{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

HJÆLP-manglende hestekræfter CBR 600f1 {{forumTopicSubject}}

hej. jeg har en honda cbr 600 f1 1987 som der sider en pc23 motor på. jeg ved godt der normat sidder en pc19 motor på den men den må jo være blevet skiftet.
mit problem er at den kun har 64.33 hk på baghjulet hvilket jo ikke er det den burde have.
Kan det eventuelt være en tysk model med en form for begrænsning et sted ?
motoren lyder sund og den kører rigtig godt. da den blev testet kørte han den op til 260 km/t uden at den slog fra i begrænseren. så kan den måske være gearet helt vildt højt eller er det normalt at de kan det på rullefelt. jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig med hvad der er galt for hvis der er flere hestekræfter i den et sted vil jeg da gerne have dem frem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP-manglende hestekræfter CBR 600f1
  • #1   15. maj 2007 tja den skal jo have 93 hk i motoren hvis det er en pc 23 og 85 hvis det er en pc 19..... hvis den er begrænset så kig i indsugningen... det er der min er begrænset

  • #2   15. maj 2007 Du skal regne med at der går 5-20 hk tabt gennem transmission,mest hvis der er kardan.
    Som Martin P (skive) .skriver sidder begrænsningen i de tyske som regel ved at indsugnisngsgummiet er indsnævret (mindre)
    Du kan ikke regne med hastighed på rullefelt, der er jo minus vind-,rullemodstand


  • #3   15. maj 2007 jeg er sikker på at det er en pc23 motor da det er det motornmmeret starter med. og hvis den så skulle have 93hk er der jo gået 29 tabt i transmissionen. Men for mig er det lidt et større projekt at skille den ad og se på karburatorerne. men den må da være begrænset et sted når der mangler så meget ikke ?

  • #4   15. maj 2007 29 er en del for meget, der er nok ikke andre veje end at se på indsugningsgummiet, hvis der ikke er andre der har et bud.
    Til sammenligning: Min har kardan og taber 12 undervejs


  • #5   15. maj 2007 Hvor lang tid er det siden den er blever justeret, kan det være dårligt justeret, evt dårlig synkr. af cyklindre. I tyskland er det ca. 100 heste der skilder forsikring så det ville ikke give nogen mening at drosle den umiddelbart.

  • #6   15. maj 2007 den tidligere ejer har ikke fået den justeret i to år men han har heller ikke kørt over 1000 km på den. ja det er rigtigt med de 100 hk og forsikring men syne jeg læste noget med at det tidligere havde været omkring 80 hk det skildte i tyskland. kan det passe?

  • #7   15. maj 2007 pil kabunaderne af og kig det hele efter. Du kan hurtigt se hvis den er droslet i indsugning eller lignende

  • #8   15. maj 2007 det kan ikke tænkes at den er droslet i udstødningsmanifolden vel ?

  • #9   15. maj 2007 eller tændingen ? kunne være dejigt hvis der var nogen der havde haft lignende problemer med deres motorcykel.

  • #10   15. maj 2007 www.dot-e.dk er der en kurve fra en 90'er CBR600. Den har i standardtrim 70hk på hjulet.
    Så der skal ikke et særligt gammel tændrør, stoppet luftfilter, tikkende ventil, gammel olie eller et slidt kædekit til, før de sidste 6 hk også er væk.
    Start med at give den et service, og se hvad det gør ved den. Du ved heller ikke hvor længe siden det er, at den forrige ejer gjorde noget ved den.
    Og nu hvor den har stået 2 år uden service, så få også lige skiftet bremsevæske og olie i forgaflen. Kan tænke mig til det trænger...


Kommentér på:
HJÆLP-manglende hestekræfter CBR 600f1

Annonce