{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Toldafgifter på pakker fra USA {{forumTopicSubject}}

Har set en hel del indlæg omkring disse afgifter,men ikke set svaret, det fik jeg idag da jeg modtog min pakke fra overthere.Den smuttede desværre ikke forbi tolden. Men hevde hellere ikke regnet med det, så det var kalkuleret ind i pris og med dollarkurs mener jeg stadig jeg har fået mine potter billigere end jeg kunne få dem i DK,EU.
Jeg havde bare ikke regnet med at man skulle betale told og afgift af selve forendelses omkostningerne. men stadig billigere.

Men her er lidt fra Post-Danmarks hjemmeside:

Postforsendelser fra lande uden for EU toldbehandles ved ankomsten til Danmark.

Hvis varens værdi er:

under 10 euro (pr. 1. februar 2003 ca. 74 kr.), opkræves hverken told, moms eller fortoldningsgebyr.

over 10 euro, betales 25 % moms af både varens pris og transportomkostningerne, eventuelt told og afgifter samt fortoldningsgebyr.
Vejledende toldsatser for nogle varer, som erfaringsmæssigt dækker mere end 90 % af private danskeres toldpligtige indkøb, der sendes i postforsendelser, fremgår af Vejledende toldsatser på de mest almindelige indkøb.

Præcis information om told og afgifter ved indførsel af varer i Danmark skal altid søges hos ToldSkat.

Toldbehandling
Post Danmark toldbehandler postforsendelser på baggrund af afsenderens beskrivelse af forsendelsens indhold på eksempelvis en tolddeklaration. Hvis oplysningerne er mangelfulde, kan forsendelsen ikke toldbehandles, og den lægges på lager. Modtageren vil blive kontaktet af Post Danmarks og bedt om at redegøre for forsendelsens indhold og værdi. Først når indholdet kan dokumenteres, kan fortoldningen gennemføres.

For Post Danmarks arbejde med fortoldning, opkræves et fortoldningsgebyr på 60,00 kr. inkl. moms for 1. varelinie og 13,75 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinie til dækning af Post Danmarks omkostninger forbundet hermed, jf. UPU (Universal Postal Union) konventionen art. 32.

Fortoldningsgebyr samt told og/eller afgifter skal betales ved forsendelsens udlevering.

Spar penge på din forsikring

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Toldafgifter på pakker fra USA

Annonce