gs500 køre ikke så godt {{forumTopicSubject}}
Hej folkens nu må jeg overgive mig og søge hjælp.
Jeg har købt en gs500 fra 2000
Som kørte forfærdeligt da jeg hentede den
Jeg har renset og renoveret karburator og petcock med rep sæt
Så nye pakninger dyser choker flyder nål osv
Den starter fint og står fint i tomgang men den trækker ikke så godt og kan slet ikke få den over 110 km/h
I følge min håndbog skal den køre med 122.5 Main dyse
Men den jeg afmonterede og den der fulgte med i rep.sættet er 120 kan det virkelig være der den er gal ?
Jeg har også søgt efter utætheder ved at sprøjte diesel start omkring alle samlinger uden ændringer.
Karburator er synkroniseret flyde højde justeret
Alle kabler gas/choker køre som nye
En nævnte for mig at at det kan være nåle højden der er kommet ny nål i og den har jeg sat samme sted som den gamle men jeg har ingen erfaringer med justering og symptomer på forkert justering ?
Nogle som evt har et godt bud på hvad der går galt ?
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Jeg skruer også selv lidt en gang i mellem og når jeg til det pkt hvor den slags udstyr skal bruges... Ja så er det nemmere og billigere at betale lidt for at mekanikeren lige gør det end selv at skulle købe udstyr man bruger 2 gange om året.
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Men hvis man justere nålen til en federe blanding har det så effekt ved fuld gas eller mellem gas ved du det ?
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Se dette diagram, det giver en ret god fornemmelse hvilke faktorer der betyder mest (højde på y-aksen) i forhold til hvor meget gas der gives (på x-aksen)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Ja alt er std på den
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Clip position= nålehøjde
Straight diameter= strålespids diameter (det rør nålen kører i)
Needle taper = hvordan nålen spidser til
Throttle valve cutaway= det afskårne stykke på et cylindrisk gasspjæld der vender mod motor
IMS= tomgangs blandings skrue (dvs hvis den sidder efter spjældet)
Air screw= tomgangs luft skruge (dvs hvis den sidder før spjældet)
Slow jet=tomgangsdyse
Diagrammet har jeg taget fra en Dellorto manual, de har en sand fryd af justeringsmuligheder og forskellige dyser/strålespidser. Men princippet er det samme for andre karburatorer.
Du kan roligt hæve nålen et hak og se om det giver noget. Ellers er det måske tomgangsblandings skruen du skal lege med, eller evt en større tomgangsdyse
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Eftersom den står fint i tomgang og trækker nogenlunde
Når den når ca 90km/h er det som om alt går lidt i stå i stil 110 ca så stopper alt acceleration uanset om det er 4-5 eller 6 gear jeg køre i
Jeg har lige flyttet nålen et hak og fandt ud af den membran i toppen sad forkert den lukkede tæt men sad skævt i rillen som kanten skal side i
Det rør som nålen køre i er også skiftet ved renovering af karburator
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Men det er som om den kun køre på 1 cylinder der
Den højre kan jeg ikke holde ved efter 2-3 min
Den venstre er meget koldere
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Har lige været ude og køre
Den har en del mere trækkraft og kan presses op på 135 km/h
Meeen når jeg kommer hen og skal holde stille bliver den stående ved 3500 omdr jeg kan kun få den ned i tomgang ved at sætte i 1 gør og køre lidt på koblingen så falder den fint ned igen ?
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Og så samle én gang til... Meget omhyggeligt.
Du vil bliver forbavset over hvor mange gange det rent faktisk virker
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 160 MC-er: 3 Emner: 60 Svar: 1.672
Men bare en "do over" af samlingen.
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Den tap som hoved dysen er skruet i og nålen køre ned i hvor stor betydning har den ? Jeg bemærkede at der var 1 hul mindre i men dem som der er er en lille smugle større
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Din forhøjede tomgang kunne tyde på at een af karburatorerne ikke lukker som den anden og dermed holder motoren oppe i omdrejninger?
Denne artikel virker ret seriøs, måske du skulle kigge lidt på sektionen "how to fix all common GS500 Carburettor issues"?
https://joshkarnes.blogspot.com/2017/09/fixing-common-gs500-carburetor-issues.html
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Kunne godt være spjælde men der underlige er de er synkroniseret og ingen utætheder i og omkring hvad jeg kan finde
Studere lige dit link nærmere ,
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Den gnister på begge 2 og har nye tændrør og kabler.
Vil prøve at justere ventiler en gang i næste uge skal lige have shims hjem
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Mht ventiler, er der noget der tyder på de står forkert? Lav kompression f eks? Ellers ville jeg nok vente lidt med dem og starte forfra med karburatorerne.
Mit gæt er nok stadig en manglende synkronisering (eller et spjæld/kabel der hænger) af de to karburatorer siden du har så høj tomgang?
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Dette burde dog ikke gøre at din køre som den gør.. ike de få numre..
Er indsugningsgummierne iorden?
Prøv lige os næste gang du er ude og teste hvis den stadig ikke køre ordenligt.. sæt benzinhanen på pri.. de ka godt drille lidt de haner der..
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Jeg starter forfra med karburator næste gang jeg kommer i garagen og så måler jeg ventiler efter de er ikke blevet stillet siden ny 67xxx km det tager ikke lang tid nu den næsten er skilt ad alligevel.
Kablerne køre som nye
Men prøvede for sjov at suge med munden i mine vaacum ure og bemærkede de slet ikke bevægede sig ens hvis jeg sugede alt hvad jeg kan så måske der er en som ikke er for god så synkronisering ikke passer alligevel ??
Ved du/i om tændingen kan justeres på sådan en model
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
maj 2011
MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
Rygtet siger at de er dyset lavt fra fabrikken for at mindske forurering. Altså at en 122,5 dyse allerede er lidt for lille, i forhold til hvad der er optimalt.
http://wiki.gstwins.com/index.php?n=Upgrades.Rejetting
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Eller skal man vente på levering fra net butik eller til det lokale værksted og betale en formue ?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Men hvad er prisen på de originale ?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Gav selv 225€ for et sæt dellorto 36mm på ebay for år tilbage, de var solgt som "renoverede" men endte med selv at bekoste nye pakninger overalt, strålespidser, nåle osv....
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Der er mere trækkraft men den driller stadig lidt med ikke at falde ned til tomgang
Og så skyder den i udstødningen en gang i mellem i tomgang uregelmæssig
Kan stadig ikke finde nogle steder den er utæt
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
jan 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 36
Mix skruerne er skruet 2 - 1/2 omgang ud
gs500 køre ikke så godt