{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

Erfaringer med forskellige MC {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen

Jeg kommer til at købe MC i nærmeste fremtid, så jeg vil høre om nogle har erfaringer og råd andgående de modeler som jeg har tænkt at købe.
Det drejer sig om følgende 3 modeler:
1. Yamaha FZ6-N
2. Kawasaki ER-6N
3. Honda CB 600 Hornet

Som sagt, bilver det nok en af de 3 modeler, da jeg kan godt lide deres udseende, og de har tilstrækeligt med HK for mig.

Jeg vil gerne høre erfaringer med dem, evt fra nogle der ejer dem, eller nogle der har prøvet at sammeligne dem før.
På forhånd tak.

Hilsen Riki

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaringer med forskellige MC
  • #1   27. maj 2007 Har selv kigget på de samme som den næste cykel jeg skal investere, inklusive Suzuki GSF650 Bandit ( årets mc 2007 ) og Kawasaki Z750...
    Så jeg er lige med på en lytter!!!

• #2   27. maj 2007 Hej Riki

Jg er super tilfreds med min Hornet. Den styre perfekt og har gode Vægt/ hk forhold, Havde selv kigget på Z750 men virkede for markant for mig og den vejer ca 30 kilo mere. men ellers en fin maskine at køre på Tror jeg ?

Men prøv dog dem du kigger på og det er jo dig der skal køre så du må selv vurdere .
    God jagt mvh Torben

• #3   27. maj 2007 Jeg har selv haft en hornet (se profil) og var rigtig godt tilfreds med den...

Skulle jeg vælge en cykel i den nævnte klasse idag, ville jeg helt sikkert vælge en kawazaki Z750 uden kåbe... Den køre bare meget bedre end nogen af de andre og har tilmed et frækt design...

/Jan

• #4   27. maj 2007 Har været ude og prøve en ny Yamaha FZ6 (godt nok med 1/4 kåbe), og den synes jeg var kedelig...Kørte rigtigt godt, men ikke lige min smag.....Ville nok vælge en hornet hvis det var mig

• #5   27. maj 2007 Jeg ville helt klart vælge Hornet'en. Har selv haft en gennem 3 sæsoner. Vildt sjov og fræk mc. Derudover er den bundsolid - jeg kørte 30.000 km på min, og solgte den til forhandler. Ved sidste store service fik jeg at vide, at den så ud som ny indvendig (og udvendig). Yamaha'en er ok, men jeg synes den er lidt mere kedelig - både at se på og køre på. Kawasaki'en har jeg ikke prøvet. Den har fået meget ros, men den falder ikke i min smag.

• #6   27. maj 2007 Hej Igen riki, hvor i landet bor du?

• #7   27. maj 2007 Hejsa

Tak for de hurtige svar.
    Jeg har indtil videre prøvet en Hornet 600 fra 99, og den kører udemærket. Skal nok ude og prøve de andre på et tidspunkt.
    Hvordan er forskelle i prisen og veligholdelse omkostninger? Er kvalitet på nogenlunde samme niveau?
    Så vidt jeg kan se, så ligger prisen på Yamaha og Kawasaki på nogenlunde samme niveau, mens Hornet er lidt dyrere. Er det sådan det hænger sammen?
    Skal siges at jeg kommer ikke til at bruge den hverken til race eller lange ture, mest til at trille rundt i København i sommer og sol smiley

Hilsen Riki

• #8   27. maj 2007 Hej Torben

Bor i Brøndby.

• #9   27. maj 2007 hornet

• #10   27. maj 2007 Hornet
    ER6
    Z750

Det er rækkefølgen hvis du taler om 06 modeller.
    Z750 og Hornet er blevet kraftig opdateret til denne sæson, og alle kritikpunkterne ved Z750 er væk i 07 modellen.

Kommentér på:
Erfaringer med forskellige MC

Annonce