469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan? Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan?

Nu har jeg så endelig fundet den MC jeg skal have. Blev en GSX-R 250 i perf. stand! smiley
Problemet er så bare, at den ikke er droslet (så vidt jeg ved).. Er det muligt at få fat i et brugt droslingskit til sådan et svin? Og hvad koster det ca?

Så vidt jeg har forstået, drejer det sig om en skive, der sættes ned i indsugningen til luft på kaburatoerne, så den får lidt åndenød ved mange rpms = mindre HK!?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan?
  • #1   24. apr 2005 Tillykke med cyklen smiley

Du kan ikke købe et brugt droslingssæt, da attesten skal være lavet til lige netop DIN mc's stelnummer. Du bliver nødt til at bestille det hos en forhandler. Jeg gav vist 1600, da jeg købte mit.

Og ja, det er rigtigt at begrænsningen sættes på indsugningen.

• #2   24. apr 2005 Hmm.. Det var jo noget lort! smiley

Skal den så synes igen med begræsningen i, hvor den bliver målt på felt så?
    Er det svært at montere selv, for så kan jeg jo spare penge der!

• #3   24. apr 2005 Den skal synes med begrænsningen ja, men de tjekker ikke om det er monteret. De skal bare se TÜV-kvitteringen som følger med sættet.

Jeg monterede ikke selv mit sæt, men det burde sagtens kunne lade sig gøre at gøre det selv.

• #4   24. apr 2005 Okay, det lyder jo straks bedre.. smiley

Har dog hørt rygter om, at det koster 5k at blive stoppet på en MC med over 34HK, hvis man har lille kort?
    Kan de tjekke, om begrænsningen sidder i, hvis jeg bliver stoppet? Kan umiddelbart kun forestille mig, at de kan de ved at tjekke den på et mobilt rullefelt eller ved, at jeg skiller den ad?! :S

• #5   24. apr 2005 Ja, det koster vist 5k at køre på/i et køretøj man ikke har kort til.

Så vidt jeg har forstået kan de kræve at en synshal skal tjekke om det virkelig ER monteret. Det er dog vist sjældent noget de gør da politiet selv skal betale udgifterne hvis du HAR monteret det smiley

Worst case scenario er dog hvis du bliver indblandet i en ulykke og de så finder ud af at du ikke har kittet monteret. Så er der altså ingen forsikring der dækker noget som helst :S

• #6   24. apr 2005 Hmm.. Nej, det er lidt noget shit.
    Hvor lang tid tager det for forhandler at få de skiver hjem? For er jo nødt til at anskaffe mig dem så! smiley

Går også på HTX som dig, og vi ved vist begge, at et fritidsjob er der sgu ik rigtig tid til! I hvert fald ikke for mig vedkommende, så al udgift dækkes af SU, og den kan ik lige klare et huk på 5.000kr må jeg ærligt indrømme! smiley

• #7   24. apr 2005 Det tog vist et par uger for Special MC da de skulle montere det på min.

Går du også på HTX i Aalborg?

• #8   24. apr 2005 Okay.. Så er det jo bare med at kontakte min forhandler! smiley
    Nej, HTX i Randers smiley

• #9   24. apr 2005 lige en ting til det med at køre stor mc med lille kort. Hvis du køre stor mc uden nogen form for kørekort koster det 5k men hvis du køre stor mc og har et bil kørekort koster det kun 3k men her kommer det allerbedste hvis du både har til bil og lille kort til mc koster det kun 1500 at blive taget. men hvis du vil køre uden drosling så husk på at din forsikring ikke dækker hvis det går galt. men tillykke med din mc.

Hvor lang er i på HTX jeg selv er 2. års??

Hilsen Kasper

• #10   24. apr 2005 Hmm.. Okay! Men må sgu nok hellere få sat lortet i alligevel!

1. år her.. smiley Så lang vej endnu! Desværre.. :S

• #11   25. apr 2005 Da jeg købte min GSX-R 250 havde jeg også kun det lille kort. Jeg bestilte et droslingssæt ved Bille MC i Skanderborg, og så vidt jeg husker tog det ikke meget mere end et par dage for dem at få det hjem fra importøren (som vist lå i Vejle eller Fredericia eller deromkring).
    Jeg fik det dog ikke monteret, for ifølge Bille ville den komme til at gå ad helvede til. Og da den jo i forvejen ikke har kræfter i overflod fulgte jeg hans råd og stak sedlen i lommen og lagde droslingsskiverne pænt på plads i skrivebordsskuffen derhjemme smiley
    I synshallen skulle de så vidt jeg husker bare se den røde lap papir, der ganske rigtig skal høre til MC'en, der står stelnummeret på. Der blev ikke foretaget nogen effektmåling.
    Desuden tror jeg først det er HVIS du bliver indblandet i noget skidt at de foretager måling på MC'en. Hvis du bare bliver hevet ind til et rutinetjeck på landevejen skal du sikkert bare vise den lille fine røde lap.
    Så hvis du har is i maven gør du som mig, hvis ikke drosler du svinet smiley

• #12   25. apr 2005 Hører HTX og GSX-r 250 sammen???

Jeg stoppede sidste sommer, sammen med en kammerat. Vi har begge GSX-r 250.

Men vi ses derude.

• #13   25. apr 2005 Det kan der muligvis være noget om smiley

Vi er 3 på HTX i Aalborg som har MC, deraf 2 babygixxere smiley

Kommentér på:
Drosling, GSX-R 250 - hvor/hvordan?

Annonce