469 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan? Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan?
Nu har jeg så endelig fundet den MC jeg skal have. Blev en GSX-R 250 i perf. stand!
Problemet er så bare, at den ikke er droslet (så vidt jeg ved).. Er det muligt at få fat i et brugt droslingskit til sådan et svin? Og hvad koster det ca?
Så vidt jeg har forstået, drejer det sig om en skive, der sættes ned i indsugningen til luft på kaburatoerne, så den får lidt åndenød ved mange rpms = mindre HK!?
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 113
Du kan ikke købe et brugt droslingssæt, da attesten skal være lavet til lige netop DIN mc's stelnummer. Du bliver nødt til at bestille det hos en forhandler. Jeg gav vist 1600, da jeg købte mit.
Og ja, det er rigtigt at begrænsningen sættes på indsugningen.
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
Skal den så synes igen med begræsningen i, hvor den bliver målt på felt så?
Er det svært at montere selv, for så kan jeg jo spare penge der!
maj 2004
Jeg monterede ikke selv mit sæt, men det burde sagtens kunne lade sig gøre at gøre det selv.
aug 2004
Har dog hørt rygter om, at det koster 5k at blive stoppet på en MC med over 34HK, hvis man har lille kort?
Kan de tjekke, om begrænsningen sidder i, hvis jeg bliver stoppet? Kan umiddelbart kun forestille mig, at de kan de ved at tjekke den på et mobilt rullefelt eller ved, at jeg skiller den ad?! :S
maj 2004
Så vidt jeg har forstået kan de kræve at en synshal skal tjekke om det virkelig ER monteret. Det er dog vist sjældent noget de gør da politiet selv skal betale udgifterne hvis du HAR monteret det
Worst case scenario er dog hvis du bliver indblandet i en ulykke og de så finder ud af at du ikke har kittet monteret. Så er der altså ingen forsikring der dækker noget som helst :S
aug 2004
Hvor lang tid tager det for forhandler at få de skiver hjem? For er jo nødt til at anskaffe mig dem så!
Går også på HTX som dig, og vi ved vist begge, at et fritidsjob er der sgu ik rigtig tid til! I hvert fald ikke for mig vedkommende, så al udgift dækkes af SU, og den kan ik lige klare et huk på 5.000kr må jeg ærligt indrømme!
maj 2004
Går du også på HTX i Aalborg?
aug 2004
Nej, HTX i Randers
jan 2005
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 150
Hvor lang er i på HTX jeg selv er 2. års??
Hilsen Kasper
aug 2004
1. år her..
apr 2005
Følger: 94 Følgere: 99 MC-er: 1 Annoncer: 1 Svar: 2.833
Jeg fik det dog ikke monteret, for ifølge Bille ville den komme til at gå ad helvede til. Og da den jo i forvejen ikke har kræfter i overflod fulgte jeg hans råd og stak sedlen i lommen og lagde droslingsskiverne pænt på plads i skrivebordsskuffen derhjemme
I synshallen skulle de så vidt jeg husker bare se den røde lap papir, der ganske rigtig skal høre til MC'en, der står stelnummeret på. Der blev ikke foretaget nogen effektmåling.
Desuden tror jeg først det er HVIS du bliver indblandet i noget skidt at de foretager måling på MC'en. Hvis du bare bliver hevet ind til et rutinetjeck på landevejen skal du sikkert bare vise den lille fine røde lap.
Så hvis du har is i maven gør du som mig, hvis ikke drosler du svinet
apr 2004
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 17
Jeg stoppede sidste sommer, sammen med en kammerat. Vi har begge GSX-r 250.
Men vi ses derude.
maj 2004
Vi er 3 på HTX i Aalborg som har MC, deraf 2 babygixxere
Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan?