{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Kawasaki ZXR 400 vs. Suzuki GS 500 F {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Jeg står og kan ikke helt finde ud ag hvilken begynder mc jeg vil have - jeg er dog et godt stykke på vej..
Jeg vil gerne have noget som kan flytte sig, også selvom det er droslet - men det behøver heller ikke at være mega vildt - så går det sgu bare galt..
Jeg vil derudover også gerne have en cykel hvor jeg ikke er afhængig af at kunne fikse ting på den hele tiden, for det kan jeg ikke.
Jeg har ca. 55.000 kr. - og de to cykler som jeg lige pt. er mest vilde med er, som overskriften hentyder, hhv. zxr400 og gs500f . Jeg tænker på en zxr fra starten af 90'erne, og en gs500f fra enten 05, 06 eller 07 ..
Jeg kan virkelig ikke beslutte mig, for umiddelbart tænker jeg er gs500f'eren passer bedst, men jeg vil alts´å også gerne have en cykel som kan flytte sig, og accelerere lidt selvom den er droslet som den skal..
Hvilken vil være bedst til mig? Kom med jeres bud. På forhånd mange tak.

Mvh Magnus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kawasaki ZXR 400 vs. Suzuki GS 500 F
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   10. maj 2007 Når den skal drosles, er det vigtigt med så mange kubik som muligt da man bibeholder så meget moment som muligt.
    .
    GS'eren er desuden 10+ år nyere - så den ville klart være mit valg hvis det er de to mod hinanden.


  • #2   10. maj 2007 jeg stod med noget af det samme valg da jeg skulle have min første mc.. og lige præcis om Sajmon siger så er GS'eren MEGET nyere til samme pris faktisk... Derfor faldt mit valg også på en GS'er og det er jeg sku glad for i dag.. Den kan stadigvæk godt give et sus hvis man forstår at køre den rigtigt..

  • #3   10. maj 2007 Mjaeh om GS'eren er nyeres ved jeg ikke helt om jeg er enig i, konstruktionen på en fabriksny GS'er og en fra midt 90'erne er praktisk talt identisk.
    Fordelen ved at køben en nyere GS'er er helt klart.

    -1 eller ingen tidligere ejere.
    -2 Fabriks garanti.
    -3 Der findes intet bedre end at køre de første spæde kilometer ¨på en sprit ny mc.


  • #4   10. maj 2007 sajmon : Ja, men det med kubik holder jo så alligevel ikke, da zxr400'eren eftersigende skulle være noget mere hidsig end gs 500 f'eren smiley

    Jesper: Okay, tak fordi du deler din erfaring smiley

    Michael: ja det er fordelene.. Men hvad er ulemperne så? Såsom f. eks. at kawaen er nogoet hurtigere i optrækket? hehe


  • #5   10. maj 2007 jeg har også ståe i den sitotation og valgte også gs 500'er fordi den var så ny ( og billig) og der er rigtig mange af dem så det er også mugligt at få resvverdele til dem....... og jeg syntes selv at den er ganske sjov at køre på selv med de 34 heste... og det gør så bare at man ikke kan køre helt så hurtigt( top hastighed)

  • #6   10. maj 2007 Michael ( Med de 10 tommelfingre )

    ja det er rigtig nok men hen over årendene har den fået nogle kosmiske løft.... og når det nu er den sammen konstroktion så vister det jo også lidt om... at den er stabil ( elelrs ville de ikke kunne havde solgt den i så mange år)


  • #7   10. maj 2007 min er dog en af dem uden kåbe men stadig sjov at køre på smiley


  • #8   10. maj 2007 Ja, men det er også det som mest trækker ved gs500f'eren - den er billig fra næsten ny, men jeg er bange for at jeg for hurtigt vil blive træt af den, for såå vild er den jo ikke ligefrem.. den er sikkert meget fin til at køre småture på og sådan, men vil også gerne have noget som kan flytte sig lidt..

  • #9   10. maj 2007 Søren: Det er jo begrænset hvor meget der kan gå galt på en motor når den er ordentlig lavet. Grunden til at GS'eren ikke har fået ny motor, er at suzuki ikke kan lave en ny GS med en vandkølet motor, til en pris man vil betale for. Den vil komme til at koste det samme som en bandit.
    Så at den stadig er på programmet, er kun for at få en bid af kagen. Det er jo kun herhjemme hvor den lille prisforskel mellem en GS og konkurrenterne bliver 3 gange så stor, at den sælges i det omfang den gør.

    En brugt velholdt GS500 fra start 90'erne til 25-30.000,- er i mine øjne et godt køb. En nyere GS500 til en pris over 40.000,- er et dårligt køb. De 2 maskiner er ens, og den ene kan ikke noget den anden ikke kan.

    Tilbage til tråden.
    Begge maskiner er droslet, så de vil være ca. lige hurtige. Hvis du er til sport, så hop på ZXR'en, er du til en alm hverdags MC og skal sidde mange km på den, så hop på GS'eren, den er mere komfortabel.
    Når det så er sagt, så overvej også alternativerne. Jeg har selv haft en Cagiva Canyon 500 med 34 hk, og det var en af de mest underholdende maskiner jeg har haft. Ok, på motorvej var den ret træls over 130 i timen, men på en snoet landevej var den ligeså hurtig som min 100 hestes VFR eller 60 hestes GPZ500s

    /
    Jesper


  • #10   10. maj 2007 jeg har både køret til århus og aalborg ud problem.... har først lige fået den har i år så har ikke kørt så meget på den endnu


  • #11   11. maj 2007 Jeg har en kammerat med en GS 500 som jeg ofte kører sammen med, begge maskiner er droslet og de følges meget godt ad.
    I acc. ligger de meget lige indtil gs'eren skal skifte gear ved omkring de 10k rpm, hvor zxr'eren så stadig har 4k mere at give af, hvilket gør man kommer lidt foran der, og så der efter nemt kan holde forspringet smiley
    Og på toppen render zxr'eren også lige 10-20km/t mere smiley
    Og når vi kører på motorvej i fx. 6. gear ved 120km/t bag en bil og bilen trækker ind kan jeg nemt bare hive i håndtaget og temmelig hurtigt komme op i fart og videre (når man tænker på den er droslet :P) mens der ikke rigtig sker noget på hans gs'er, og han må et gear ned for at den overhoveder begynder at accelerere smiley

    Just my 50 cent smiley
    Spørg endelig hvis der er noget du vil vide.


Kommentér på:
Kawasaki ZXR 400 vs. Suzuki GS 500 F

Annonce