen så er jeg bare en glad motorcyklist - og bestemt ikke BIKER!

• #35   30. maj 2007 hmmm. starten af det triko minder sku lidt for meget og carlsbergs nye reklamer.

• #36   30. maj 2007 jeg personligt er lidt træt af at det hele bliver steriliseret. Alt mister nuance og charme når der går "regelsæt" i det hele.
    det er som om at løsningen på alle problemer lyder "vi må stramme reglerne".
    vi er så nogen der en gang i mellem må ud og mærke vi er mennesker der selv kan tage beslutninger og ansvar.
    Lad nu vær at skriv "hvad så hvis din hjerne ligger splattet ud over vejen sammen med de 18 børn du har kørt ned". Jeg siger ikke det er ok at køre dødskørsel (som dem der overhalede inden om bussen her for nyelig). Jeg mener bare at jeg køre sikkert selvom jeg ikke altid overholder reglerne.

• #37   30. maj 2007 Et spørgsmål til alle der ikke vil kaldes bikere.

HVORFOR FANDEN HAR I EN MC??? smiley

• #38   30. maj 2007 Nikolaj: Fordi vi kan!

• #39   30. maj 2007 TEDDY (AUNING) M
    Ja nemlig ja. men den reklame, har måske fået nogle pædagogiske tilpasset mænd, til at rejse sig og smide gulvmoppen ad h til.. Det var så også lidt det der var meningen med dette indlæg...
    Hekto (Ballogna) B
    God beskrivelse af en biker. Meget rammende...

• #40   30. maj 2007 Anders. Det kan godt være at du bliver sur nu men jeg betragter nu dig som en biker hvis altså du står ved dine tidligere indlæg

Citat.
    For mig er det primært friheden, adrenalin-kicket og hyggen ved at skrue der holder mig i ilden.

Hvis Biker-Jens er prototypen på en biker eller Helles engle / Bandanos, så er jeg sgu stået af.
    Citat slut.

• #41   30. maj 2007 Jeg har savnet et indlæg af denne type LÆNGE.....
    Born to be wild og alt muligt.

• #42   30. maj 2007 Tror sgu lige jeg steg med et par % efter at være tæt på at lave et frontalt klask idag.

• #43   30. maj 2007 Hekto det vil sige at du ikke nyder at vride håndtaget på en landevej og tage kurverne med mere end de tilladte 80 km/t eller accelerer op til topfart på en strækning hvor du mener det er forsvarligt? Eller prøve at løfte hjulet fra asfalten henover et bumb i vejen??? Ja så er der jo andre måder at have MC på end jeg selv har.. smiley

Mvh
    Nikolaj

• #44   30. maj 2007 Biker eller ej?
    - Jeg troede det handlede om at køre MC og være glad for det...

Vil mene at jeg er "motorcyklist" og delvist inden for pædagogisk rækkevidde... smiley

• #45   30. maj 2007 sådan endelig et indlæg der vil frem i verden

hvis det jeg laver på min mc og når vi ertil træf hele weekender
    ja tak så kald mig bare biker
    for fuck hvor har jeg det fedt men det
    så føler man sig rigtig slidt når man rammer jorden og går kold hehe

• #46   30. maj 2007 tror bare jeg godt kan lide at kører mc, lyden af den og den måde den ser ud på tiltaler mig. for mig at se har det hverken noget med det ene eller andet at gøre... for mig er en biker en der kører på sin kværn og er MEGET glad for den. kan pudser og nusser om den og kører på den. om de så ikke spiser kød eller om de syntes johnny hansen er sej er sådan set ligegyldigt.

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #47   30. maj 2007 martin j:
    lige mine ord

ulrich koch:
    hell yearh

• #48   30. maj 2007 Giver dig kun ret Kwak. Mange tråde går på: "åh jamen hvad tænker folk og de andre billister om os". Ehm jeg er og har altid været total ligeglad med hvad andre tænker om mig når jeg kører kværn eller abre generalt. Jeg kører som det passer mig. Jeg kører racer fordi jeg elsker at vride det håndtag, se fronten flyve mod himlen og speedometeret fiser langt over 200. Det kildere så dejligt i løgene. Kører man en lille flok er da bare ende federe. Som Nikolaj har skrevet: Panserne kan give mig en bøde eller de kan tage mit kort, men skal ikke stå og fortælle mig hvordan jeg skal køre... Men ok så skal de lige fange mig og det ja haha.

Men Triko kanont indlæg

• #49   30. maj 2007 Triko
    Mht. til at være 100% vs. 1% Biker.

Er det lige meget, vi finder alle vores egen måde at nyde MC'en på. Da jeg så dit indlæg kom jeg til at tænke på HC. Andersens eventyr, Klokken. Vil ikke uddybe min holdning mere, bare bede alle interesserede om at læse det.
    http://www2.kb.dk/elib/lit//dan/andersen/eventyr.dsl/hcaev046.htm

Vi finder alle lykken ved MC'en, på en måde eller en anden.
    God aften
    Søren

• #50   30. maj 2007 Alt den snak om % kræver måske lige en forklaring
    Det startedede med at der i USA blev talt om at de fleste mcìster var "pæne" mennesker og at det kun var 1% som var rockere. Det gjorde at nogle af de omtalte rockere begyndte at køre med 1% mærket som vi også kender idag fra Bandidos, for at vise at her skulle man lige passe på. Senere var der så nogle som begyndte at køre med et 99% mærke for at vise at de tager afstand fra rockerene.

Kommentér på:
1% kontra 99%

Annonce