{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.234 visninger | Oprettet:

Hjælp til min "gammle" far {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Håber at der er nogen der kan komme med nogle gode ideer..
Har lovet min gammle (70), men meget friske far med at finde en lidt nyer mc.
Han køre nu på en gammel BSA 650?, som han selv har samlet og sat i stand.
Men han er træt af at skrue og vil gerne have lidt mere køre komfort.
Han skal sgu have lov til at mærke at komfort og teknoligen er blevet bedre, siden BSA,en
Der nok ikke så mange år tilbage, hvor han kan kravle op på sådan en 2 hjulede.

Det er nok noget touring maskine, med 4 cylinder lidt moment og omkring 600-900 ccm ,vi leder efter.
Beløbet er nok omkring40 til 60.000.

Det er ikke desideret køb her jeg leder efter, men forslag til modeler vi kan kigge efter og prøve.

Håber på lidt hjælp.

Go sommer
Hilsen Bo

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til min "gammle" far
  • #1   13. maj 2007 hmm... hvordan har bentøjet det... tænker på højden af mc... kan være svært at komme op på en mc der er høj hvis man ikke kan løfte benene...

• #2   13. maj 2007 jeg ville forslå noget chopper agtigt (det vil jeg jo altid) fx savage eller vt 600, de er forholdsvis lave savagen er rimelig billig og vedligeholdelses fri da den har tandremstræk og ikke kæde. den har godt med moment men er stadig en rolig maskine

• #3   13. maj 2007 70...... er han stadig frisk nok til mc? det lyder sgu farligt, sorry.

• #5   13. maj 2007 Han skal da ha en VFR det er sku da lige noget for ham.. 70 er sku da ingen alder.

• #6   13. maj 2007 Dennis YZF750R aka. Mexicalf smiley hvorfor skulle det være farligt? Min nabo er 76 år og køre på en harley. han køre tit ned til sin søn som bor i Belgien. Så jeg kan nu ikke se at det skulle være farligt bare fordi manden er lidt oppe i årene.

Søren.

• #7   13. maj 2007 Jep, nogle er bare friske i mange år! Heldigvis da smiley

Et par forslag:
    Honda VFR 750
    Suzuki Bandit 600
    Kawasaki ZZR 600

• #8   13. maj 2007 Synd med budgettet, den nye Kawasaki Z750, får intet mindre end fremragende anmeldelser i Jyllandsposten i dag - men så snakker vi over 100K.

JLL

• #9   13. maj 2007 He he, da jeg en gang i sin tid var på jyllandsringen på køreteknisk kursus, i forbindelse med kørekort, havde vi en utrolig frisk herre på 86 som instruktør, han kørte zzr1100 smiley

Hvad med en bandit 600 de kan fåes til omkring 50.000kr og er rinelig letkørte.

• #10   13. maj 2007 Søren (Sønderborg) R
    Selvfølgelig er der folk der er mere friske end andre.
    MEN, jeg tror ikke at de fleste der er oppe i den alder har den fornødne responstid og reaktionsevne der skal til. Der er da helt sikkert også nogle der er 100% friske og stadig har deres reaktionsevne i behold. Men jeg tror desværre også at der er mange i den alder der ikke vil erkende at de nu er blevet ældre og ikke er så hurtige på aftrækkeren som tidligere , hvilket resulterer i at de kører videre med had der måtte følge.
    BO L : Dette var ikke ment som noget ondt mod din far da jeg ikke kender manden, blot et spørgsmål og en konstatering. Go vind;-)

• #11   13. maj 2007 min far (70) kører bandit 600
    min mor(65) kører er5
    min onkel (59) Nimbus, konen virago 535
    min tante (60) kører er5, manden honda cbx 750
    en til længere ude i familien kører virago 1100 og han er 80

mht til alder tog mine forældre kortet sammen med mig, min søster, min kusine og min fætter
    (ja ja kom ikke at sige at familien ikke kører mc hehe)

spørgsmålet er bare om de starter på en rigtig mc for dem, mine forældre valgte begge at starte på en lille maskine for at for køre kundskaben ind under hunden først inden de begge skiftede til noget størrer!

der fejlen sker ved de ældre mennesker er at de kører sig en stor maskine fordi en lille er jo ikke godt nok nu hvor man er oppe i alderen!

må sige mine forsældre har stadig ingen problmer med at følge med, bremse eller andet for den sags skyld! så det er alt et spørgsmål om opfattelse ;o)

Kommentér på:
Hjælp til min "gammle" far

Annonce