{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Honda XR600R {{forumTopicSubject}}

Hej...
Er blevet mc-løs, men kunne godt tænke mig noget crosser eller motard at more mig på...Har kigget meget på Honda XR600R fra ca 1990 til 1996, som jeg bestemt synes er en fed bike..der er dog lige 2 ting med den model..

Der er kun kick-start på R moddellen, og pga dens lave vægt er den den ikke godkendt til en medpassaser..
Kick-starten kan jeg godt leve med, men vil synes det er lidt trist at man ikke kan cruise med en biker-chick bag på..

Er XR600L godkendt til 2 passagerer..? og er der stor forskel i køreegenskaber på disse to..?
Er der andre cross/motard modeller som i kan anbefale..?
Skal lige siges at jeg kun skal bruge den til landeveje, bykørsel osv..ikke noget med banekørsel eller mc-ferier til Italien..:-)

Mvh Andreas...
btw: Synes Husaberg, KTM og Husqvarna er alt for fede, men samtidig lidt for dyre til mit mc budget..desværre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda XR600R
  • #1   27. maj 2007 yamaha tt 600 er konkuranter til xr 600 men yamahaen er godkendt til 2 personer har selv en

  • #2   28. maj 2007 Hvad med en BMW G/S ?

    Dem har de lavet i en årrække og i forskellige motorstørrelser, så der skulle være til de flestes pengepung. Og hvis du ikke bryder dig om boksere fås der også en 1-cylindret (Rotax-motor).



  • #4   28. maj 2007 Superfly TNT
    Ja, ja...Godt ord igen. Forsøgte jo bare at hjælpe manden.


  • #6   28. maj 2007 Hej igen og tak for jeres svar...
    Nicolas: Har godt kigget på tt600, og synes også den er fed...positivt at der virker lidt større end xr'eren, hvsilke sikkert er godt med mine 188 cm...
    Dr'eren er også fed, men synes den er for lille...specielt da jeg godt kan li dirt bike look'et fra 90ernes crosserer...
    BMW er ikke lige mig...er de ikke også en andelse dyre end japserne..?
    Men kom glad med flere forslag, hvis i kender andre modeller..

    Andreas


  • #7   28. maj 2007 Superfly TNT

    Jeg mente såmænd bare at din Suzuki så klart federe ud/passede bedre til mandens behov end de BMW'ere jeg lige havde i tankerne. Og ud fra Andreas' svar var det vist ikke helt galt.


  • #8   28. maj 2007 Jeg vil også klart anbefale DRZ'en
    Jeg har selv haft to XR400R og kørt meget XR600R, og det er bare ikke landevejs maskiner, trækket ligger langt i bunden, affjedringen er slasket og de er ikke ligeså friske at køre på som DRZ'en...
    Det skal dog siges at XR'en er en fed cykel til pengene, men hvis økonomien er til det kan jeg kun anbefale en DRZ400SM


  • #11   28. maj 2007 Superfly

    Aaargh....

    Du læser mine svar som fanden læser bibelen. Prøv nu lige at læs hvad jeg skriver, så tror jeg du forstår lidt bedre. Jeg kan også skære det ud for dig:

    DRZ'en er sikkert en fin, fin cykel som passer til Andreas' behov - sådan som han selv beskriver dem.

    Ikke mere herfra.




  • #12   28. maj 2007 Hehe ro på drenge...:-)

    Jamen jeg synes alle mc's er fede, om de så hedder BMW eller Suzuki DRZ...så begge jeres bud har været fuld ud lige gode..skal vi kalde det en draw...
    Må indrømme at jeg ikke har kigget så meget på BMW's cykler, ved egentlig ikke hvorfor...men det er da en internet surfer værd...
    Anders P: Mit budget er ca på 20-30K (max 30), så hvilke modeller kan du anbefalde...er de dyre i drift..? tænker bare på at man ikke ser så mange af dem på gaden..

    Og hva er forskellen på Yamaha's TT og XT modeller..?
    Kom glad med jeres svar, og husk der er mc's nok til alle, så ingen grund til at blive sure på hinanden..
    Andreas


  • #13   28. maj 2007 Du kan finde en Aprilia Pegaso til ca. 30.000,-
    Ikke harcore off-road, men mere velegnet til alm. vej. Hjulene kan du så med tiden skifte ud til 17" så har du din motard.


  • #14   28. maj 2007 Jeg kan ikke anbefale en Pegaso, jeg har haft nogle kammerater der har haft ret dårlige erfaringer med dem sådan rent meknaisk.
    Det er en fin maskine med en fed kørestilling, og man kan sagtens køre stærkt, selv med et 21" dæk foran.

    Men problemet med de gamle 1stampere er at de fleste er luftkølede, hvilket sætter en begræsning på ydelse og det er også negativt at holde i kø på en luftcylindret når der kun er kickstarter.

    Jeg kender iøvrigt ikke den XR600L du nævner i dit første indlæg, jeg kender XR600R som vi tidligere har omtalt.
    XR650R, som er en brutal racer maskine, ligger over dit budget
    XL600, Dette er en gammel knallert, kører fint men med tromlebremser bag og alderen imod sig.
    XR650L, dette er en forholdsvis tung 1cylindret maskine med en blid motor, den samme motor sidder på Honda Dominatoren. Dette kunne være et fornuftigt valg.

    Jeg tror det nemmeste er for dig at spørge ind til de maskiner du har kig på, fordi jeg bliver træt i fingrene af at skrive denne fristil...

    Jeg kan desværre ikke svare dig konkret på hvad forskellen er på TT og XT, men TT'eren er noget mere race end XT'eren.
    Min fatter har haft to XT600'ere, og det er fine maskiner men de vejer ret meget og føles forholdsvis dovne...
    Jeg har kun kørt på en super ombygget TT600, men denne var selvfølgelig fed..
    Så er der TT350'eren, det er en fed maskine i mudderet, vejer ikke voldsomt meget og har en lækker gennemtæstet(tæsket) motor, men har jo kun 350cc hvilket ikke er for meget til landevejen.


Kommentér på:
Honda XR600R

Annonce