{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.491 visninger | Oprettet:

valg af stor brugt streetfighter. {{forumTopicSubject}}

Hej MC venner smiley

Jeg skal snart erhverve mc igen, og ja, jeg har prøvet lidt af hvert og kørt på både racere, custom, street osv.
Jeg skal helt sikkert have en nøgen bike næste gang, og gerne en med gode sving egenskaber samt en motor og lyd der man bare bliver glad af smiley
Jeg har lidt en kærlighed til de cykler man ikke ser på hvert gadehjørne, derfor er der 4 cykler jeg har i kikkerten:
Aprilia Tuono rr årg. 2007-2010 - gerne en factory
Ducati monster ms4rs - årg 2007-2010
KTM superduke 990 R - årg 2010
Triumph speed tripple 1050 - årg- 2010-2012

Kom meget gerne med plusser og minusser hvis i har erfaring med disse maskiner, både mht. køreregenskaber samt holdbarhed og mulighed for reservedele osv.

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af stor brugt streetfighter.
  • #1   29. maj 2018 Du har glemt 1 og det er en Husqvarna NUDA
    Jeg stod selv i samme valg da nuda kom i mine tanker, desværre er der ikke mange af dem

• #2   29. maj 2018 Har selv haft Triumph's Speed Triple modellen fra 2009-2010, fantastisk maskine, lækker let rundt i svingene, og et fantastisk lyd og træk og dejlige køre egnskaber, Kun +++++ her fra.

• #3   29. maj 2018 Mikael N: Nudaen er helt sikkert også en virkelig lækker bike, og jeg har også været ude og se på den lige da den kom på det danske marked.
    men min højde på 169 cm sætter en stopper for den bike! jeg kan simpelthen ikke komme op på det høje sæde smiley

• #4   29. maj 2018 Madsen: Og du manglede aldrig træk?
    jeg har prøvet den årgang til åbent hus hos stevens mc for et par år siden, og jeg kan huske at den trak som bare fanden, men den havde ikke det der lidt iltre temperament som nogle af de andre 1000ccm har?

• #6   29. maj 2018 #3 ahhhhh jeg er 173 og har ikke nogen problemer bare hold dig fra R modellen så skal du nok klare den smiley

• #7   29. maj 2018 Det kan godt være det var R modellen jeg var ude og kigge på den gang smiley

• #8   29. maj 2018 Eller som min Z 750 Fra 2011 smiley Fantastisk til sving kørsel og meget letkørt

• #9   29. maj 2018 prøv en Aprilia tuono du bliver ikke skuffet, styre og bremser som en drøm og trækker som et ondt ord??

• #10   29. maj 2018 Buell XB12s - så er der larm.

• #11   29. maj 2018 der findes kun en herre streetfighter Suzuki-Bking er selv lidt bange for min smiley 185 hk 146 NM hold fast smiley

• #12   29. maj 2018 gsxs 1000

• #13   29. maj 2018 Hvis man må snige en outsider ind, så kunne en BMW S1000 R være et fedt valg - sådan en skal jeg have, når jeg bliver voksen smiley

• #14   29. maj 2018 De er rimelig skarpe alle sammen, men det lyder som om du ønsker dig en 4 cylindret, så er det kun Tuonoen der duer. KTM og Ducati er typisk V2, med et ordentlig læs moment i bund og mellemområde, de føles mere urolige at køre stille/langsomt på.
    Speed Triple er kompromiet, letkørt og godt moment, men ikke helt så eksplosions som 4 cylindret.
    KTM og Ducati bliver nok det dyreste valg, afskrivning taget i betragtning.
    Tuonoen bremser og styrer som min V2, men med en helt anden motor.
    Den kører meget lige op med min kammerats Speed Triple R.
    Der er ikke nogen der er udpræget lave at side på, men det forventer du vel heller ikke.
    Det ultimative bøllejern er efter min mening KTM SuperDuke 1290.
    Yamaha MT10 kunne også være et bud.

• #15   29. maj 2018 Kunne aldrig finde på at købe så stor og tung en maskine... Vil SINDSYGT gerne eje en ktm duke 790 smiley smiley

• #16   29. maj 2018 KTM Duke 790 ligner altså også noget, der kører på ren galskab og ballade smiley

• #17   29. maj 2018 CB1000R. Den er sød!

• #19   29. maj 2018 Wheelie control og quickshift - allerede dér har jeg halvt stiv pibe smiley

• #20   29. maj 2018 Hvis jeg havde en femmer for hver gang nogen beskrev en Honda som ‘kedelig’, fordi de ikke havde noget specifikt at kritisere, så havde jeg... I hvert fald 50kr! smiley

• #21   29. maj 2018 Gode bud allesammen:) men budgettet logger omkring 80-100 k! smiley og tuonoen bar ment som den sidste 2 cylindrede inden den blev 4 cylindret;) har ikke råd til den 4 cylindrede selvom den er lidt af en drømme mc<3
    Cb1000r har jeg lige netop udelukket pga den simpelthen ser og lyder lidt for kedelig??
    Jeg er 100% til det dejlige V2 bulder, og jeg er helt klar over at de har lidt mere urolig gang i de lave omdrejninger, men det kan jeg leve med, så længe bulderet og wheelierne er der ??
    Kawasaki z750 2010 har jeg haft fra helt ny. Fed fed maskine, men den kunne jeg ikke udvikle mig mere på grundet vægt og affjedring, derfor er tankerne på en af de nævnte smiley
    Mt09 kører også rigtig fedt, men der er jeg bare ikke vild med lyden fra den tre cylindrede maskine, heller ikke selvom den får akapovich systemet på:)

• #22   29. maj 2018 Så er det bare ud og lede, Tuonoen er sjældent til salg, ihvertfald hvis du vil have en factory.
    Standard løfter den nemt hjul og med åbne udstødninger er der rigeligt brøl.
    Uden elektronik er den også meget let, for en "gammel" cykel, en tand mindre foran gør den mere kørevenlig i byen.

• Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 10
    #23   29. maj 2018 Jeg valgte mellem nogle af de samme MC som dig. Det endte med en monster s4r testastretta fra 2007. Den er afsindig sjov at køre på (130 heste).... Megagodt træk fra bunden - og så lyden - ikke mindst når du passerer 7000 omdr med fuld rulle. Det kan slet ikke beskrives. Madsens Garage har vist 1-2 af dem til salg. Negative ting? Lille tank. Lille beskyttelse mod vind. Tjek forsikring før du køber. Kan være en træls at køre ved langsom køkørsel - det kan den ikke så godt lide, hvilket den nok skal gøre dig ops på. Mvh peter

• #25   30. maj 2018 Preben 8740: Jeg har altid været lidt forelsket i de apriliaers lyd, så hvis køreegenskaberne på sådan en matcher udseende og lyd, så kan de da kun køre godt smiley

• #26   30. maj 2018 Søren Bøgh: Den Ktm 790 ser også alt for lækker ud, men prisen er lige over budget, men enig, den ser ud som noget hvor man bare skal ligge kørekortet derhjemme inden man ryger afsted på den smiley

Kommentér på:
valg af stor brugt streetfighter.

Annonce