{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

rune r
rune r
Tilmeldt:
10. sep 2005
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 28 Svar: 139

Dæk til Honda Hornet {{forumTopicSubject}}

Halløj

Jeg har lige købt en hornet 99´ (ikke leveret endnu) der trænger til nyt fordæk (130/70ZR16).

Har i nogle dæk erfaringer i kan dele ud af?

Kan man kombinere dæk fra forskellige producenter f.eks. bridgestone battlax bagdæk med et michelin fordæk? Eller er det anbefalet, at køre samme mærke?

Håber i kan drysse guld endnu en gang...

Mvh Rune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til Honda Hornet
  • #1   19. maj 2007 Hej Rune,

    Ulempen ved 98 og 99-modellen er, at den har en 16" fælge, hvorimod de senere modeller kører med 17". Desværre er det lidt begrænset, hvad man her kan finde af dæk af samme type og mærke, som man kan montere både foran og bagved. Jeg havde selv problemet, da jeg skiftede her til denne sæson.

    Da jeg købte min, var der et Metzeler MEZ1, 130/70 x 16 foran, som var helt deformt og forfærdeligt at køre med. Og Bridgestone Battlax BT020, 180/55 x 17 bagtil. Der er sådan set ikke noget galt i at køre med forskellige dækmærker foran og bagtil, du skal bare være opmærksom på, at de "bider" ensi asfalten. Det nytter ikke noget, at du har et fordæk, som performer rigtig godt i regnvejr, hvis det bagtil er lige modsat. Så skal det nok gå galt på et tidspunkt.

    Det afhænger selvfølgelig også af, hvad cyklen hovedmæssigt skal bruges til.

    K.


  • #2   19. maj 2007 cyklen skal bruges som transportmiddel, med alt hvad det indebringer af blandet kørsel.

    jeg regner med at kører omkring 10 k på en sæson

    Så et godt kompromis mellem antal km og gode, sikre og sportslige og egenskaber.


Kommentér på:
Dæk til Honda Hornet

Annonce