{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.063 visninger | Oprettet:

Ulovlig justering af km-tæller {{forumTopicSubject}}

Hjælp??? Hvordan tackler man en der har snydt med speedometeret, ved at stille det tilbage? Ved godt at det kan ses på skat, da det handler om en importcykel, Men hvad skal man lige gøre hvis en nybegynder har spinket og sparet, til lige netop den model? Er det fair eller er jeg for ærlig, da jeg kender cyklen???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulovlig justering af km-tæller
  • #1   25. maj 2007 Der findes en lov der beskytter køber mener jeg.

Enten må sælger tage retur eller kompensere økonomisk.
    Du kan melde ham idet det er MEGA ulovligt !!!! (hvis man har kendskab til det og ikke oplyser det til køber)

• #2   25. maj 2007 Det skal du sgu bare melde....Det duer nemlig ikke med sådan noget fusk.
    Har selv for ganske nyligt gjort en sælger opmærksom på noget km fusk. Cyklen han ville sælge havde kørt 25.000km skrev han....Indtil jeg gjorde ham opmærksom på at cyklen havde kørt 27.000 Da jeg solgte den for 2 år siden.... og det var MILES. Sådan noget svineri!!!
    Hvad er det for en cykel du har kig på?

• #3   25. maj 2007 Tackle det, du skal bare gøre køber opmærksom på det, hvis det var mig ville jeg alligevel være ligeglad med hvad speedometer står på, efter min mening har det ikke den store betydning
    en racermc kan være slidt op efter 20000 km ved hård kørsel og det er de fleste tyske mc uden afgift

• #4   25. maj 2007 Rigtige mc'ister snyder ikke hinanden...

Meld idioten for svindel og oplys køber om svindlen. Afbryd derefter kontakten med et så elendigt menneske, som din bekendte tilsyneladene er.

• #5   25. maj 2007 bodie:

siger du at de fles tyske importcykler er tidligere ræcerjern der er slidt op ved 20Kkm?

Det var da noget af en generalisering??

-
    Morten

• #6   25. maj 2007 Tjek lige paragrafferne inden I melder nogen. Der er så vidt jeg ved ingen lov omkring at det skulle være forbudt at skifte speedometer eller ændre på km-tallet.

• #7   25. maj 2007 Heintzelman: ikke direkte nej, men hvis man sælger en motorcykel, som man påstår har kørt 20.000 og den faktisk har kørt 50.000 dækker aftaleloven - selvfølgeligt medmindre den er købt som beset, så ofte vil det kun være i forbindelse med forhandlerkøb

• #8   25. maj 2007 det er fuldt lovligt at skifte speedometer man skal bare tilstræbe at det er tilnærmelsevis er det samme tal der står på det.. og så skal man selvfølgelige infomere om det er blevet skiftet....

• Onkel Ray .
    Onkel Ray . Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #9   25. maj 2007 det er helt lovligt at spole triptælleren tilbage i danmark, der er firmaer der gør det..
    MEN MEN sælger skal gøre køber gøre køber opmærksom på det, og hvis han ikke gør det er det mega ulovligt, det er svindel..
    jeg siger meld ham til politiet, det skal ingen afinde sig med.

Go vind

• #10   25. maj 2007 Min Honda har kørt 1800 km og er fra 1994 det vil ingen vel tro ...
    men brug jeres sunde fornuft når i kigger på en cykel
    fodhvilere der er slidte både gummiet og hængslet , bremseskivemål og om det er originale skiver der er monteret , ved normal kørsel vil skiverne skulle skiftes omkring 50-65000 km kørsel , grebhængslernes slør , helheds indtrykket , blød og dårlig affjedring , gaffelbenenes slid osv osv...
    om der står 25 eller 27000 km på en slutseddel betyder intet
    men det er da heller ikke forbudt at være vågen når man handler ny "brugt" cykel

• #12   25. maj 2007 Øhhh hvorfor skulle man spole en import cykel tilbage, hvis man skulle gøre noget ville det da være at spole den frem, for så at få en billigere afgift..... Spoler man den tilbage bliver den jo bare dyre i afgift.....

Men se aldrig kun på km når man køber cykel, se på helheden, alle med en lille bitte forståelse på mekanik kan skifte et speedometer.... Er det en nyere cykel kan man jo se det af servicehæftet, er der ikke service hæfte, med et forhandler stempel (en forhandler man har tiltro til) hvor der er udført service, så køb en anden, en person der ikke har råd til service på en ny cykel, har nok heller ikke råd til at veligeholde den selv, ved godt der er mange der sagtens kan klare service selv, men er man ny på mc markedet, så gå efter det sikre......

• #13   25. maj 2007 Øh Birk

Nu snakker de jo handel med MC så mener du ikke FDM.
    så vidt jeg lige ved så FDB vel fødevarer, men selvfølgelig hvis du skruer km tilbage på en agurk så okay da :-)...

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 106
    #14   25. maj 2007 He he Rene, god humor:-)

• #15   25. maj 2007 Du er selvfølgelig beskyttet her af aftaleloven. Dog ikke købeloven i det her tilfælde da der er tale om civilkøb.

Men altså sælger har jo været i ond tro, og du kan derfor reklamere inden 2 år dog op til længere tid i sådan tilfælde som du beskriver der.

Og det giver dig en masse rettigheder og pis og lort smiley

Snak med en advokat hvis han ikke selv er til at snakke med.

• #16   28. maj 2007 Hej. Tak til jer alle, dejligt med de mange possitive inlæg, det har hjulpet meget, vil gøre evt. køber opmærksom på at mc'en har kørt 100.000 km mere end sælger oplyser. Tak forstat god tur på landevejen, men pas på jer selv derude.

Kommentér på:
Ulovlig justering af km-tæller

Annonce