Dirtbike/crosser til junior {{forumTopicSubject}}
Vores søn på 10 har set sig varm på en crosser/dirtbike fra fedepriser.dk
https://fedepriser.dk/shop/49cc-dirtbike-gazelle-5044p.html
Jeg er godt klar over man ikke får en konkurrence cykel til 2300. Men kunne man have den en sommer eller 2 var det jo en billig fornøjelse. Og søger man brugt i samme prisklasse er det ret hærgede modeller der kommer frem
Er der nogen der har erfaring med denne maskine eller en tilsvarende fra samme hjemmeside?
Vores søn har ingen erfaring med motorkøretøjer udover havetraktoren, så det skal være en cykel der er nem at gå til. Og gerne een der både kan begrænses (det kan denne model) men samtidig een der lugter lidt af benzin og rigtig crosser....
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den larmer værre end lort, skyder ikke 2 knob, og går konstant i stykker hvis den bruges til andet end stilstand på en græsplæne.
Stumper er lavet af plastik, og er så godt som umulige at få fingrene i.
Det er KLART at foretrække, at finde en Yamaha PW50 eller lignende på motocross markedet. Godt nok har man en smule flere penge bundet i den her og nu, men man får stort set dem allesammen tilbage igen når man sælger den. Den kan tåle at blive brugt, og reservedele er tilgængelige alle steder, og alle kan skrue på den, selvom det så godt som aldrig er nødvendigt.
Jeg tror faktisk jeg har en du må FÅ ganske gratis, hvis du gider komme og fjerne den. Godt nok lidt langt at køre til Roskilde, og den kan ikke meget andet end at tømme tanken ud på jorden og bryde i brand hvis man endelig får den startet, men det er din hvis du vil have den.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Tak for uddybende svar... det var noget tilsvarende jeg har forsøgt at fortælle junior men den gamle er jo bare et fjols når der er 4,5 stjerner på trustpilot.
Han harlige har brugt næsten alle sparepengene på gamer computer er det jo svært at få noget ordentligt for det der er tilbage. Så han må nok ud og samle flasker eller til at køre min brændestak ind hvis han skal videre med drømmen
Dit tilbud om at få/fjerne din tror jeg desværre jeg takker nej til, jeg synes jeg har projekter nok at rode med og det lyder ikke lige som den bedste introduktion til livet på to hjul
Online Tilmeldt:
mar 2004
Mit tilbud var skam seriøst ment. Desværre er der afbrændings forbud - ellers havde jeg selv sendt den i den retning den fortjener at ryge... Høhø.
Det svarer til et los i løgene, at bruge så meget som 5 kroner på det der skrammel.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.027
mar 2016
jan 2012
mar 2016
jul 2011
Følger: 1 Følgere: 846 MC-er: 11 Emner: 183 Svar: 1.340
Det holder ikke til meget, og slet ikke hvis det er kuperet terræn
sep 2013
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 389
en pw50 skal du ikke investere i den er alt for lille til en 10 årig knægt.
måske noget pw80 hvis sådan en er til at finde.
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 59 MC-er: 5 Emner: 29 Svar: 2.342
hvis det må være en 2 takt, men bor i et villaområde så tror jeg nu i skal lede efter en 4 takt desværre, i har allerede den første sure nabo stående inden i har fået startet sådan en 65´er
https://www.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/crosser/ktm/annonce/40988312-ktm-65-sx#image-190647380
det gode ved ktm modellerne er at ktm har lavet dem sådan at flere modeller kan bruge det samme plastik, tandhjul og andre gængse reservedele derfor er de også billige at reppe på, men ender i en 65´er så tag lige og få droslet den lidt til en start de er hammer hissige
men sønnen han skal være klar over at skal den køre ret tit så bliver en del af sparepengene også brugt på vedligehold specielt af motoren, det er altså halvdyrt, at renovere sådan en motor kan snildt rende i 5000 kr hvis ikke mere
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 46 Svar: 451
https://www.thansen.dk/scooter-knallert-mc/atv-og-pit-bike/kayo-pit-bike-mini-one-70cc-4-takt/n-242122300/pn-242122297/
Nogle der ved, om det er det samme tarvelige lort?
Online Tilmeldt:
mar 2004
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Den skulle bruges på en ødegård i Sverige når de tog derop.
Den holdt overraskende godt og den kørte i hvert fald i en 3-4 års tid på trods af lang tids stilstand og opbevaring i en gammel utæt lade.
Jeg mener ikke jeg gav mere en 1500-2500kr for den.
Den rendte omkring de 80km/t.
Jeg mener den havde 14" hjul og lavere sæde højde. Da knægten skød i vejret og blev teenager, blev den til sidst ret lille til ham, men den var sgu meget sjov at fræse lidt rundt på som tidsfordriv.
mar 2016
Nå, men et tip fra en bruger ledte os mod en Yamaha PW 80 i guloggratis, og i går eftermiddag tog "verdens bedste far" og de to ældste drenge på tur op gennem jylland med trailer og kolde sodavand.
Yamaha'en var ikke i perfekt kosmetisk stand men kørte fint og havde så meget kompression at gamer-knægtene ikke kunne starte den, så den kom med hjem. Vi nåede også lige biltema på vejen efter et par crosser hjelme, faktisk både i Horsens og Fredericia for at finde de rigtige størrelser, så det var sent inden vi fik bagt pizzaer på terassen
Den lille ny er blevet godt modtaget og drengene deles faktisk pænt om den - og alle synes den er meget sejere end kina-knallerten fra annoncen, selvom de stadig kun kører i 1. gear - det er jo også en slags fartbegrænsning selvom den nu godt kan rykke fra land med en 30kg dreng i sadlen.
Billede af en glad biker der ca 30 sekunder efter billedet lærer 2 vigtige ting om motorcykler:
1) Lad være med at dreje og bremse på forhjulet i fuld fart ned mod det elektriske hegn
2) Husk fornuftigt tøj hvis du vil undgå skrammer.
sep 2013
sep 2013
og de der bare ben og albuer er heller ikke helt optimale, omend et par hudafskrabninger eller en brækket arm er bedre end et styr i brystkassen eller i værste fald ryg-eller nakkeskade.
Man kan sagtens slå sig lidt iført det rette udstyr, når det ikke er på skal der overraskende lidt til at slå sig ret meget.
Online Tilmeldt:
mar 2004
Fremtidsudsigterne er gode. Vi skal væk fra køb/smid væk samfundet som kina skrammel understøtter - og det der grej virker bare uden den store vedligeholdelse.
Du har valgt helt rigtigt.
jan 2012
købte også en mindre køn pw80 til mine unger . den blev trygler af børn som voksne i 6 år inden den igen skiftede ejer. total problemløst ejerskab. eneste udgifter var et kædekit.olie og et par tændrør (sikkert ikke engang nødvendigt... men når man nu alligevel servicerede )
Den bliver i glade for.
Dirtbike/crosser til junior